طراحی وب سایت وفروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت وفروشگاه اینترنتی

آموزش و دریافت سفارش پروژه طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل
طراحی وب سایت وفروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت وفروشگاه اینترنتی

آموزش و دریافت سفارش پروژه طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل

بررسی برخی ویژگی های خبر

6- فایده و زیان خبر :

       گاهی توجه مخاطبان،بیشتر به نفع و ضرر خصوصی شان معطوف می شود و زمانی نیز نفع و ضرر اجتماعی توجه افرادی را بر می انگیزاند.در هر دو صورت،نفع و ضرر شخصی،اجتماعی و عمومی،از موضوعاتی است که همواره در خبر مورد دقت قرار می گیرد.

     اخباری که حاوی این دو موضوع باشد یا بنوعی منفعت و ضرر فردی،اجتماعی و عمومی را انعکاس دهند،تاثیر عمده بر دریافتهای مخاطبان می گذارد.همچنین بر اساس این محور،می توان تا حدودی به اندازه و کمیت مخاطبان خبر پی برد و در اصطلاح،میزان اقبال عمومی نسبت به خبر،به وسیله فایده و ضرر موجود در خبر،برای اجتماع رقم می خورد.بدین جهت،خبرنگاران در تنظیم خبر،توجه کافی به این اصل معطوف می دارند.

9- مفاهیم شرطی در خبر:

     یکی از ارزشهای بسیار مهم و موثر در خبر،بهره گیری از ارزش و ویژگی شرطی در خبر است.در این روش،پیام به عامل ثانوی؛اعم از مربوط یا نا مربوط،موثق یا غیر موثق مشروط می شود.

       در خبر پراکنی و تبلیغات امریکا و غرب،استفاده از این شیوه بسیار رایج است.مانند به کار بردن نام جمهوری کوبا ،کره شمالی،سوریه،حزب الله لبنان و کشورهای دیگر،همراه با مفاهیم و واژه های منفی،مانند مربوط دانستن اعمال غیر انسانی و ضد بشر دوستانه با نام این کشورها و...همگی گواه این حقیقت است که این خبر پراکنی ها،به دنبال القای مفاهیم پیش ساخته قبلی خود،علیه هدفهای تبلیغاتی می باشد و مقاصد نفوذ کردن و انگیزه سازی آن را مدنظر قرار می دهند.

       در این نوع روش که بر مبنای تجزیه و تحلیل محتوایی،به کسب اطلاعات و انتشار اخبار شرطی به سوی گیرندگان پیام توجه می کند؛از لحاظ نظری،پیچیدگی ها و ابهام های متعددی پدید می آورد.و تاثیراتی جدی بر مخاطب می گذارد.

     اخیراً این روش؛ارزش و ویژگی شرطی در خبر در بین خبرنگاران و رسانه های داخلی و رسانه های جبهه مقاومت نیز مورد استفاده قرار گرفته و اخبار بسیاری منطبق با روش شرطی در خبر نشر گردیده است.از جمله به شرطی سازی کودک کشی با رژیم آل سعود و شرطی سازی کودک کشی با رژیم صهیونیستی و آمریکا در خبرها می توان اشاره کرد.

بررسی و تحلیل انواع نرم افزار های فروشگاه ساز

در ابتدا باید بدانیم که اصلا چرا سئو برای فروشگاه های اینترنتی اهمیت بالایی دارد؟

در پاسخ باید گفت که حدود 93 درصد از فعالیت های اینترنتی از طریق جستجو شروع می شود. یعنی وقتی کاربران به دنبال محصولات مورد نظر خود هستند از طریق موتور های جستجوگر مانند گوگل سایت شما را پیدا خواهند کرد. شرکت های طراحی سایت باید پلتفرمی را به شما ارائه دهند که فروشگاه اینترنتی شما بتواند توسط موتور های جستجو بهینه سازی شود. با توجه به این که موتور های جستجو به عوامل متعددی مانند UI، سرعت سایت، متا تگ ها و... اهمیت می دهند سعی کنید قالبی را انتخاب نمایید که مناسب باشد. برخی از پلتفرم های ارائه شده توسط شرکت ها فقط ویژگی های پایه ای سئو را دارند. به عنوان مثال فرض کنید شما یک فروشگاه اینترنتی برای فروش لباس های مردانه دارید، یکی از محصولات شما یک ژاکت مخمل کتانی است که به نام "برادلی" نامگذاری شده است و شما محصول را با نام "کت برادلی" در فروشگاه اینترنتی خود لیست می کنید. به دلیل محدودیت های نرم افزار فروشگاه ساز شما، این نام ممکن است به صورت خودکار به عنوان صفحه محصول، URL صفحه و نام محصول در ناوبری سایت شما قرار گیرد، در حالی که مشتریان شما در حال جستجو "ژاکت برادلی" نیستند. آنها به احتمال زیاد قصد جستجو "کت و شلوار مخمل کشی" را داشته اند. هنگام استفاده از اغلب نرم افزار های فروشگاه ساز رایگان، شما این امکان را نخواهید داشت که این مورد را اصلاح نمایید.

متاسفانه بسیاری از صاحبان کسب و کار از این محدودیت ها آگاه نیستند و تا زمانی که مدت زمان قابل توجهی را برای آپلود تصاویر محصول، توضیحات محصول و اطلاعات فروش هدر ندهند به این مورد پی نخواهند برد. ما می خواهیم بدانیم که کدام نرم افزار های فروشگاه ساز برای سئو بهتر است و در ادامه به رتبه بندی این نرم افزار ها پرداخته ایم. در زیر ما به بررسی مهم ترین فاکتور های سئو برای مقایسه آن ها می پردازیم:

  • لینک های ناوبری مستقل
  • عنوان صفحات
  • URL های مستقل
  • استفاده از تگ های متا
  • استفاده از تگ های ALT مستقل
  • تگ های H1 مستقل
  • آدرس های Canonical
  • ایجاد وبلاگ 
  • آیکون های شبکه های اجتماعی 
  • نقشه xml سایت 
  • استفاده از نام دامنه خودتان
  • استفاده از IP خودتان
  • ریدایرکت های 301
  • دسترسی ربات های جستجوگر

 

لینک های ناوبری مستقل

لینک ناوبری

لینک های ناوبری جهت دسته بندی محصولات شما در قسمت منو ناوبری سایت قرار می گیرند. بسیاری از نرم افزار های فروشگاه ساز این لینک های ناوبری را به صورت خودکار و با استفاده از نام های مشابه و دسته بندی ها تولید می کنند. برای بهبود سئو سایت استفاده از پیوند های مستقل پیشنهاد می شود. به عنوان مثال شما نام محصول خود را "موبایل سونی z1" درج می کنید و قطعا نمی خواهید این محصول در منو ناوبری سایت شما قرار بگیرد. امروزه اغلب این نرم افزار های فروشگاه ساز این امکان را به شما می دهند تا منو های ناوبری را به هر چیزی که دوست دارید تغییر دهید.

 

عنوان صفحات

عنوان

عنوان صفحه متنی است که در بخش بالای مرورگر نمایش داده می شود. استفاده از عناوین قوی یکی از مزیت های سئو است که سبب جستجو آن ها توسط موتور های جستجوگر به عنوان کلمات کلیدی می شود. برخی از نرم افزار های فروشگاه ساز این عنوان ها را با استفاده از اسامی مشابه محصولات و دسته بندی محصولات به صورت خودکار تولید می کنند که به نظر ایده آل نخواهد بود. به عنوان مثال فرض کنید شما یک محصول لباس زیر به نام "روبی" داشته باشید. بهتر است نام صفحه به گونه ای باشد که مشتریان بالقوه شما را بیشتر جذب نماید مثلا "لباس بدون آستین - روبی".

 

URL های مستقل

آدرس اینترنتی 

URL ها آدرس صفحه است که در نوار آدرس مرورگر ها نمایش داده می شوند. اگر در این آدرس ها کلمات کلیدی قرار داشته باشد یک مزیت برای سئو سایت محسوب می شود. برخی از نرم افزار های فروشگاه ساز به طور خودکار URL های صفحه را با استفاده از نام های مشابه محصولات و دسته بندی محصولات تولید می کنند. برای سئو بهتر است شما به طور مستقل URL های سایت خود را کنترل نمایید. 

به عنوان مثال ممکن است شما نام یک کت را "Dakota" ذخیره کنید اما مشتریان به دنبال "http://www.YourShop.com/double-breasted-wool-coat-Dakota" باشند.

استفاده از تگ های متا

تگ متا 

تگ متا متنی است که در زیر عنوان فهرست شما در نتایج Google ظاهر می شود و به توصیف صفحه شما می پردازد. هر چند این توصیف ها ممکن است به طور مستقیم تاثیر زیادی برای موتور های جستجو نداشته باشند اما در جذب بازدید کنندگان و افزایش کلیک موثر خواهند بود که این مورد به خودی خود تاثیر زیادی بر سئو سایت شما خواهد داشت. سعی کنید از مطالب استفاده کنید که مرتبط با عنوان صفحه و جستجو بازدید کنندگان باشد در غیر این صورت می تواند به سئو سایت شما آسیب برساند. برخی از نرم افزار های فروشگاه ساز به صورت خودکار اقدام به تولید این مطالب با استفاده از محتویات صفحه شما می کنند که این مورد نیز ایده آل نخواهد بود. 

استفاده از تگ های ALT مستقل

تگ alt تگ آلت برای این به تصاویر اضافه شد تا یک تصویری را که برای ربات ها و موتور های جستجو قابل مشاهده نیستند، توصیف کند. بسیاری از نرم افزار های فروشگاه ساز به طور خوکار نام تگ را به عنوان ALT تصویر در نظر می گیرند که این مورد نیز بهتر است به صورت مستقل و توسط کاربر صورت گیرد. 

تگ های H1 مستقل

تگ h1 

تگ های H1 معمولا عنوان اصلی صفحات وب سایت ها هستند و به شرطی که به آن چه که مردم جستجو می کنند نزدیک باشند، یک مزیت قوی سئو محسوب می شوند. مثلا اگر محصولی تحت عنوان "موبایل سونی Z1" دارید بهتر است کلمات کلیدی آن را طوری در عنوان خود قرار دهید که بیشتر توسط مردم جستجو می شود.

آدرس های Canonical

canonical 

آدرس Canonical آدرس اصلی یک صفحه است که ممکن است در بیش از یک مکان یافت شود. بعنوان مثال به دو آدرس زیر توجه کنید:
www.OnlineStore.com/shop/Toys/childrens-garden-swing
و همچنین: www.OnlineStore.com/shop/HomeandGarden/childrens-garden-swing 

موتورهای جستجو مانند Google این آدرس ها را به عنوان دو صفحه جداگانه، هر دو با محتوای یکسان مشاهده می کنند. در این صورت به دلیل این که گوگل اصلا محتوا های تکراری را دوست ندارد، امکان جریمه وب سایت شما زیاد می شود. برای جلوگیری از این مشکل، گوگل تگ "REL CANONICAL" را فراهم آورد که به شما اجازه می دهد مشخص کنید کدام نشانی اینترنتی باید به عنوان نسخه ترجیحی صفحه محسوب شود و از این طریق مانع از هر گونه مسائل محتوای تکراری شوید. بیشتر نرم افزا های فروشگاه ساز امکان استفاده از آدرس های canonical را در اختیار کاربران قرار می دهند اما مشکلات اغلب زمانی به وجود می آید که شما قصد ایجاد تغییرات در برخی فایل ها را داشته باشید. به عنوان مثال، Shopify دارای دستورالعمل هایی برای دسترسی به فایل تم طرح بندی و اضافه کردن برخی کد ها به بخش آدرس های canonical می باشد.

ایجاد وبلاگ 

وبلاگ 

با صرف نظر کردن از صفحات وب سایت شما که توسط موتور های جستجو ایندکس می شوند، مهم ترین عاملی که بر نمایش صفحات وب سایت شما توسط موتور های جستجو تاثیر می گذارند، تعداد و کیفیت لینک هایی است که به سایت شما اشاره دارد. هنگامی که شما شروع به ساخت محتوا های با کیفیت و مناسب در قسمت وبلاگ سایت خود کنید، بازدید کنندگان و مشتریان بیشتری را جذب خواهید کرد و به تبع آن وب سایت شما لینک های با کیفیتی را نیز به دست می آورد. 

متاسفانه برخی از نرم افزار های فروشگاه ساز وبلاگ را به عنوان یک ویژگی اضافی در نظر می گیرند و شما مجبور می شوید که برای استفاده از آن هزینه های اضافی را پرداخت نمایید. 

آیکون های شبکه های اجتماعی 

شبکه اجتماعی 

آیکون های شبکه های اجتماعی به بازدیدکنندگان شما اجازه می دهند تا سایت، محصولات و پست های وبلاگ شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. برخی از نرم افزار های فروشگاه ساز این امکانات را رایگان در اختیار کاربران خود قرار نمی دهند و بابت استفاده از این آیکون ها هزینه های اضافی دریافت می کنند.

نقشه xml سایت

نقشه سایت 

نقشه سایت به موتور های جستجو کمک می کنند تا محتوای وب سایت شما را به درستی بررسی و فهرست کنند. 
توجه داشته باشید که Sitemap XML از یک Sitemap HTML متفاوت است.  ایجاد این صفحات به صورت دستی امکان پذیر نیست و نرم افزار های فروشگاه ساز باید بتوانند آن را به طور خودکار ایجاد کنند. قبلا برخی نرم افزار های فروشگاه ساز این ابزار را به کاربران خود می فروختند اما خبر خوب این است که الان شما می توانید نقشه سایت XML خود را به Google از طریق ماژول Google Webmaster Tools ارسال نمایید.

استفاده از نام دامنه خودتان

نام دامنه یک نام منحصر به فرد است که وب سایت شما در اینترنت با آن نام یافت می شود. نام دامنه شما معمولا با نام کسب و کار شما مشابه است مانند asos.com . نام دامنه بدون شک یکی از مهمترین عوامل در هنگام ایجاد یک فروشگاه آنلاین است. در حالی که اغلب نرم افزار های فروشگاه ساز اجازه استفاده از نام دامنه خودتان می دهند اما برخی از آن ها این اجازه را با پرداخت هزینه خواهند داد در غیر این صورت شما باید از زیر دامنه های مربوط به سایت آن ها استفاده کنید. مثلا شرکت moonfruit به شما زیر دامنه www.yourbusinessname.moonfruit.com برای استفاده می دهد و این کار نه تنها باعث کاهش اعتبار شما می شود بلکه هر لینکی ورودی به سایت شما به معنای یک لینک مفید برای سایت اصلی خواهد بود.

استفاده از IP خودتان

یک آدرس IP یک شماره منحصر به فرد است که محل وب سایت شما را در اینترنت نشان می دهد. برای مثال می توان به وب سایت آمازون از طریق نام دامنه Amazon.com یا از طریق آدرس IP آن در 72.21.215.232 دسترسی داشت. ولی اغلب مردم ترجیح می دهند از نام های ساده تر به جای اعداد IP استفاده کنند، زیرا که یادآوری آن ها نیز ساده تر خواهد بود. بیشتر نرم افزار های فروشگاه ساز،  فروشگاه های اینترنتی شما را با آدرس IP خودتان ارائه نمی دهند.

ریدایرکت های 301

ریدایرکت 301، فرمانی است که برای هدایت موتور های جستجو از یک آدرس اینترنتی به آدرس دیگری استفاده می شوند. استفاده از آن معمولا هنگامی است که یک محصول در دسترس نیست یا از لیست محصولات حذف شده است. وقتی کسی تلاش می کند تا به نشانی اینترنتی گم شده دسترسی پیدا کند، یک خطای 404 صفحه ناخواسته ناخواسته ایجاد می شود که این مورد می تواند یک امتیاز منفی برای سایت شما ترقی شود. پس بهتر است همیشه چنین صفحاتی را هدایت کنید. اغلب نرم افزار های فروشگاه ساز این امکانات را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهند اما برخی از آن ها این ویژگی را در ازای پرداخت هزینه به شما ارائه خواهند داد. 

دسترسی ربات های جستجوگر

ربات های جستجوگر 

یک فایل robotx.txt یک فایل واقع در وب سرور شما است که به موتور جستجو اطلاع می دهد که کدام صفحات یا بخش های وب سایت شما باید یا نباید بررسی شود. هر چقدر قدرت دامنه سایت شما بیشتر باشد وب سایت شما بیشتر توسط موتور های جستجو بررسی خواهد شد. اکثر نرم افزار های فروشگاه ساز به طور خودکار یک فایل robots.txt بر اساس مجموعه ای از مفروضات استاندارد ایجاد می کنند.

برترین نرم افزار فروشگاه ساز کدام است؟

امتیازاتی که نرم افزار های فروشگاه ساز در زمینه سئو کسب کرده اند: 

Platform NameLogoSEO Score
Shopify98
WooCommerce97
3DCart95
Magento95
BigCommerce91
SquareSpace91
Volusion88
Weebly75
Wix75
GoDaddy60
MoonFruit51
PrestaShop40
BigCartel30
1&120
ZenCart15
osCommerce15

نتیجه نشان می دهد که Shopify و WooCommerce بهترین نرم افزار های فروشگاه ساز در زمینه سئو هستند. 

منبع: طراحی فروشگاه اینترنتی نوپرداز

برترین ابزار های سئو سایت

ابزار های جدید در یک چشم بر هم زدن، می آیند و می روند. میلیون ها ابزارسئو سایت وجود دارد و سئو کاران تازه کار و با تجربه مدام این سوال را می پرسند : ” از میان تمام این ابزار ها، کدام یک بهترین هستند؟ داشتن کدام یک از ابزار ها “الزامی” است و استفاده از کدام یک را باید به کل کنار بگذارم؟
در طی ۳ سالی که به عنوان کارشناس بازاریابی موتورهای جستجو و سئو کار کرده ام، مشتاقانه به دنبال ابزار های قدرتمندی بوده ام که بتوانم مدت های طولانی از آنها استفاده کرد. همیشه بر این عقیده بوده ام که اگر داده ها صحیح و درست باشند، یک ابزار خوب می تواند تمامی در های بسته را باز کند. بخواطر همین بیشتر از این معطلتان نمی کنم و فهرستی از بهترین ابزار هایی که تا به حال پیدا کرده ام را در اختیارتان قرار می دهم.

 

SEMrush
SEMrush

SEMrush
اولین و مهم ترین دلیل ما برای استفاده از ابزار SEMrush این است که تشخیص دهیم آیا یک سایت در وضعیت خوبی قرار دارد یا خیر. هر زمان که می خواهیم سایت را بهبود دهیم یا بر روی ساخت لینک کار کنیم ، همیشه از ابزار SEMrush استفاده می کنیم تا ببینیم یک سایت چه تعداد کلمات کلیدی برای گوگل رتبه بندی می کند. هر زمان با سایتی مواجه شدید که از تعداد بسیاری لینک ورودی و اعتبار دامنه خوبی برخوردار است، ولی کلمات کلیدی آن هیچ رتبه بندی در SEMrush ندارند، به احتمال زیاد آن سایت جریمه و پنالتی شده است. همچنین ترافیک ارگانیک آنها را نیز بررسی می کنیم تا متوجه شویم آیا کاهش چشمگیری داشته است یا خیر؛ و درصورتی که جواب این بررسی مثبت باشد می دانیم که دیگر نباید سراغ آن سایت برویم.
همچنین از ابزار SEMrush در بررسی کلمات کلیدی نیز بهره می بریم. بهترین سایت هایی که برای کلمه کلیدی اصلی رتبه بندی شده اند را پیدا می کنیم، سپس می بینیم آن سایت ها برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی شده اند. وقتی فهرست کلمات کلیدی خود را با چند سایتی که در همین زمینه هستند ترکیب کنید، در نهایت فهرست بسیار جامعی از کلمات کلیدی خواهید داشت.

 

ذع

BuzzSumo
بیشتر افراد فکر می کنند که ابزار BuzzSumo پلاگین سئو نیست بلکه بیشتر ابزاری برای رسانه های اجتماعی است. ولی از آنجایی که سئو و بازاریابی محتوا پیوندی ناگسستنی با هم پیدا کرده اند، ابزار BuzzSumo اکنون تبدیل به یک ابزار قدرتمند در عرضه سئو شده است.
وقتی به دنبال ایده برای محتوای اجتماعی هستیم از این ابزار استفاده می کنیم. بعد از اینکه یک پایگاه داده برای کلمات کلیدی ایجاد کردیم، آن کلمات را در BuzzSumo بررسی می کنیم تا روش هایی خلاقانه برای ساخت عنوان به ذهنمان خطور کند. وقتی به دنبال ایده برای اینفوگرافیک های (infographics) جدید هستیم، BuzzSumo اولین ابزاری است که از آن استفاده می کنیم. زمانی که می خواهید ایده های متدوال برای صفحه ی پینترست پیدا کنید، داده BuzzSumo می تواند کمک شایانی بکند.
و اگر بر روی تب ” Backlinks” کلیک کنید، می توانید به اشتراک گذاری محبوب ترین لینک های ورودی در شبکه های اجتماعی را نیز ببینید. یک راه فوق العاده برای فهرست گرفتن از سایتهایی که می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید – با نگاه به معیارهای معمولِ سئو در گذشته، می توانید صفحات محبوبی را پیدا کنید (اگر بتوانید لینکی بدست آورید)، که قادر هستند هزاران buzz اجتماعی ایجاد کنند.

 

download

AuthorityLabs
با استفاده از ابزار AuthorityLabs می توانید با دنبال کردن رتبه بندی های سابق و بازنمایی های گرافیکی (graphical representations) متوجه شوید که یک کلمه کلیدی در طول زمان چه رتبه بندی کسب کرده است. بیشتر سئو کار های با تجربه می دانند که این موضوع نباید یک KPI (شاخص اندازه گیری عملکرد کلیدی) مجزا باشد، چرا که داده ها می توانند بر مبنای شخصی سازی شدن، مرکز داده و غیره با یک دیگرمتفاوت باشند. با این حال با توجه به ثبات داده ای که AuthorityLabs فراهم می کند، می توان از آن به عنوان مکانیسمی برای مشاهده چگونگی عملکرد کلمات کلیدی در طول زمان استفاده کرد. همچنین می توانید با استفاده از این ابزار سئو، چند وب سایت را در آن واحد با هم مقایسه کنید و درنتیجه ببینید رقبایتان چطور عمل می کنند – به ویژه اگر دارید استراتژی های بازاریابی آنها را بررسی می کنید.

 

SpyFuSpyFu
من از ابزار SpyFu برای پژوهش رقابتی استفاده می کنم. وقتی کار با یک وب سایت جدید را شروع می کنم، ابتدا بررسی می کنم که در زمینه ترافیک ارگانیک و تبلیغات کلیکی کجای کار هستند؛ اینجاست که می توانید کار تجزیه و تحلیل استراتژی آنها را آغاز کنید.
با بررسی اجمالی گزارشی که نرم افزار ارائه می دهد، فورا متوجه می شوم که در تبلیغات کلیکی (PPC)، هزینه هر کلیک (CPC)، هزینه روزانه و غیره، برای چه کلمات کلیدی پرداخت انجام می دهند. همچنین، متوجه می شوم برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می گیرند، چه میزان ترافیکی جذب می کنند (drawing in)، و بسیاری موارد دیگر.
با استفاده از SpyFu می توانید از خیلی موارد دیگر سر در بیاورید؛ یکی از این موارد، سابقه تبلیغات (ad history) است – زمانی که می خواهید یک کمپین تبلیغات کلیکی جدید راه اندازی کنید داده هایی که از سابقه تبلیغات به دست آمده، در جستجویی که به منظور الهام گرفتن برای تولید آگهی انجام می دهید، می تواند بی نهایت مفید باشد.
ابزار بک لینک این ابزار، قدرتمند ترین ابزار در بازار نیست، اما اگر به دیگر ویژگی های ضروری افزوده شود (add-on) می تواند مفید باشد. contact feature می تواند در زمان ارتقا دادن، کمی در زمان صرفه جویی کند، ولی باز هم خیلی جامع و ضروری نیست و نباید از آن به عنوان یک ابزار مستقل استفاده کرد.

 

AhrefsAhrefs
در زمان بررسی بک لینک اطلاعاتی که ابزار Ahrefs فراهم می کند،خیلی مفید و قدرتمند است. من هر روز از Ahrefs به منظور یافتن موارد زیر استفاده می کنم:
 یک سایت چه تعدادی referring domains دارد؟
 چه تعدادی از آنها از unique IP هستند؟
 چه تعدادی از این لینک ها از سایت های .gov و .edu هستند؟
 رشد لینک آنها در طول زمان تا چه حد عادی و طبیعی است؟
 معتبرترین لینک های آنها (که بر اساس رتبه دامنه مرتب شده اند) کدام است؟
 یکی از موارد استفاده از این داده زمانی است که سعی داریم استراتژی های ساخت لینک را برای مشتری ها به تصویر بکشیم. سایت هایی که در رتبه بندی بالا قرار دارند را شناسایی می کنیم و نشان می دهیم که در هر محدوده رتبه دامنه، چه تعدادی لینک دارند. ابزار ahrefs کار را راحت کرده است:
 آیا این لینک ها مربوط به صفحات ویژه هستند، یا تعداد بیشماری لینک برای یک دامنه هستند ؟
 سایت هایی که جریمه شده اند یا افرادی که تمایل دارند بک لینک های جدید را نظارت کنند، می توانند با این ابزار سئو سایت لینک های جدیدی که طی روز یا روزهای گذشته، هفته یا ماه گذشته و یا دو ماه گذشته به دست آمده را مشاهده کنند.
موارد دیگری که می توانید از Ahrefs استفاده کنید عبارتند از: بررسی چگالی متنون، بررسی لینک های شکسته و غیره.
Ahrefs همچنین ویژگی های جدید مثل top content، top referring content را راه اندازی کرده است و به سرعت در حال توسعه و تبدیل شدن به ابزاری فراتر یک ابزار تحلیل لینک است.

نکات مهم طراحی سایت چیست؟

با سلام خدمت شما کاربران عزیز! امروز در این مطلب قصد داریم تا نکاتی مهم را درباه ی آموزش طراحی سایت برای شما بیان کنیم. امیدواریم با مطالعه ی این مطلب ، دید روشن تری نسبت به این کار پیدا کنید. ۲۶ نکته در زمینه اصول طراحی سایت را بیان کنیم. این موارد عبارتند از :


انتخاب دامنه : سعی کنید برای وب سایت خود نامی انتخاب کنید که کاربران بتوانند به راحتی به خاطر بسپارند.

سرویس هاستینگ : فضای هست مورد نیاز را از شرکت های معتبر تهیه نمایید.

تکنولوژی : زبانی که قصد داریم طراحی سایت را به آن تکنولوژی راه اندازی کنیم را انتخاب می کنیم.

انتخاب هدف : هدف از وب سایتمان را بسته به اینکه زمینه فعالیت شرکتی، فروشگاهی و … باشه رو مشخص می کنیم.

طرح و رنگ بندی : سعی کنید طرح و رنگ بندی مناسبی برای سایتتان انتخاب کنید چرا که بیشترین تاثیر را بر روی کاربر این مورد خواهد گذاشت.

نقشه سایت : نقشه سایت و فلوچارت واضحی برای سایت خود رسم کنید.

محتوا : سعی کنید محتوای مناسب برای وب سایتتان تهیه کنید. کلیدواژه هایی که برای مطالب استفاده می کنید سعی کنید به صورت درستی انتخاب کنید. راهنمای کامل انتخاب کلید واژه برای سئو بهتر در وب سایت ما یعنی سایت سازان موجود می باشد.

مخاطبان : شما باید ارزیابی صحیحی از گروه مخاطبان سایت خود داشته باشید و سایت را برای آنها بهینه کنید.

تبلیغات : سعی کنید از تبلیغات زیاد در سایت استفاده ننمایید. تبلیغات زیاد باعث اذیت کاربران شده و در نهایت باعث کاهش بازدید سایتتان خواهد  گردید.

پنجره های پاپ آپ : سعی کنید از پنجره های پاپ آپ در سایتتان استفاده نکنید. آمار نشان می دهند که بیش از  09 درصد کاربران بدون خواندن محتوای این صفحات آنها را می بندند.

طراحی جذاب : طراحی ساده ولی حرفه ای برای وب سایت خود در نظر بگیرید.

دکمه ها : سعی کنید در طراحی صفحات خود از دکمه های جذاب و با استایل جدید استفاده نمایید. بدون شک کاربران توجه بیشتری به باتن ها نسبت به لینک های معمولی خواهند کرد.

پس زمینه : هر چقدر می توانید سعی کنید از طرح ساده تری برای پس زمینه سایتتان استفاده نمایید.

تصاویر :  سعی کنید از تصاویر با کیفیت ولی با حجم کم استفاده کنید. تصاویر را در صفحاتتان تکرار نکنید. فراموش نکنید استفاده نکردن از تصاویر خیلی بهتر از استفاده از تصاویر بی ربط و بی کیفیت می باشد.

ناوبری آسان : هر چقدر که می توانید سعی کنید همه چیز در ساتتان در  دسترس باشد. از منوهای پیچیده و تودرتو استفاده نکنید.

منحصر به فرد : سعی کنید هم از لحاظ محتوا و هم از لحاظ ظاهری وب ساتتان منحصر به فرد باشد. کپی کردن از سایت های دیگر به اعتبار آن ها خواهد افزود.

به‌روز : سعی کنید از همه لحاظ به‌روز باشید.

سازمان‌دهی : سایت های موفق از سیستم جستجوی کاربردی و ساده بهره می‌برند. هر چقدر می توانید سیستم جستجوی هوشمندانه‌تری برای سایتتان بسازید.

سازگاری : سعی کنید وب سایتتان در هیچ کدوم از مرورگرا مشکلی در نمایش نداشته باشد. از استفاده ازالمان‌های متحرک اضافی در سایت اجتناب کنید.

وضوح صفحه : سعی کنید طراحی ریسپانسیو برای سایتتان در نظر بگیرید در این صورت سایتتان در هر دستگاهی با هر اندازه ای به درستی نمایش داده خواهد شد. در صورتی که سایتتان فاقد این قابلیت هست برای رفع این مشکل می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید. برای این منظور از صفحه ی تماس با ما اقدام کنید.

شبکه های اجتماعی : استفاده از شبکه‌های اجتماعی تاثیر بسیار زیادی بر آمار سایتتان خواهد گذاشت. امکان اشتراک گذاری برای مطالبتان را فراموش نکنید!

تایپوگرافی : سعی کنید از فونت ساده و زیبا مثلا فونت یکان در سایت خود استفاده نمایید. استفاده از چند فونت در سایت زمان بارگزاری سایت را بالا برده و تاثیر منفی در سئوی سایت شما خواهد داشت.

ثبت نام : چنانچه سایتتان فروشگاهی نیست به هیچ وجه ثبت نام در سایتتان را برای استفاده از امکانات موجود، اجباری نکنید.

تجزیه و تحلیل : هر روز سایت خود را چک کنید، آمار بازدید سایت را بررسی نمایید و با برنامه ریزی مناسب تلاش کنید تا سایتتان روند رو به رشدی داشته باشد.

امنیت : سعی کنید حس اعتماد و امنیت را در کاربران خود را بوجور بیاورید در غیر این صورت کاربران پس از ترک صفحه به سایت شما برنخواهند گشت.

فوتر : فوتر سایت شاید بی اهمیت به نظر آید ولی تجربه نشان داده است فوترهایی که به صورت جذاب و استاندارد طراحی شده اند توانسته اند نظر کاربران زیادی را جلب نمایند.

منبع: سایت سازان

بررسی گران ترین هتل های دنیا

فرض کنید قرار است بعد از ماهها کار و تلاش و دغدغه ها تصمیم به مسافرت گرفته اید و می خواهید بهترین ها را در این مسافرت تجربه کنید. قطعا مثل هر آدم دیگری دوست دارید در درجه اول هتل خوبی را برای اقامت چند روزتان انتخاب کنید.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، بعضی از هتل ها در دنیا هستند که بیش از حد به فکر آسایش شما بوده اند و هر جور امکاناتی که فکر کنید در خود دارند. توجه داشته باشید که دسترسی به این هتل ها به این سادگی ها نیست و جیب پر پول می خواهد، چرا که قیمت تنها یک شب اقامت در چنین هتل هایی، آنهم با وضع دلار این روزها، سر به فلک کشیده وحتی سقف آسمان را هم می شکافد!

در این گزارش شما را گرانترین هتل های دنیا آشنا می کنیم:

 


1- هتل رویال پنت هوس ، هتل پرزیدنت ویلسون ، ژنو

هزینه یک شب اقامت 53,000 دلار

 

هتل سلطنتی که در یکی از طبقات هتل ویلسون است و یک آسانسور خصوصی دارد . این هتل شامل 4 اتاق خواب ، 6 حمام با کف تمام سنگ مرمر ، سالن بزرگ ، تراس دراماتیک و رویایی به پنجره های ضد گلوله با چشم اندازی رو به دریاچه ژنو و مون بلان .

اتاق نشیمن ، میز بیلیارد ، کتابخانه ، سالن با آب نمای زیبا از امکانات این هتل است .

کارمندان و پرسنل این هتل امنیت بالایی برای میهمانان هتل سلطنتی محیا میکنند .

 

2 – هیفنر اسکای ویلا، لاس وگاس

هزینه یک شب اقامت 40,000 دلار

اگر شخصی بخواهد تعطیلاتش را در لاس وگاس بگذارند بهترین گزینه هتل هینفر اسکای ویلا است . این مجموعه بی نظیر با نماد پلی بوی تزیین شده است . ساخت این هتل 10 میلیون دلار هزینه داشته است و هزینه یک شب اقامت در این هتل 40,000 دلار می باشد . 9000 فوت مساحت این هتل می باشد و تجهیزاتی چون آسانسور شیشه ای ، تخت دوار در زیر سقف آینه و شیشه ای ، جکوزی با دیوارهای شیشه ای در این هتل دیده می شود . امکاناتی چون ماساژ ، حوضچه آبگرم درمانی ، اتاق کار منحصر به فرد ، شومینه و تلویزیون پلاسماو ... این هتل را در رده بهترین هتل های دنیا قرار داده است .

 


3 – پنت هاوس تی وای - وارنر ، هتل چهار فصل، نیویورک،
هزینه یک شب اقامت 34,000 دلار

 


نه اتاق این هتل دیوارهای منبت کاری شده دارد و با پارچه های طلا کوب ، مروارید اصل و پلاتین مزین شده است . این هتل در طبقه 52 یکی از بلندترین هتل های نیویورک واقع شده است و پنجره های بزرگ که از دیوار تا سقف کشیده شده اند به میهمانان این امکان را میدهد تا چشم انداز 360درجه ای از شهر داشته باشند . یک آبشار واقع در هتل به مهمانان آرامشی دو چندان هدیه میدهد . پیانو ، کتابخانه ، استخر رو به پارک مرکزی شهر ، حوضچه های آب گرم درمانی و مربیان شخصی شنااز امکانات رفاهی این مجموعه می باشد.

منبع: سایت بانکی