طراحی وب سایت وفروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت وفروشگاه اینترنتی

آموزش و دریافت سفارش پروژه طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل
طراحی وب سایت وفروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت وفروشگاه اینترنتی

آموزش و دریافت سفارش پروژه طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل

بررسی فروشگاه های اینترنتی آمریکا


America

در زیر به معرفی برخی از فروشگاه های اینترنتی آمریکا می پردازیم:

آمازون (www.amazon.com)

کمتر کسی است که در دنیای امروز نام فروشگاه آمازون به گوشش نرسیده باشد. این وب‌سایت یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های آنلاین دنیا است که کار خود را از عرضه کتاب و موسیقی آغاز کرد و امروزه به معنی واقعی کلمه تبدیل به جنگلی از انواع و اقسام محصولات مختلف شده است. آمازون امروزه بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین ایالات متحده است و تقریبا از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می توان در آن پیدا کرد. این وب‌سایت بیش از ۳۰ میلیون کاربر ثابت دارد و میلیاردها دلار گردش مالی در سال دارد. به احتمال زیاد هر کالایی که به دنبالش باشید را در این فروشگاه پیدا می‌کنید، اما به خاطر داشته باشید که شرایط خرید و ارسال کالا در آمازون بسیار متنوع است، و باید هزینه پستی ارسال از آمریکا تا ایران را در نظر داشته باشید.

 ایبی (www.ebay.com)

سایت Ebay که یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آنلاین دنیا است، بیشتر از ۲۰ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و از معتبرترین نام‌ها در این صنعت به شمار می رود. این فروشگاه اکنون در بیشتر از ۳۰ کشور دنیا نمایندگی دارد و حجم تجارت آن به میلیاردها دلار می رسد و در کنار عرضه گستره وسیعی از انواع کالاهای نو، اولین فروشگاهی بودکه امکان ارائه کالاهای دست دوم و کمیاب توسط کاربران و شرکت در حراجی‌های آنلاین به منظور خریداری این گونه کالاها با بالاترین قیمت پیشنهادی را فراهم ساخت. بازدید از این سایت را به تمام کسانی که به دنبال آیتم‌های خاص، یا کالاهای قدیمی و کمیاب هستند پیشنهاد می کنیم.

وال مارت ( (www.walmart.com

برای خرید کالا از آمریکا وال مارت یک  غول خرده فروشی و در اصل یک سوپرمارکت زنجیره ای است که امکان فروش آنلاین نیز در وبسایت آن فراهم شده است. وال مارت با درآمد ۴۶۹ میلیارد دلاری در رتبه نخست ۵۰۰ شرکت برتر دنیا قرار دارد.

تارگت( (www.target.com

انواع اسباب بازی، لوازم منزل، پوشاک، ادوات دیجیتال را می توانید در این سایت خرید نمایید. بیشتر خرید کنید کمتر بپردازید شعار این فروشگاه است و معمولا با افزایش تعداد آیتم های خریداری شده به شما تخفیف می دهد.

بست بای( (www.BestBuy.com

یکی دیگر از سایت های معروف جهت خرید از آمریکا که حتماً نام آن را شنیده اید. این فروشگاه آنلاین، محصولات خود را گارانتی قیمتی می نماید. بدین معنا که اگر شما کالای مشابهی را با قیمت پایین تر یافتید، آن ها کالا را با همان قیمت به شما خواهند داد و قیمت خود را خواهند شکست.

اسوس(www.asos.com)

اسوس یکی از سایت های معتبر امریکایی است که در زمینه لباس، اکسیسوریز و اوت فیت فعالیت میکند. از ویژگی های اصلی این سایت فروش های ویژه برند های معتبر آمریکایی و اروپایی با قیمت ویژه میباشد. همچنین تقریبا اکثر موارد مورد در این وبسایت ارسال رایگان به کشور های دنیا دارند که باعث پایین تر شدن قیمت خرید از این سایت می شود.

اُلد نیوی (www.oldnavy.com)

این برند که تقریبا ۲۰ سال است کار خود را در زمینه البسه خانگی و پوشاک ارزان قیمت شروع کرده است، یکی از زیرمجموعه های برند Gap است. این برند مناسب کسانی است که به دنبال پوشاک با کیفیت و به روز با قیمت های معقول هستند، و یکی از بهترین انتخابها در این برند لباسهای راحتی منزل، لباس‌های مخصوص حاملگی و لباس های با سایز بزرگ است. البته باید به خاطر داشته باشید که این برند در خاک ایالات متحده و کانادا فعالیت می‌کند و باید هزینه ارسال پستی محصولات را به هنگام سفارش در نظر داشته باشید.

زاپوس (www.zappos.com)

فروشگاه آنلاین zappos به معنای کفش (در زبان اسپانیایی) در سال ۱۹۹۹ در آمریکا کار خود را آغاز کرد و تا سال ۲۰۰۹ که توسط گروه  Amazon به ارزش ۱٫۲ میلیارد دلار خریداری شد، توانسته بود جایگاه خود را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آنلاین تثبیت کند. ایده اولیه تاسیس این سایت وقتی به ذهن Nick Swinmurn رسید که نتوانست در فروشگاه محل زندگی خود یک جفت کفش دلخواه خود را پیدا کند. پس از چند سال موفقیت‌آمیز، از سال ۲۰۰۸  این شرکت تصمیم به افزودن کیف، لوازم آرایشی، ساعت، لوازم کودک و حتی جواهر و زیورآلات به مجموعه اجناس خود گرفت. هرچند هنوز هم تمرکز اصلی این فروشگاه بر ارائه انواع مختلف کفش است و اصلی‌ترین محصول آن به شمار می رود.

فروشگاه آنلاین (www.6pm.com)

این فروشگاه آنلاین آمریکایی هم توسط www.zappos.com اداره می شود که به گروه Amazon تعلق دارد. کالاهای ارائه شده در این فروشگاه شامل کیف، کفش، لباس و لوازم جانبی مردانه، زنانه و بچه‌گانه است و مکمل سایت www.zappos.com به شمار می رود. البته می توانید در کنار این محصولات اقلامی مثل لوازم آرایشی، ساعت و جواهرات را نیز خریداری کنید. شاید بپرسید چرا باید دو فروشگاه با محصولات مشابه توسط یک شرکت اداره شوند، اما واقعیت آن است که علی‌رغم شباهت ظاهری، تفاوت این دو فروشگاه در سیاست‌های فروش و بازپس‌گیری کالا مشخص می شود. Zappos  مناسب کسانی‌ است که بهترین خدمات مشتریان، گسترده‌ترین مجموعه کیف و کفش، ارسال و دریافت رایگان کالا و امکان پس دادن آن تا یک سال پس از خرید برایشان اهمیت دارد، که شاید در کمتر فروشگاهی در دنیای واقعی به مشتریان ارائه شود. اماwww.6pm.com رویکردی متفاوت دارد و بیشتر مناسب آن دسته از خریدارانی است که در پی مجموعه بزرگی از کالا با تخفیف‌های قابل توجه هستند. با تکیه بر کاهش هزینه‌های کلی از جمله رایگان نبودن ارسال و بازگرداندن کالا و فرصت ۳۰ روزه برای بازگرداندن آن پس از خرید تخفیف‌های بسیار مناسبی، که بعضا تا ۷۵% قیمت اصلی محصول نیز می‌رسد، به خریداران ارائه می شود. هرچند این تخفیف‌ها تنها مزیت این سایت به شمار نمی روند و حراجی‌ها و پیشنهاد‌های روزانه با قیمت‌های بسیار مناسب یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این فروشگاه هستند. لذت یافتن تمامی برندهای مطرح در یک جا، تخفیف‌های واقعا جذاب و طراحی ساده و کاربردی این سایت باعث می شود بتوان گفت که هر کسی با هر سلیقه و بودجه‌ای می تواند آن چه می‌خواهد را به سادگی در این فروشگاه پیدا کند.

نکته مهم اینکه به دلیل تخفیف‌های بالا و محدودیت موجودی، اضافه کردن یک کالا به سبد خرید تضمینی برای تحویل آن نیست و تنها در صورتی که قبل از به پایان رسیدن موجودی کالا در انبار سایت پرداخت نهایی را انجام دهید می توانید از دریافت آن مطمئن باشید. این امر بخصوص در مورد بخشClearance، که در آن می‌توانید بهترین محصولات برندهای شناخته شده را با قیمت‌های باورنکردنی، از جمله تخفیف‌های۷۰% و بیشتر، به صورت یک‌جا مشاهده کنید، مصداق دارد.

فروشگاه اینترنتی (www.bodybuilding.com)
تمام بچه‌ها اسباب‌بازی‌های کنترلی را دوست دارند، هرچند بیشتر پسربچه‌ها این عشق را در سال‌های پس از کودکی نیز حفظ می کنند. البته خیلی‌ها پس از رسیدن به درآمد و ورود به دنیای بزرگ‌سالی نیز هنوز به دنبال اسباب ‌بازی‌های کنترلی خوب هستند، زیرا لذت بازی با این اسباب‌بازی‌ها را کمتر چیزی می‌تواند تداعی کند. با پیشرفت روزافزون فناوری و معرفی انواع اسباب‌بازی‌ها و گجت‌های رادیو کنترل مهیج، از درون‌ها و کوادکوپتر‌ها تا ماشین‌های کنترلی بنزینی قدرتمند ۴WD، دامنه انتخاب هر روز گسترده‌تر می شود. هرچند به دلیل محدودیت‌های همیشگی ورود کالا به ایران، بسیاری از وسایل RC موجود در بازار ایران حداقل چند‌سال از فناوری روز دنیا عقب هستند، یا آن که باید برای داشتن وسایل با فناوری روز هزینه گزافی پرداخت کنید. اما فرتاک تجارت این امکان را برای شما فراهم می کند تا بهترین و به روزترین فناوری ها را در اختیار داشته باشید. 

بادی بیلدینگ مکمل اصل از آمریکا (www.bodybuilding.com)

سایت بادی بیلدینگ بزرگترین و معتبرترین فروشگاه اینترنتی مکمل های ورزشی مجاز در کشور آمریکا میباشد که ارائه کننده محصولات اریجینال و با کیفیت میباشد . اگر اهل ورزش هستید با استفاده از محصولات این فروشگاه با خیال راحت ورزش میکنید.

 

در زیر به معرفی برخی از سایت های خرید آنلاین کانادا می پردازیم:

فیوچر شاپ (www.FutureShop.com)

این فروشگاه تلاش می کند جدید ترین و آخرین محصولات حوزه دیجیتال را عرضه نماید. شما همچنین می توانید مبلمان و تجهیزات موسیقی را نیز در این سایت خرید نمایید.

فروشگاه آنلاین (www.CanadianTire.com)

دومین فروشگاه معتبر کانادا است. در این فروشگاه تمرکز بیشتر روی لوازم آشپزخانه، ابزار، لوازم شکار و پیک نیک می باشد.

 سیراس (www.Sears.com)

در این فروشگاه بیشتر می توانید بیشتر کالاهای مربوط به  لوازم منزل درون ساختمان و حتی بیرون ساختمانی مانند وسایل چمن زنی، میز و نیمکت و غیره را بیابید.

منبع: سایت فرتاک تجارت

برترین وب سایت های دنیا کدام اند؟


چه عواملی باعث برتری یک وب سایت می شود؟ محتوای غنی، طراحی خوب و قابلیت های مفید تنها برخی از موارد مهم و ارزشمند در انتخاب یک وب سایت به شمار می روند. ما برای انتخاب وب سایت های برتر سال هر کدام رابصورت کامل بررسی می کنیم و در نهایت وب سایت هایی که از همه نظر قابل قبول هستند را به لیست برترین ها اضافه می کنیم. در این مقاله لیست 100 وب سایت برتر را در شاخه های مختلف از ابزارهای آنلاین، سرگرمی، خبری، فیلم تا فناوری معرفی می کنیم. در قسمت اول مقاله 18 وب سایت کاربردی که در واقع ابزار آنلاین هستند را معرفی کنیم. این وب سایت ها، سرویس های فوق العاده جذابی را بصورت رایگان در اختیار شما قرار می دهند.

پیش از شروع مقاله لازم است بدانید که تمام وب سایت های معرفی شده در این مقاله و مقالات دیگر معرفی وب سایت در بخش وب لینک دسته بندی می شوند تا هر زمان که به آنها نیاز داشتید به راحتی وب سایت مورد نظر خود را بیابید.

ابزارهای جدید آنلاین

If This Then That

If This Then That

"اگر این آنوقت آن"، همانطور که از نام این وب سایت مشخص است، به کمک آن می توانید امور مختلف را به شرطی که اتفاق خاصی رخ دهد، انجام دهید. این وب سایت به شبکه های اجتماعی و سرویس های مختلف آنلاین متصل می شود و کارهای بسیار جالبی را بریتان انجام می دهد. بعنوان مثال می توانید به این ifttt بگوید اگر کسی شما رو به یک عکس در فیس بوک تگ کرد برای شما اس ام اس و یا ایمیل بفرستد، یا مثلا اگر تصویر پروفایل خود در فیس بوک را عوض کردید خودش تصویر پروفایل توییتر شما را نیز تغییر دهد، یا اگر مطلب جدیدی به Feed Reader گوگل اضافه شد آن را به Evernote نیز اضافه کند، یا به عنوان مثال اگر فردا هوا بارانی بود یک ایمیل به اکانت جیمیل شما ارسال کند. اگر با دقت تنظیمات این وب سایت را انجام دهید بسیاری از امور مورد نیاز شما را بصورت خودکار انجام می دهد.

وب سایت ittt.com

BellStrike

bellstrike

به کمک این وب سایت می توانید بصورت آنلاین و به ساده ترین شکل ممکن، سایت اینترنتی شخصی خود را طراحی و راه اندازی کنید. کل روند ساخت وب سایت نیز بصورت کاملا مجانی انجام می شود. کاربر می تواند براساس نیاز خود از یکی از قالب های پیش فرض استفاده نموده و آن را سفارشی کند.

وب سایت BellStrike

Imgur

imgur

نام این وب سایت را اینگونه بخوانید (Image-er)، این وب سایت برای یک منظور راه اندازی شده است: روش ساده برای اشتراک گذاری عکس.
عکس های خود را با فرمت های مختلف در این وب سایت آپلود کنید تا بصورت تصادفی برای بازدیدکنندگان سایت نمایش داده شوند. حتی اگر عکسی برای آپلود کردن ندارید باز هم با سر زدن به صفحه اصلی این وب سایت می توانید تصاویر مختلف و بعضا جالبی را مشاهده کنید.

وب سایت Imgur

Tout

tout

شاید شما 12Seconds را به خاطر نیاورید، این وب سایت به کاربر این امکان را می داد تا ویدیوی کوتاه بسازد و آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد. این وب سایت از بین رفت! اما Tout با کارایی نسبتا یکسان و امکانات بسیار بهتر تاسیس شده است. به کمک این نرم افزار آنلاین می توانید از طریق کامپیوتر و یا موبایل خود یک ویدیو 15 ثانیه ای بسازید و آن را در فیس بوک، یوتیوب، توییتر و یا از طریق ایمیل برای دیگران ارسال کنید. حتی اگر قصد ساختن ویدیو را ندارید باز هم با سر زدن به این وب سایت می توانید ویدیو های جذابی برای تماشا پیدا کنید.

وب سایت Tout

Join.me

joinme

شاید با نرم افزار LogMeIn برای کنترل یک کامپیوتر از راه دور و به اشتراک گذاری صفحه کامپیوتر خود استفاده کرده باشید. وب سایت فوق العاده Join.me به شما این امکان را می دهد تا صفحه مانیتور خود را با حداکثر 250 نفر به اشتراک بگذارید. این نرم افزار فوق العاده، مناسب کارهای گروهی، جلسات اداری، نمایش و معرفی یک مورد خاص و حتی رفع مشکلات کامپیوتر و کمک گرفتن از یک کارشناس است. این وب سایت به شما امکان مشاهده صفحه کامپیوتر از طریق موبایل و تبلت را نیز می دهد.

وب سایت Join. Me

Klout

klout

این وب سایت میزان نفوذ هر کاربر در شبکه های اجتماعی مختلف را اندازه گیری می کند و به کاربر امتیاز می دهد. براساس میزان فعالیت شما در شبکه های اجتماعی و تعداد دوستان، پست های ارسال شده و فعالیت های دیگر در شبکه های اجتماعی امتیاز می گیرید. Klout به شبکه اجتماعی مختلف از جمله فیس بوک، گوگل پلاس، توییتر و غیره متصل می شود و میزان فعالیت کاربر را می سنجد. می توانید امتیاز خود را با دیگر دوستان و اطرافیان خود مقایسه کنید.

وب سایت Klout

در صفحه بعد با ابزارهای آنلاین کلاسیک آشنا شوید.


ابزارهای آنلاین کلاسیک

Mint

mint

این وب سایت به شما کمک می کند تا به حساب و کتاب های شخصی خود سر و سامان دهید و خرج و مخارج خود را ساماندهی کنید. به کمک Mint می توانید حساب های بانکی خود را کنترل کنید و اطلاعات مربوط به اقساط وام ها، هزنیه های جاری و غیره را بررسی نمایید. کاربر می تواند بودجه خود را به بخش های مختلف از جمله پرداخت قبوض، غذا، اجاره و غیره اختصاص دهد.

وب سایت Mint

Bing

bing

استراحتی به گوگل بدهید و موتور جستجوی مایکروسافت را نیز امتحان کنید. بسیاری اعتقاد دارند که موتور جستجوی Bing بهترین ابزار برای جستجوی ویدیو است. هر چند نحوه نمایش و سازماندهی نتایج جستجو مشابه موتورهای جستجو دیگر است اما Bing براساس جستجوی کاربر، نتایج را در زمینه های مختلف از جمله خرید و سفر و یا سلامت و پزشکی بصورت دسته بندی شده در قسمت بالای صفحه نمایش نتایج نمایش می دهد که باعث راحتی کار کاربر می شود. نحوه نمایش تصاویر و امکانات جستجو عکس در بینگ نیز بسیار جالب است و ارزش امتحان کردن را دارد.

موتور جستجوی Bing

Blogger

blogger

بدون شک Blogger قدیمی ترین و بهترین سرویس ساخت وبلاگ در دنیا است. گوگل جدیدا امکانات بسیار جالبی را به این سرویس اضافه نموده و ابزارهای متنوعی را در اختیار وب لاگ نویسان قرار داده است. کاربر می تواند وبلاگ خود را به سرویس های دیگر گوگل مانند AdSense و Analytics نیز متصل کند. اگر تمایل دارید از سرویس وب لاگ های وطنی استفاده کنید می توانید Blogfa و یا Mihanblog را برگزینید.

سرویس وب لاگ Blogger

Box

box

چه از سرویس مجانی باکس استفاده کنید و چه سرویس 15 دلار در ماه آن را انتخاب نمایید، Box یک مکان قدرتمند برای نگهداری اسناد و فایل های شما در فضای مجازی است. شما می توانید محتوای موجود در Box خود را به اشتراک بگذارید، فایل های خود را همگام (Sync) نمایید و به محتوای موجود در Box خود از طریق موبایل، تبلت و کامپیوتر دسترسی داشته باشید. حتی می توانید Box خود را با نرم افزار گوگل یکپارچه کنید. باکس بصورت مجانی 5 گیگابایت فضای امن آنلاین در اختیار شما قرار می دهد.

فضای ذخیره سازی Box

Flicker

flicker

فیلیکر سرویس اشتراک گذاری عکس و فیلم یاهو است. این وب سایت با بیش از 6 میلیارد عکس عنوان بزرگترین وب سایت اشتراک گذاری عکس را از آن خود کرده است. کاربران می تواند عکس های خود را با میلیون ها کاربر این وب سایت به اشتراک بگذارند و یا آلبوم های شخصی و خانوادگی ایجاد نمایند و تنها به اطرافیان خود اجازه دسترسی به آنها را بدهند. اگر به عکس و عکاسی علاقمندید این وب سایت بهترین مکان برای وقت صرف کردن است.

سرویس اشتراک گذاری عکس Flicker

Google Docs

docs

نرم افزارهای آفیس معمولی را کنار بگذارید و از سرویس رایگان و آنلاین گوگل برای ایجاد و مشاهده اسناد اداری و شخصی خود استفاده نمایید. اسناد شما برروی سرورهای ایمن گوگل ذخیره می شوند تا هیچ وقت نگران از دست رفتن آنها بدلیل مشکلات سخت افزاری و یا ویروس های کامپیوتری نباشید. اگر هم قرار باشد روی یک فایل چند نفری کار کنید گوگل داک به بهترین شکل ممکن این قابلیت را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید به همراه همکاران خود یک فایل متنی، صفحه گسترده (مانند Excel) و یا پرزنتیشن (مانند Powerpoint) را ایجاد و ویرایش نمایید. کاربر می تواند از طریق تلفن، تبلت و یا کامپیوتر خود به فایل های موجود در Google Docs دسترسی داشته باشد البته به شرطی که ابتدا به اینترنت متصل شود.

آفیس آنلاین Docs


Gmail

gmail

Gmail بی تردید بهترین سرویس ایمیل تحت وب در دنیا است. جی میل استانداردهای جدیدی را در این زمینه تدوین کرده است و قابلیت های خارق العاده را در اختیار کاربر قرار می دهد. سرعت این سرویس ایمیل بسیار بالاست و امکانات منحصر به فردی را بصورت مجانی در اختیار کاربر قرار می دهد. فضای ذخیره سازی نامه ها هم آنقدر زیاد است که هیج وقت نگران پر شدن صندوق پستی خود نخواهید بود. اگر از مرورگر کروم نیز استفاده کنید می توانید با نصب افزونه Offline Google Mail، ایمیل های خود را بصورت آفلاین نیز مشاهده کنید.

سرویس ایمیل گوگل Gmail

Meebo

Meebo

مهم نیست از چه مرورگری استفاده می کنید. می توانید بدون نصب نرم افزار از یک مسنجر تمام عیار استفاده کنید. با این وب سایت می توانید با دوستان خود در Yahoo, Windows Live, AIM و Facebook چت کنید. Meebo امکانات متنوعی دارد که باعث محبوبیت آن شده است. از این وب سایت علاوه بر کامپیوتر در ابزارهای مختلف از جمله تبلت و موبایل نیز می توانید استفاده نمایید.

وب سایت Meebo

Pandora

pandora

این وب سایت بهترین سرویس رادیو اینترنتی برای پخش موزیک است. پاندورا ایستگاه های مختلف سفارشی شده براساس علایق کاربر ایجاد می کند و براساس سلیقه کاربر، گروه و آهنگ های مختلف را دسته بندی و پخش می کند. نرم افزار این وب سایت برای آیفون نیز بسیار محبوب است. در هنگام پخش موزیک تبلیغ نیز پخش می شود ولی اصلا تعداد و زمان آنها آزار دهنده نیست. متاسفانه این سرویس برای کاربران ایرانی در دسترس نیست.

رادیو اینترنت Pandora

Picnik

picnik

این وب سایت که در مارچ 2010 توسط گوگل خریداری شد یک ابزار آنلاین برای ویرایش سریع و آسان عکس است. کاربر می تواند تصاویر را از Picasa, Flicker و یا فیس بوک وارد برنامه نموده و برروی آنها تغییرات ایجاد کند. کاربر همچنین می تواند پس از اعمال تغییرات و روتوش تصویر در خواست چاپ آن را صادر کند و نسخه چاپی با کیفیت آن را خریداری کند. این ابزار برای کاربران عادی مجانی است اما اگر بخواهید از امکانات حرفه ای آن استفاده کنید باید 24.95 دلار در سال پرداخت کنید.

ویرایشگر عکس PicNik

Youtube

youtube

بدون شک یوتیوب، بزرگترین و قوی ترین سرویس اشتراک گذاری ویدیو در دنیاست. در این وب سایت در هر زمینه ای که تصور می کنید ویدیو وجود دارد. بسیاری از خبرگزاری های معتبر دنیا نیز محتوای تصویری خود را در یوتیوب آپلود می کنند و کانال های اختصاصی خود را در این وب سایت راه اندازی کرده اند. در یوتیوب پس از آپلود ویدیو، می توانید آن را ویرایش کنید و کلیپ مورد علاقه خود را ایجاد و با دیگران به اشتراک بگذارید. به دلیل فیلترشدن این وب سایت می توانید از نمونه ایرانی، Aparat با امکانات محدود تر استفاده نمایید.

منبع: سایت زومیت

طراحی وب سایت چیست؟

تیم برنرز لی، مخترع وب، با برپایی یک سایت وب در اوت ۱۹۹۱، نام خود را به عنوان نخستین سازندهٔ وب در تاریخ نگاشت. او در نخستین وب سایتش، از اَبَرمتن و پیوندی برای ایمیل (پست الکترونیک) استفاده کرده بود. در آغاز، وب سایت‌ ها با کُدهای ساده HTML نوشته می‌شدند، گونه‌ای از زبان نشانه‌گذاری که ساختار ساده‌ای به وب گاه‌ها می‌داد، شامل سرتیتر و پاراگراف، و توانایی پیوند دادن به آدرس‌های دیگر از طریق ابرپیوند. در مقایسه با روش‌های دیگر، این راه تازه و متفاوتی بود که کاربران به سادگی می‌توانستند با یک مرورگر، صفحه‌های پیوند خورده را باز کنند. با پیشرفت وب و هنر طراحی آن، زبان کُد نویسی اش، اَبَرمتن یا اچ تی ام ال، پیچیده‌تر و پرانعطاف تر شد. ابزاری مانند جدول‌ها که بیشتر برای نمایش نمودارهای داده‌ای بودند، بزودی مورد استفاده نادرست، برای چیدمان‌های پنهان در صفحه‌های وب قرار گرفتند. با پیدایش الگوهای آبشاری وب یا «CSS»، روش نادرست طراحی با جدول‌های پنهان در صفحه از گردونه خارج، و بجای آن استفاده مناسب از زبان کمکی «CSS» جایگزین شد.

فناوری‌های یکپارچه سازی پایگاه داده (Database)، مانند زبان‌های کُدنویسی سمت سرور (Server-Side Scripting) مانند CGI، PHP، ASP. NET، ASP، JSP و ColdFusion، و استانداردهای طراحی مدرن با الگوها (CSS)، ساختار وب سایت‌ها را باز هم تغییر داده و آنرا پیشرفته تر کرده‌اند. همچنین با آمدن نگاره‌های جاندار و فناوری‌های پویانمایی به صفحه‌ها، مانند فلَش (Flash)، چهره وب بیشتر از پیش تغییر کرد و توانمندی‌های تازه به سازندگان رسانه و طراح‌های وب داده شد.

 

سایت‌های ثابت (Static Website)

این سایت‌ها یکبار طراحی می‌شوند و اطلاعات مورد نیاز در داخل آن‌ها قرار می‌گیرد و پس از آن برای تغییر در آن‌ها نیاز به یک طراح حرفه‌ای یا نیمه حرفه‌ای سایت است. زبان برنامه نویسی اینگونه از سایتها غالباً HTML و Java Script هستند که در نوع توسعه یافته تر از CSS نیز بهره گرفته می‌شود. این نوع دسته از وب سایت‌ها به صورت HTML ساده طراحی می‌شوند.

از آنجا که حجم کمتری از کد در طراحی سایت‌ های ثابت استفاده می‌شود سرعت بارگذاری (Loading) بالایی دارند. علاوه براین کاهش حجم کدها که باعث خوانایی بشتر سایت توسط ربات‌های جستجوگر می‌شود از یک سو و کاهش زمان بارگذاری از سوی دیگر سبب بهتر شدن وضعیت آن‌ها از لحاظ امتیاز دهی موتورهای جستجو یا همان «رنکینگ» می‌شود. سایتهای ثابت قیمت طراحی پایین‌تری را نیز عمدتاً نسبت به سایر سایت‌ها دارند.

عدم امکان ایجاد تغییر در این نوع از سایت‌ها توسط افراد عادی علاوه بر افزایش امنیت سبب بهرهمندی از گرافیک و ظاهری زیبا می‌شود چرا که همه چیز ثابت است از جمله متون و اندازه تصاویر و همچنین همه عناصر مکان مشخص و ثابتی را دارند در نتیجه می‌توان برای محل قرار گرفتن هر یک از اجزاء بهترین تصمیم را گرفت.

اما از طرفی نیز عدم امکان ایجاد تغییرات توسط افراد عادی سبب می‌شود تا امکان بروز رسانی سایت توسط صاحبان و مدیران سایت صلب شود.

نکته: سایتهای ثابت (Static) برای افراد، شرکتها و سازمان‌هایی مناسب است که حداکثر یک یا دو بار در سال نیازمند به تغییر در محتوای سایت هستند.

 

طراحی سایت چیست

 

سایتهای پویا (Dynamic Website)

محتوای سایتهای داینامیک بعد از طراحی توسط افراد عادی که دسترسی به سیستم مدیریت محتوای سایت را داشته باشند قابل تغییر است. زبان برنامه نویسی وبسایتهای پویا می‌تواند براساس نیاز متفاوت باشد اما عمدتاً از زبانهای ASP، ASP.Net و Php استفاده می‌شود و از زبانهای کمکی CSS و Silver light و یا Ajax برای ایجاد قابلیتهای ویژه نیز بهره گرفته می‌شود.

در اینگونه از سایتها ابتدا اسکلت سایت توسط طراح ایجاد می‌شود و سپس محتوا توسط مدیران سایت‌ها تغییر می‌کند مانند فرم قراردادی که یکبار توسط فردی ایجاد می‌شود و توسط افراد دیگری بارها تکمیل می‌شود، از این رو طراح نسبت به محل قرار گرفتن و اندازه دقیق متون و تصاویر و سایر عناصری که بعداً توسط مدیران سایتها تغییر می‌کند اطلاع ندارد بنابر این چاره‌ای ندارد جز اینکه همه حالات را در نظر بگیرد و اینکار سبب می‌شود تاحدودی از گرافیک و جلوه سایت کاسته شود. یکی از مزیت‌های سایت‌های داینامیک این است که هیچ محدودیتی برای ایجاد، تغییر یا حذف مطالب، تصاویر و صفحات و غیره وجود ندارد. با توجه به اینکه در سایت‌های پویا از زبانهای برنامه نویسی پیشرفته استفاده می‌شود امکانات زیادی در آن‌ها قابل ایجاد است مانند ایجاد صفحات هوشمند، فرم‌ها و جستجوهای پیچیده استفاده زیاد از کدها سبب کند شدن بارگذاری سایت و امتیاز آن در موتورهای جستجو می‌شود.

نکته: سایتهای پویا برای افراد، شرکتها و سازمانهایی مناسب است که بیش از دوبار در سال نیاز به تغییر درمحتوای سایت را دارند.

 

پرتال‌ها (Portal)

پرتال‌ها سایت‌های پویای جامعی هستند که چند هدف خاص را در یک سایت دنبال می‌کنند به عبارت دیگر مجموع چند سایت پویا که برای رسیدن به هدفی خاص در کنار هم قرار گرفته‌اند را می‌توان پرتال نامید. به عنوان مثال پرتال خبری می‌تواند از چند سایت داینامیک تشکیل شده باشد که هر یک امکانات خاصی چون عضو گیری، انتشار اخبار، انتشار تصاویر، نظر سنجی و … را در اختیار مدیران آن قرار دهد.

تمام ویژگی‌های یک سایت پویا می‌تواند در یک پرتال نیز صدق کند.

نکته: معمولاً پرتال‌ها توسط سازمانها، گروه‌ها و شرکت‌ها خریداری می‌شوند. به دلیل نیاز به بروز رسانی بخش‌های مختلف اداره آنها توسط یک فرد بسیار مشکل است مگر آنکه به چشم یک کار حداقل پاره وقت به آن نگاه شود.

مزیت های استفاده از اپلیکیشن موبایل چیست؟


مزیت داشتن اپلیکیشن اندروید برای کسب و کار شما  چیست؟

آیا شما واقعا نیاز به یک اپلیکیشن موبایلی ندروید برای کسب و کار خود دارید ؟ فرقی نمی کند که کسب و کارشما کوچک ، متوسط یا بزرگ است ، باید وارد دنیای موبایل شوید.

مردم ، بخصوص جوان ها دائما از طریق موبایل برای جستجو و چرخیدن در دنیای وب استفاده می کنند و اگر شما در این تکنولوژی حرفی برای گفتن نداشته باشید این فرصت را از دست خواهید داد .


اما داشتن یک سایت رسپانسیو برای تلفن همراه کافی است ؟ خیر .

با یک اپلیکیشن اندروید ، شما نتایجی بدست خواهید آورد که هیچ وقت نمی توانید تنها با یک وب سایت ریسپانسیو بدست آورید .

نکته اول اینکه زمانی که یک اپلیکیشن اندروید دانلود می شود در موبایل کاربر باقی می ماند در حالی که وب سایت خیر !

چرا شما نیاز به طراحی اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار خود دارید ؟

رسیدن به درک مزایای واقعی ساخت یک برنامه اندروید برای کسب و کار ، شما را در رسیدن به پاسخ کمک می کند :


1- افزایش جذابیت برای مشتریان :


هنگامی که شما یک اپلیکیشن اندروید دارید ، این امکان برای شما فراهم است که به سادگی محصولات و خدمات خودتان را به مشتریان نمایش دهید . هر زمان که آن ها بخواهند می توانند با چند لمس ساده تمام اطلاعاتی را که میخواهند بدست آورند .
و هنگامی که محتوی شما بروزرسانی می شود ، مشتری با یک نگام اجمالی از محصولات یا خدمات جدید شما مطلع می شود . این روند جذابیت و هیجان برای اینکه چک کنند چه چیزی بروز شده است برای مشتریان بوجود می آورد.


2- افزایش تعامل با مشتریان :


بیشتر مشتریان نمی توانند در مقابل وسوسه یک قیمت خوب یا تخفیف بزرگ مقاومت کنند .و این دقیقا همان چیزی است که شما میتوانید با نرم افزار اندروید خود انجام دهید .
تعاملات خود را با مشتریانتان از طریق تخفیفات و پیشنهادات شگفت انگیز در زمان های مشخص افزایش دهید .شما میتوانید از اطلاعات فردی و مکانی مشتریانتان برای دادن پیشنهاد های موثر تر استفاده کنید .


3- ارتقا و ترویج کسب و کار :


فرض کنید شما یک بوتیک لباس در یک مکان پر رفت و آمد دارید . شما می دانید که بسیاری از مشتریان هر روز در بازار ها در حال راه رفتن هستند . چگونه باید مشتریان جدید بدست آورد و مشتریان قدیم را نگه داشت ؟
داشتن اپلیکیشن اندروید شما و کسب و کارتان را در رسیدن به این هدف یاری می کند .داشتن برنامه اندروید یک راه ساده برای ترویج کسب و کار شماست .


4- ارائه پشتیبانی مناسب :


اغلب پاسخگویی به درخواست ها و مشکلات مشتریان کار دشواری است . در صورتی که شما یک اپلیکیشن اندروید داشته باشید این کار خیلی آسان می شود .ساخت یک اپلیکیشن اندروید ارتباط مشتریانتان را با شما راحت تر می کند و این در نهایت رضایت مشتریانتان را در پی خواهد داشت .

5- تضمین سهولت :


کاربران امروز به دنبال دسترسی سریع و بی دردسر هستند . آنها برای جستجو بجای اینکه کامپیوتر خود را روشن کنند و به اینترنت متصل شوند ترجیح میدهند از موبایل هوشمند خود استفاده کنند . شما برای برآورده کردند این نیاز مشتریان نیاز دارید با طرح و برنامه وارد این عرصه شوید .
قبل از اینکه به فکر طراحی اپلیکیشن اندروید برای کسب و کارتان بیفتید باید تصمیم بگیرید میخواهید اپلیکیشن چه کاری برای شما انجام دهد .
و هنگامی که تصمیم گرفتید ابتدا محتوی اولیه شامل : تصاویر ، محتوا ، لوگو و ... را آماده کنید . سپس طراحی حرفه ای اپلیکیشن خود را به ما بسپارید .
ازین به بعد به دنبال تامین محتوای بروز برای اپلیکیشن موبایل خود باشید تا هرروز بر جذابیت و تازگی شما برای مخاطبانتان افزوده شود .

منبع: سایت raysan

معرفی اپلیکیشن های مذهبی موبایل

دریچه امروز برای شما 10 اپلیکیشن مذهبی برای گوشی همراه و رایانه را آماده دانلود کرده است.


1- 5000 صوت طبقه بندی شده در یک پلیر مذهبی 



 به گزارش حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران،
ویژگی ها و امکانات اپلیکیشن:

1-مخزن عظیم صوتی:
یک مخزن عظیم صوتی با 5000 صوت طبقه بندی شده که قابلیت به روز رسانی نیز پشتیبانی می کند .صوت ها در 8 فصل مختلف طبقه بندی شده اند.1-قرآن 2-ادعیه 3- ولایت 4-سخنرانی 5-مشاوره 6-مداحی 7- مولودی 8-سایر

2-انعطاف پذیری بالا:
این پلیر انطاف پذیری بالایی دارذ و با توجه به نیاز کاربر به شکل ها و اندازه های مختلف قابل تغییر است .همچنین اپلیکیشن به صورت دو حالته درست شده و قابلیت پخش صوت به صورت عادی یا آنلاین را دارد . اگر صوت در مخزن صوتی موجود باشد حالت اول فعال میشود و اگر نباشد حالت دوم فعال میشود. در صورتی که صوت را دانلود کنید صوت به صورت خودکار در نرم افزار ذخیره شده و حالت اول فعال میشود.ضمن اینکه اپلیکیشن از قسمت های جداگانه ای تشکیل شده که هر کدام می تواند در حکم یک نرم افزار مستقل عمل کند و در صورت نیاز به صورت یک اپلیکیشن به هم پیوسته در می آید.

3-پلیر ساز:
شاید بارها خواسته باشید تعدادی صوت را به صورت آلبوم اختصاصی و یک جا داشته باشید و یا آن را در سایت و وبلاگ خود قرار بدهید و یا به دوستان خود هدیه کنید. با استفاده از پلیر ساز می توانید هر تعداد صوت دلخواه خود را به صورت یک پلیر اختصاصی درست کنید .برای این کار کافیست فقط صوت های خود را انتخاب کنید و دکمه ایجاد پلیر را بزنید .همچنین ار تنوع و زیبایی تم ها پلیر لذت ببرید.برای دیدن تم های جدید اینجا و برای دیدن نمونه های ساخته شده اینجا را کلیک کنید.ضمن اینکه از کارکرد آسان این امکانات واقعا متعجب خواهید شد. امکان ساخت یک پلیر زیبا فقط با سه کیلک1- انتخاب صوت 2- انتخاب تم-3- ایجاد پلیر

4-پلیرساز وبلاگ:
شاید بارها خواسته برای سایت و وبلاگ خود صوت آنلاین دلخواه بسازید ولی با مشکلاتی مواجه شده باشید .با این قابلیت با چند کلیک از بین 5000 صوت با بیش از 50 تم مختلف ، کد پلیر آنلاین ایجاد خواهد شد.

5-مدیریت دانلود:
برای راحتی استفاده از پلیر یک سیستم مدیریت دانلود قوی روی پلیر قرار گرفته است.قابلیت دانلود صوت ها به صورت تکی یا جمعی یا یک فصل و بخش خاص.قابلیت ذخیره صوت های دلخواه در لیست دانلود، قابلیت خروجی تکست برای برنامه های مدیریت دانلود ، امکان ذخیره صوت ها در اپلیکیشن یا خارج از آن و... از دیگر امکانات این بخش می باشد.

6-سیستم خبرنامه:
یکی از امکانات جالب این پلیر ، سیستم خبرنامه است.با این امکان اخرین اخبار اطلاعات و نرم افزار های سایت برای شما ارسال خواهد شد. .ضمن اینکه هر هفته شنبه هفته نامه عطر ریحان در سیستم شما قابل مشاهده خواهد بود.

7-تنوع امکانات :
برای هر صوت امکانات زیادی پیش رو دارید امکان دانلود،پخش آنلاین،دیدن آدرس و پست صوت در سایت(مشاهده کامل اطلاعات صوت)، کپی در سیستم یا تلفن همراه قرار دادن در لیست محبوب ها ، تبدیل به پلیر آنلاین برای وبلاگ و...

8-لیست محبوب ها:
با استفاده از این امکان می توانید در هر فصل یک لیست محبوب ایجاد کنید.کنار هر صوت یک ایکون قلب وجود داره که با زدن آن، صوت شما در لیست محبوب ها قرار میگیرد . ضمن اینکه امکان ویرایش و حذف این لیست نیز وجود دارد و می توانید بعد از مدتی صوتی را از لیست حذف یا اضافه کنید یا به طور کامل کل لیست را حذف کنید .همچنن امکان ساخت لیست پخش در پلیر نیز وجود دارد و می توانید هر تعداد صوت را در لیست پخش خود قرار بدهید. برای این کار کافیست ایکون ستاره کنار هر صوت را بزنید.

9-جستجوگر قوی:
شاید فکر کنید کار کردن و مدیریت 5000 صوت کمی سخت باشد، ولی به جز طبقه بندی دقیق و منظم یک جستجو گر قوی در تمام قسمت های پلیر قرار داده شده تا به راحتی بتوانید صوت های دلخواه خود را پیدا کنید.

10-به روز رسانی:
 پلیر قابلیت به روز رسانی را نیز دارد و به امید خدا در فواصل زمانی مشخص فایل های صوتی که بعداً در سایت قرار میگیرند به صورت یه فایل اپدیت برای دانلود قرار داده خواهد شد و هر سری بر تعداد صوت های پلیر افزوده خواهد شد. ضمن اینکه پلیر قابلیت اضافه کردن تم های مختلف در تمام قسمت ها را نیز دارد . 

** برای دانلود اینجا را کلیک کنید.

2- اپلیکیشن پخش آنلاین نواهای مذهبی 

اپلیکیشن نوا، نرم‌افزاری است که شما با آن می­ توانید جدیدترین سخنرانی‌ها، مداحی‌های پخش شده در فضای وب، سرودها و … را در اختیار داشته باشید و آنها را به صورت آنلاین، بدون نیاز به دانلود آنها، گوش دهید و لذت ببرید.فقط کافی است نرم‌افزار را باز کنید تا تمام کارها به صورت خودکار انجام شود.

قابلیت های ویژه اپلیکیشن پخش انلاین نوا

سرعت بالا

در این نرم‌افزار دانلودری طراحی و نصب شده که شما با بیشترین سرعت می­توانید مداحی‌ها را به صورتstreaming گوش دهید و برروی کامپیوتر خود بیاورید. ایده‌آل‌ترین حالت ممکن اینترنت ۲۵۶k ADSL می­باشد که مداحی‌ها تقریبا بدون وقفه اجرا می­شوند

جمع آوری مداحی‌های اینترنت

این نرم‌افزار به گونه‌ای تعبیه شده که گروهی مجرب با شناخت فضای وب گلچینی از مداحی‌ها، سخنرانی‌ها و … را برای شما فراهم می­نمایند و شما تنها با باز کردن نرم‌افزار می­توانید تمام آنها را در کامپیوترتان داشته باشید.

پخش ترتیبی

یکی از ویژگیهای ممتاز نرم‌افزار پخش ترتیبی آن می‌باشد­. شما می­توانید هر مداحی را که خواستید تنها با یک کلیک به لیست پخش اضافه کنید و سپس نرم‌افزار به صورت خودکار شروع به پخش آنها با در نظر گرفتن پهنای باند مصرفی می­کند. نرم‌افزار به گونه‌ای هوشمندانه مداحی‌ها را دانلود می­کند که خللی در پهنای باند شما ایجاد نشود.

مدیریت پهنای باند

این نرم‌افزار از قابلیت Multi Threading استفاده می­کند. یعنی شما می­توانید همزمان که یک مداحی را دانلود می­کنید مداحی‌های دیگر را نیز به صورت موازی دانلود نمایید. سیستم هوشمندی که در این نرم‌افزار قرار داده شده به گونه‌ای عمل می­کند که بر روی عملکرد کامپیوتر شما تأثیر فراوانی نگذارد و یا پهنای باند شما را مختل نکند.

دسته بندی و ذخیره سازی

شما می­توانید هر مداحی و یا سخنرانی را که خواستید، در دسته­هایی که خودتان ساخته‌اید قرار دهید و سپس آنها را گوش دهید، مانند bookmark کردن. همچنین هر مداحی را بعد از دانلود کامل آن می­توانید بر روی کامپیوتر خود ذخیره کنید.

جداسازی و فیلترکردن مداحی‌ها

در این نرم‌افزار شما می­توانید مداحی‌ها را بر اساس مشخصات آنها برای مثال مناسبتها، نام مداح، نوع مداحی و… فیلتر و جداسازی کنید. همچنین می‌توانید فایل‌های مداحی یا سخنرانی را بر اساس فایل‌های آرشیو شده، جدیدترین مداحی‌های اینترنت و یا گروهبندی‌های شخصی‌تان، مشاهده کنید.

دانلود نرم افزار برای ویندوز ۷ (۱۱٫۷۸ MB )

دانلود نرم افزار برای ویندوز اکس پی (۱۱٫۷۸ MB)


3- اپلیکیشن قرآن کریم به همراه صوت 6 قاری بزرگ 


قران مجید با صدای 6 قاری بزرگ به همراه متن عربی و ترجمه آن به 15 زبان دنیا از جمله زبان های: انگلیسی,ترکی,ژاپنی,لهستانی,فرانسه,اسپانیایی و.... را می توانید بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید.

این اپلیکیشن دارای جستجوی بسیار پیشرفته هم هست که به راحتی با وارد کردن قسمتی از یک آیه؛ سوره و صفحه آن را نشان می دهد. همچنین نرم افزار دارای چند خط عربی و قابلیت تعویض تم به همراه امکانات دیگر است.

برای دانلود اپلیکیشن قرآن کریم مخصوص اندروید اینجا را کلیک کنید.


4- اپلیکیشن کامل قرآن کریم به همراه قرائت و ترجمه

 اپلیکیشن Zekrدر بین اپلیکیشنهای مشابه خود از امکانات فراوانی برخوردار است که می توان از بین این امکانات به تلاوت قرآن با صوتی دلنشین و همچنین تفسیر و ترجمه ی قرآن نام برد که این امکانات و همچنین محیط ساده ولی جذاب آن سبب شده است تا این نرم افزار به راحتی برای همه ی افراد از جمله مردم عادی و همچنین پژوهشگران قرآن قابل استفاده باشد.

این اپلیکیشن که برای اولین بار در سال 2005 ارائه شد اکنون به تکاملی فوق العاده دست یافته و بسیاری از مشکلات و باگ های آن در این ورژن برطرف شده است.

قابلیت های کلیدی نرم افزارZekr:

- امکان نشانه گذاری و تغییر رنگ منو ها

- امکان تلاوت قرآن در هر دو صورت آفلاین و آنلاین

- امکان جست وجوی پیشرفته در آیات و ذکرها

- امکان زوم کردن بر روی متن قرآن و آیه به صورت جداگانه یا هر دو

- بهبود و پیشرفت هارمونیک آیکون ها

- پشتیبانی از 24 زبان زنده ی دنیا از جمله زبان شیرین فارسی

- تغییر سایز آیکون های برنامه از 13 پیکسل به 16 پیکسل

- تغییر نکردن سایز فونت نام سوره با تغییر سایز فونت

- تلاوت قرآن با صوتی بسیار دلنشین

- توانایی تفسیر و ترجمه ی قرآن

- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز محبوب 7

- و ...


حجم فایل: 8.12 مگابایت

برای دانلـود نرم افـزار ذکر برای ویندوز رایانه اینجـا را کلیـک کنـید


برای اجرا نیاز به نصب نرم افزار Java-runtime-6.3-Windowns دارید



5- اپلیکیشن قرآن نور برای گوشی های جاوا

در این اپلیکیشن که برای جاوا طراحی شده است امکاناتی چون جستجو در قرآن، ترجمه و تفسیر، علامت گذاری متن و.. گنجانده شده است. 

قرآن نور با گوشی های لمسی هماهنگی دارد و اکثر گوشی های جاوا را پشتیبانی می کند.

این نرم افزار توسط مرکز تحقیقات علوم اسلامی تولید و منتشر شده است.



6- Muslim Pro نرم افزار قرآنی با امکانات بسیار


Muslim Pro: Azan, Quran, Qiblaنرم افزاری است که با آن در هر مکانی به خصوص در ایام نوروز خواهید توانست از زمان دقیق اذان و مکانی که هستید اطلاع یابید و با قطب نمای موجود در این نرم افزار قبله را مشخص وحتی آیات قرآنی را به راحتی در گوشی اندرویدی خود تلاوت یا به صوت آن گوش دهید.توجه کنید که قطب نما بروی شهر مکه تمرکز کرده وبا عکس مکه مکرمه قبله را نشان می دهد.


برای دانلود این نرم افزاربرای اندروید اینجا را کلیک نمایید.



7- اپلیکیشن قبله نما برای گوشی های آیفون

مطمئناً برای همه مسلمانان این اتفاق افتاده و یا خواهد افتاد که در مکانی دور از خانه خود به دنبال جهت قبله برای اقامه نماز بوده ایم و برای پیدا کردن مسیر آن از راه و روش های مختلفی استفاده کرده ایم. اما اینبار با داشتن نرم افزار نمایش قبله بر روی گوشی خود دیگر برای پیدا کردن مسیر خانه خدا احتیاج نیست از کسی بپرسید، موقعیت خورشید را محاسبه کنید، به دنبال سمت جنوب و یا مسجد بگردید. 

با همراه داشتن اپلیکیشن نمایش قبله "قبله نما”در هر کجای دنیا فقط کافیست دکمه ای را بفشارید تا جهت صحیح کعبه با استفاه از سخت افزار 
GPS و Compass گوشی به شما نمایش داده شود.

توجه داشته باشید که اجسام مغناطیسی همانند کامپیوتر، بلندگوها و… باعث تداخل در قطب نما می شوند پس در هنگام استفاده از آن از اینگونه وسائل دوری کنید.

بـــرای دانـــلود قبله نما مخصوص آیفون ایـــنجا را کـــلیک کـــنید.

iOS 3.0 or later

Apple: iPhone 3GS, iPhone 4, and iPad



10- منتخب ادعیه امام زمان (عج) برای گوشی های اندروید

این برنامه شامل دعای عهد، زیارت آل یاسین، دعای فرج، دعای سلامتی امام زمان (عج) و صلوات ضراب اصفهانی می باشد. شما با مراجعه به هر ادعیه، متن عربی همراه با اعراب کامل و همچنین ترجمه کاملا فارسی دسترسی پیدا می کنید. ویژگی خوب این برنامه، داشتن صوت با صدای دلنشین استاد موسوی برای ادعیه ها می باشد. ضمناً امکان بزرگنمایی متن ادعیه ها وجود دارد.

قابل اجرا بر روی اندروید 2 به بالا
منبع: سایت yjc