طراحی وب سایت وفروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت وفروشگاه اینترنتی

آموزش و دریافت سفارش پروژه طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل
طراحی وب سایت وفروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت وفروشگاه اینترنتی

آموزش و دریافت سفارش پروژه طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل

بررسی برخی ویژگی های خبر

6- فایده و زیان خبر :

       گاهی توجه مخاطبان،بیشتر به نفع و ضرر خصوصی شان معطوف می شود و زمانی نیز نفع و ضرر اجتماعی توجه افرادی را بر می انگیزاند.در هر دو صورت،نفع و ضرر شخصی،اجتماعی و عمومی،از موضوعاتی است که همواره در خبر مورد دقت قرار می گیرد.

     اخباری که حاوی این دو موضوع باشد یا بنوعی منفعت و ضرر فردی،اجتماعی و عمومی را انعکاس دهند،تاثیر عمده بر دریافتهای مخاطبان می گذارد.همچنین بر اساس این محور،می توان تا حدودی به اندازه و کمیت مخاطبان خبر پی برد و در اصطلاح،میزان اقبال عمومی نسبت به خبر،به وسیله فایده و ضرر موجود در خبر،برای اجتماع رقم می خورد.بدین جهت،خبرنگاران در تنظیم خبر،توجه کافی به این اصل معطوف می دارند.

9- مفاهیم شرطی در خبر:

     یکی از ارزشهای بسیار مهم و موثر در خبر،بهره گیری از ارزش و ویژگی شرطی در خبر است.در این روش،پیام به عامل ثانوی؛اعم از مربوط یا نا مربوط،موثق یا غیر موثق مشروط می شود.

       در خبر پراکنی و تبلیغات امریکا و غرب،استفاده از این شیوه بسیار رایج است.مانند به کار بردن نام جمهوری کوبا ،کره شمالی،سوریه،حزب الله لبنان و کشورهای دیگر،همراه با مفاهیم و واژه های منفی،مانند مربوط دانستن اعمال غیر انسانی و ضد بشر دوستانه با نام این کشورها و...همگی گواه این حقیقت است که این خبر پراکنی ها،به دنبال القای مفاهیم پیش ساخته قبلی خود،علیه هدفهای تبلیغاتی می باشد و مقاصد نفوذ کردن و انگیزه سازی آن را مدنظر قرار می دهند.

       در این نوع روش که بر مبنای تجزیه و تحلیل محتوایی،به کسب اطلاعات و انتشار اخبار شرطی به سوی گیرندگان پیام توجه می کند؛از لحاظ نظری،پیچیدگی ها و ابهام های متعددی پدید می آورد.و تاثیراتی جدی بر مخاطب می گذارد.

     اخیراً این روش؛ارزش و ویژگی شرطی در خبر در بین خبرنگاران و رسانه های داخلی و رسانه های جبهه مقاومت نیز مورد استفاده قرار گرفته و اخبار بسیاری منطبق با روش شرطی در خبر نشر گردیده است.از جمله به شرطی سازی کودک کشی با رژیم آل سعود و شرطی سازی کودک کشی با رژیم صهیونیستی و آمریکا در خبرها می توان اشاره کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.