طراحی وب سایت وفروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت وفروشگاه اینترنتی

آموزش و دریافت سفارش پروژه طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل
طراحی وب سایت وفروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت وفروشگاه اینترنتی

آموزش و دریافت سفارش پروژه طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل

طراحی سایت و اپلیکیشن رستوران

طراحی سایت در زمینه های مختلف، موجب سهولت کارها و هم چنین شناخت بیشتر کاربران از آن و در نتیجه، مشتری بیشتر می شود. از جمله زمینه هایی که طراحی یک وب سایت می تواند هم برای مشتریان موجب سهولت شود و هم به صاحب کار سود بیشتری رساند، طراحی سایت برای رستوران هاست. در حقیقت طراحی اپلیکیشن رستوران هم همین مزایا را خواهد داشت.

در این مقاله قصد داریم مزایای استفاده از وبسایت و اپلیکیشن برای رستوران ها و نکاتی درباره نحوه طراحی آن ها را ذکر کنیم.

طراحی سایت برای رستوران

طراحی سایت رستوران موجب دسترسی سریع و آسان مشتری به خدمات و آشنایی آن ها با فضا و امکانات و زیبایی رستوران می شود. از دیگر مزایا و ویژگی های طراحی وب سایت برای رستوران می توان به موارد زیر اشاره کرد. ارائه منوی آنلاین، سفارش سریع و آنلاین غذا، معرفی شعب مختلف و ارائه منو آن ها، فرم رزرو رستوران، فرم رزرو رستوران، برگزاری قرعه کشی برای اعضای سایت، اخبار و اطلاعیه ها و غیره.

طراحی سایت رستوران 

با طراحی یک وب سایت اصولی با رعایت نکات زیر می توانید از تک تک این خدمات برای مشتریان خود بهره مند شوید و از حداکثر بازدهی برخوردار شوید.

اولین قدم، شناخت مشتریان رستوران:

قبل از طراحی سایت برای رستوران، باید یک شناخت کلی از مشتریان خود داشته باشید. رستوران شما نزدیک دانشگاه است پس مشتریانتان اکثرا دانشجو هستند. یا اگر در نزدیکی یک پاساژ یا مرکز تجاری قرار گرفته اید باید توجه ویژه ای به قرارهای کاری و محیط رسمی در طراحی سایت رستوران خود داشته باشید. در مجموع توجه به گروه سنی و موقعیت جغرافیایی رستوران نقش بسزایی در طراحی رستوران دارد. پس از شناخت مشتریان می توانید طراحی سایت را متناسب با سلیقه و ذائقه مشتریان خود آغاز کنید.

قدم دوم، طراحی ساده

طراحی سایت شما باید به گونه باشد که استاندارد های لازم از قبیل صفحه اصلی، منوی غذا، درباره ما و فرم تماس با ما را دارا باشد اما یادتان نرود که باید یک طراحی ساده برای سایت خود در نظر بگیرید که چنانچه مشتری به سایت شما سر زد، صفحات اضافی برایش باز نشود. اکثر مشتریان بعد باز شدن سه صفحه از سایت خشته می شوند و سایت شما را ترک می کنند.

قدم سوم، نحوه ترکیب رنگ

معمولا در طراحی سایت های رستوران از چهار رنگ استفاده می کنند که عبارتند از: قهوه ای، سفید، قرمز و مشکی. قهوه ای نشان از اطمینان دارد و سفید حس تازگی را برای بیننده به ارمغان می آورد. مشکی موجب انتقال حسی مرموز که نشان از خلاقیت است می شود و قرمز که بیشترین کاربرد را در طراحی سایت رستوران دارد، موجب ایجاد اشتیاق و شور در انسان ها می شود.

قدم چهارم، طراحی فرم تماس با ما

در طراحی سایت باید قسمتی را  برای ثبت نام و فرم تماس با ما پیش بینی کنید که در آن علاوه بر شماره تماس و آدرس باید یک فرم تماس از یک درگاه خاص را داشته باشد.

قدم پنجم، استفاده از شبکه های اجتماعی

شما می توانید از طریق سایت ها و شبکه های اجتماعی اخبار و اطلاعات خود را با مشتریان به اشتراک بگذارید و از این راه افراد بیشتری را با رستوران خود آشنا کنید و مشتری بیشتری جذب کنید.

قدم ششم، طراحی سایت رستوران با تصاویر مناسب

طراحی وب سایت رستوران باید جذابیت بصری مناسبی داشته باشد. استفاده از تصویر پس زمینه بزرگ بهترین انتخاب برای وبسایت رستوران است. با استفاده از تصاویر نحوه چیدمان غذا و میز و صندلی و در کل نمای کلی از رستوران را برای تحریک مشتری به مراجعه به رستوران در سایت قرار دهید.

قدم آخر، خلاقیت در طراحی

سایت شما در دنیای رقابت با سایر رقبا قرار خواهد گرفت که پیشی گرفتن از آن ها بستگی به خلاقیت شما دارد. خلاقیت در طراحی صفحه درباره ما به همراه ارائه اطلاعات تکمیلی میتواند این تمایز را برای شما تضمین کند . تمام پرسنل رستوران را معرفی کنید و اجازه دهید تا احساس دوستی و نزدیکی بیشتری با شما داشته باشند. با برجسته کردن مطالب مهمتر مانند وظیفه هر یک از کارکنان یا رزومه سرآشپز میتوانید آنچه برای خودتان مهم تر است را به بیننده نشان دهید.

جمع بندی

ممکن است تمام موارد بالا را در طراحی سایت رستوران خود رعایت کرده باشید و این موجب هزینه بالاتری شود ولی این ها موجب می شود بازدهی کار شما افزایش پیدا کند و بر اعتبار مجموعه شما می افزاید.

طراحی اپلیکیشن برای رستوران

طراحی اپلیکیشن رستوران 

علاوه بر طراحی سایت برای رستوران، طراحی اپلیکیشن برای رستوران نتایج زیادی دارد که در ادامه به بررسی آن ها و نکاتی در طراحی اپلیکیشن برای رستوران می پردازیم.

۱- دسترسی راحت به منو: با منو موجود در اپلیکیشن و تصاویر آن ها مشتریان به راحتی می توانند به انواع غذا ها و اطلاعات آن ها پی ببرند و انتخاب کنند. لذا باید در طراحی منو به گونه ای عمل کرد که طراحی آسان به همراه اطلاعات غنی از غذا ها در آن گنجانده شده باشد.

 

2- تصاویر برای جلب مشتری: این نکته را به یاد داشته باشید که تصاویر غذاهای آماده خوردن در جلب مشتری تأثیر گذار است. عکس های  باکیفیت از غذاهای رستورانتان را در اپلیکیشن قرار دهید تا مشتریان با دیدن آن ها گرسنه تر شوند و ترغیب شوند که غذاهای رستوران شما را امتحان کنند.

 

۳- به روز رسانی و دسترسی سریع به اطلاعات رستوران: اپلیکیشن ها این مزایا را دارند که به راحتی می توانید آیتمی را به منوی آن ها اضافه یا کم کنید، قیمت ها را تغییر دهید، تصاویری را اضافه کنید و... . با این کار ها مشتریان شما از خدمات نوین شما آگاه می شوند.

۴- تعامل بیشتر با مشتری و اعمال حس دوستی: اپلیکیشن ها راه های ارتباطی را برای مشتریان آسان کرده اند. این کار موجب می شود علاوه بر سهولت ارتباط با  مشتری، حس دوستی به او دست داده و به رستوران جذب شود. با  ارسال پیام فوری یا پوش نوتیفیکیشن(Push Notification) میتوانید مشتری ها را از رویدادها،اخبار و آخرین تخفیف ها مطلع سازید.

۵- امکان رزرو : در اپلیکیشن رستوران قسمتی را برای رزرو طراحی کنید. این کار از مراجعه حضوری مشتری یا تماس تلفنی مشتری با رستوران و عواقبش می کاهد و مشتری را قادر می سازد هر تعداد لازم غذا را رزرو کند و شما نیز یک آمار دقیق از هر روزتان خواهید داشت. 


۶- دسترسی به موقعیت مکانی : در اپلیکیشن رستوران موقعیت مکانی را قرار دهید تا مشتری بتواند به راحتی با نقشه آنلاین به رستوران شما مراجعه کند.

۷- ایجاد یک مزیت رقابتی : امروزه اکثر افراد گوشی هوشمند دارند. اما اکثر رستوران ها اپلیکیشن موبایل ندارند. استفاده از اپلیکیشن می تواند شما را پیشتاز کند.

۸- ایجاد کارت وفاداری برای مشتریان : شما می توانید برای کاربران اپلیکیشن خود کارت تخفیف بسازید و روز به روز به مشتریانتان بیفزایید.

۹- امکان تماس با یک کلیک : این قابلیت را در اپلیکیشن تان قرار دهید تا مشتریان با یک کلیک بتوانند راحت با شما تماس بگیرند. این باعث می شود که دیگر مشتریان شماره تماس شما را جستجو نکنند و راحت با شما تماس بگیرند و درخواست هایشان را مطرح کنند.

۱۰- رسانه های اجتماعی : در اپلپیکیشن موبایل رستوران لینک کانال رستوران خود در شبکه های اجتماعی را قرار دهید تا مشتریان را از آخرین اخبار و اطلاعیه های رستوران تان آگاه سازید و مشتری بیشتری را جذب کنید.

نتیجه گیری

هنوز بسیاری از رستوران ها، اپلیکیشن موبایل برای رستوران خود ندارند(حدود 95 درصد). احتمالا دلیلش این هست که صاحبان رستوران‌ها معمولا سرشان شلوغ است و فرصت عملی کردن این کار را ندارند. و لذا اگر شما برای رستوران تان یک اپلیکیشن طراحی کنید می توانید جزء 5 رستوران برتر در منطقه خود شوید.

طراحی اپلیکیشن موبایل شهر تهران

امروزه مدیران اکثر شرکت ها علی الخصوص در شهر تهران، برای توسعه روند کسب و کار خود و ارائه خدمات بهتر به مشتریان شان، رو به طراحی اپلیکیشن موبایل می آورند. لذا طراحی اپلیکیشن های متعددی هر روز در تهران با موضوع های گوناگون انجام می گیرد. به طور مثال می توان به نرم افزار های بانک های سراسر کشور اشاره نمود. صاحب کاران زیادی که تجربه حضور در بازار های اینترنتی را داشته اند، به دنبال حضور در بازار های نوین هستند تا بتوانند بازدید کننده بیشتری را در فضای رقابتی جذب کنند و از دیگر رقبا در تجارت الکترونیک پیشی بگیرند. گوشی های هوشمند امروزه همراه همیشگی مردم هستند. در نتیجه با طراحی یک اپلیکیشن موبایل می توان همیشه در طول روز با مشتریان بود. این یک نکته مهم در تجارت نوین است.

محبوبیت طراحی اپلیکیشن موبایل

امروزه اکثر مردم با استفاده از موبایل و تبلت ها افعال اینترنتی خود را انجام می دهند به گونه ای که استفاده از این ابزار ها بسیار بیشتر از لبتاب و کامپیوتر است. لذا اپلیکیشن های موبایل امروزه محبوبیت زیادی در بین مردم دارند. این می تواند یک فرصت برای شرکت های مختلف باشد که با طراحی یک اپلیکیشن موبایل برای شرکت خود، از این محبوبیت کمال استفاده را ببرند و به مشتریان خود خدمات سریع و با کیفیتی را ارائه دهید.

سایت یا اپلیکیشن؟

اپلیکیشن  

امروزه دیگر داشتن سایت تنها کفایت نمی کند به دلیل اینکه تحقیقات نشان می دهد 80 درصد مردم در بستر نرم افزار ها کارهای اینترنتی خود را انجام می دهند. به علاوه، پیدا کردن اپلیکیشن بسیار ساده تر از پیدا کردن سایت در بین هزاران صفحه در وب است. همچنین نرم افزار های موبایل اختصاصی طراحی شده دارای کیفیت بسیار بالاتری نسبت به موبایل سایت ها بوده و تجربه کاربری بهتری را برای استفاده کنندگان نهایی به ارمغان می آورد.

اصطلاح اپلیکیشن

همان طور که می دانید امروزه هر روز بر تعداد کاربران دستگاه های هوشمند، از جمله تلفن های همراه هوشمند و تبلت ها، افزوده می شود. لذا هر روز افراد بیشتری با اصطلاح اپلیکیشن موبایل رو به رو خواهند شد. اصطلاح "اپ" همان اپلیکیشن ها هستند که به صورت end user  طراحی شده اند. همه نرم افزار های پر طرفدار همانند ورد ، گوگل کروم و فایر فاکس و کلیه بازی های رایانه ای جزء اپلیکیشن ها به حساب می آیند.

طراحی اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی

 یکی از مهم ترین و بزرگترین سازمان ها در حوزه ی طراحی اپلیکیشن موبایل، شبکه های اجتماعی می باشند چرا که اهمیت طراحی  اپلیکیشن را به خوبی می دانند و کاربران بسیاری را جذب نموده اند . به عنوان نمونه یک شبکه اجتماعی به نام اینستاگرام، تمامی خدمات خود را از طریق نرم افزار یا اپلیکیشن در اختیار کاربران خود قرار می دهد .

مزایای طراحی اپلیکیشن موبایل

ارتباط دو سویه و قوی با مشتری، از رقبا بهتر دیده شدن و پیشی گرفتن از آنها، ارائه خدمات از راه های جدید و آسان برای مشتری، حضور همیشگی در فضای خصوصی مشتریان، کیفیت کاربری بی همتا نسب به موبایل سایت ها برای مشتریان، ارتقا راه های ارتباطی با مشتریان گوشه ای از مزایا و امکانات مختلف اپلیکیشن های موبایل هستند.

اگر شما کسی هستید که به دنبال طراحی یک اپلیکیشن برای سایت یا هر کاری که دارید هستید، و با دانش برنامه نویسی آشنا نیستید، می توانید از این سایت ها و برنا مه ها برای ساخت اپلیکیشن خود اقدام کنید :

Infinite Monkeys ، Buzztouch ، Appsbar ، Runrev Livecode ، Telerik Icenium و AppMakr  سرویس هایی هستند که به آسانی می توانید "اپ" خود را با آن ها بسازید.

انواع اپلیکیشن موبایل

اپلیکیشن های موبایل، شباهت زیادی به نرم افزار های کامپیوتری دارند و از زبان های برنامه نویسی و فریم ورک های مختلفی در طراحی آن ها استفاده شده است.

 انواع اپلیکیشن 

اپلیکیشن ها به طور کلی به انواع زیر تقسیم می شوند :

1- اپلیکیشن های محلی 2- اپلیکیشن های HTML5 - اپلیکیشن های ترکیبی ( ترکیبی از دو نوع قبلی هستند ).

برای اینکه تشخیص دهید چه نوع اپلیکیشنی برای شما مناسب است ابتدا هدف کلی خود را مشخص کنید. آیا می خواهید یک بازی درست کنید یا برنامه آموزشی یا یک ابزار؟ بعد از مشخص شدن هدفتان حالا می توانید بهترین نوع اپلیکیشن را برای خودتان انتخاب کنید.

سوالاتی که قبل از طراحی اپلیکیشن باید به آنها پاسخ دهید

سوالات اپلیکیشن 

برای یک طراحی اپلیکیشن موفق، ابتدا باید برای یک سری از سوالات، پاسخ مناسب داشته باشید.

سوال اول ) تعریف موفقیت:

اول از همه شما باید یک تعریف از موفقیت خودتان در زمینه طراحی اپ داشته باشید. آیا موفقیت شما در حداکثر تعداد کاربران تعریف می شود یا میزان پرداخت پول؟ باید یک تعریف واقع گرایانه از هدف تان از طراحی اپ داشته باشید.

سوال دوم ) بودجه شما چقدر است؟

هزینه طراحی اپلیکیشن متفاوت است و بستگی به نوع و کارایی آن ها دارد. قبل از طراحی اپ، یک بررسی دقیق از بودجه ای که می خواهید هزینه ساخت اپلیکیشن کنید داشته باشید.

سوال سوم ) برنامه شما در چه پلت فرم هایی باید طراحی شود؟

قبل از طراحی اپ، باید به این سوال پاسخ دهید که بازار هدف شما چگونه است؟ پاسخ این سوال تأثیر زیادی در تعیین نوع پلت فرم برنامه شما خواهد داشت. انتخاب پلت فرم مناسب، فرصت و موقعیت های بیشتری را برای شما فراهم می کند.

سوال چهارم ) ویژگی های اپلیکیشن شما چگونه است؟

اگر دوست دارید که یک اپلیکیشن منحصر به فرد داشته باشید که کاربران زیادی را جذب کند، باید ویژگی های اپلیکیشن شما بسیار خلاقانه و منحصر به فرد باشد تا کاربران تشویق به استفاده از آن شوند و همچنین باید واسط کاربری آن هم خوب باشد. 

سوال پنجم ) بعد از انتشار آن چه کاری خواهید کرد؟

در واقع سوال آخری که باید به آن پاسخ دهید، این است که برنامه شما برای بازار یابی و تبلیغات اپلیکیشن تان چیست؟ باید حتماً برنامه ریزی مناسبی برای بازاریابی و تبلیغ اپلیکیشن های خود داشته باشید.

منبع» طراحی اپلیکیشن موبایل تهران

معرفی بهترین منابع طراحی اپلیکیشن موبایل

طراحی اپلیکیشن موبایل یک رشته رو به رشد است و درست مانند طراحی وب، نیاز مداوم به ارتقا کیفیت دارد. اکثر طراحان ایده های طراحان دیگر را قرض می گیرند و اندیشه های بسیار اندکی واقعا تازه و نو هستند و اکثرا کپی برداری است.

اما تعدادی از منابع هستند که بهترین منبع برای طراحی اپلیکیشن موبایل اند. ما در این مقاله تعدادی از این منابع را آورده ایم. 

Mobile Design Inspiration

 طراحی اپ 

 این یکی از بهترین وبلاگ ها برای ایده های UI / UX موبایل است که پست های جدید در هر هفته اضافه می شوند. گالری آنها با صدها نمونه از رابط های کاربر (UI) برنامه زیبا است که برای همه دستگاه ها قابل مشاهده است.

اکثر عکس ها روی یک دستگاه خاص، مانند یک گوشی هوشمند یا یک تبلت به عنوان یک رابط کاربر نمایش داده می شود. اما برخی از پست ها حتی دارای انیمیشن UX است مثلا منو های کشویی و نوار بارگذاری .

اگر به دنبال یک نماد برای برنامه هستید، در این سایت یک بخش خلاق در این زمینه وجود دارد که شما می توانید الگویی برای طرح های آرم محصول نیز پیدا کنید.

طراحی اپلیکیشن Dribbble

 طراحی اپلیکیشن موبایل 

 این یک نسبت سیگنال به نویز بزرگ است. در پیدا کردن جستجو واقعا خوب عمل می کند، بنابراین شما می توانید هر ترکیبی از کلمات کلیدی برای طراحی اپلیکیشن و رابط کاربر و دیگر چیزها به راحتی پیدا کنید.

این سایت فوق العاده آسان برای استفاده است و کیفیت فوق العاده دارد. این سایت بزرگترین مخزن طرح های جدید در وب است.

طراحی Behance

اپلیکیشن حرفه ای 

 این سایت مثل Dribbble است و علاوه بر آن کاملا رایگان است، بنابراین هر کسی می تواند برای یک حساب کاربری ثبت نام کند. البته این مورد باعث کاهش کیفیت می شود، زیرا هر کسی می تواند هر چیزی را که می خواهد ارسال کند و با چنین پایگاه کاربرانی بزرگی، محتوای زیادی وجود دارد.

Behance  برای جستجو فوق العاده آسان است و ویژگی های هزاران ایده ای از طراحی برنامه های تلفن همراه است.

Mobile patern (الگوهای موبایل)

الگو موبایل 

سایت الگوهای موبایل  از گنجینه های الگوها برای طراحی اپلیکیشن موبایل تشکیل شده است. این سایت یک گالری آنلاین پر از تصاویر از برنامه های واقعی تلفن همراه است که توسط الگوهای مختلف سازماندهی شده است.

شما می توانید با صفحه نمایش های آندروید یا آیفون فیلتر کنید، یا شما می توانید از طریق برچسب ها مانند صفحات ورود و یا تنظیمات برای برنامه های تلفن همراه جستجو کنید.

اگر شما به دنبال ایده های طراحی برای صفحات خاص هستید، سایت مدل های موبایل به طور باور نکردنی ارزشمند خواهند بود.

Patterns (پترن)

اپلیکیشن پیترن 

یکی از بهترین منابع طراحی اپلیکیشن موبایل، پترن است و در چند سال گذشته، ارتقا زیادی یافته  است.

آنها دارای بزرگترین گالری طراحی برنامه های موبایل می باشند که می توانید در وب پیدا کنید. شما می توانید از طریق بیش از 100 برچسب مختلف برای صفحات دولت خالی، چرخ دستی های خرید، پنجره popover و دیگر طرح های رابط کاربری مشابه مرور کنید.

 از همه بهتر اینکه این الگوها به کل صفحات محدود نمی شود. آنها بر روی عناصر فردی مورد استفاده در طراحی برنامه موبایل تمرکز می کنند.

و تمام این نمونه ها از برنامه های واقعی آمده است، بنابراین شما می توانید الگویی از رابط برنامه های ملموس را داشته باشید.

Mobile Mozaic (موبایل موزاییک)

طراحی اپلیکیشن جدید 

موبایل موزاییک، یکی دیگر از منابع طراحی اپلیکیشن موبایل و طراحی رابط کاربر موبایل است، و همه چیز را از برنامه های اساسی گوشی های هوشمند به بازی های سفارشی UI پوشش می دهد.

بسیاری از پست ها از تصاویر واقعی هستند، اما برخی از ویژگی های طراحی شده در مشخصات، اغراق نمایی شده است. تمامی الگوهای UI توسط برچسب ها مانند صفحه های ورود به سیستم، جدول زمانی، رابط های کاربر پیام رسان، و دیگر رابط های برنامه عمومی سازماندهی شده است.

این سایت دست سرپرستی است، اما اگر شما یک برنامه یا نقشه مورد نظر را برای افزودن عکس به گالری داشته باشید، می توانید تصاویر خود را ارسال کنید. 

طراحی Collect Uv

مهم ترین طراحی 

با مجموع 6،600 طرح و شمارش، باید بگوییم سایت جمع آوری UI می تواند یکی از بزرگترین منابع طراحی اپلیکیشن موبایل باشد.  انواع رابط برای نرم افزار دسکتاپ، وب سایت های پاسخگو و برنامه های تلفن همراه و... در این سایت وجود دارد.

شما می توانید از طریق صدها برچسب بر اساس برچسب ها مانند چرخ دستی های خرید، پروفایل کاربر و فرم ثبت نام / ورود به سایت مرتب سازی کنید. همه عکسها از Dribbble گرفته شده و به نویسنده اصلی پیوند دارند.

با این حال من فکر می کنم این باعث می شود که طراحی ساده تر باشد، زیرا فقط عکس های با کیفیت بالا از Dribbble  در گالری پذیرفته می شوند و شما می توانید برای صفحات خاص یا برچسب هایی که همیشه نتیجه ای عالی در Dribbble ندارند، فیلتر کنید.

وب سایت Inspired UI

روش های جدید طراحی اپ 

یک وب سایت از وب سایت های منابع طراح اپلیکیشن موبایل است که بسیار روبه رشد است. تمام عکس ها به طور مستقیم از برنامه های واقعی گرفته شده است، بنابراین شما می توانید طرح های رابط کاربری واقعی را ببینید.

این سایت، یک روش عملی برای طراحی اپلیکیشن را ارائه می دهد. شما ممکن است طرح های شگفت انگیز را دریافت نکنید، اما شما می توانید رابط هایی را از برنامه های واقعی پیدا کنید که هر روز توسط افراد واقعی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

طراحی اپلیکیشن UI Garage

طراحی اپلیکیشن خارجی 

یکی دیگر از منابع طراحی اپیلیکیشن موبایل، UI Garage است که همچنین رابط های کاربردی واقعی را می پوشاند.

این سایت بسیار آسان فهرست می شود و رابط ها بسیار آسان هستند و به آسانی مرتب سازی می شوند. به علاوه کل سایت به عنوان یک SPA کار می کند بنابراین محتویات بارها به صورت پویا بر روی صفحه بارگیری می شود.

آنها همچنین یک خبرنامه الکترونیکی با الهام از طراحی جدید دارند، اما این برای همه مفید نخواهد بود. بسیاری از طراحان فقط می خواهند برای پروژه فعلی خود طراحی کنند و بعد کم کم پیشرفت کنند. اما خبرنامه UI Garage  یک انتخاب با کیفیت بالا است.

امیدوارم که این 9 منبع بتوانند شما را به مسیر طراحی بهتر رابط تلفن همراه هدایت کنند. طراحی یک برنامه عالی، علم موشک نیست که سخت باشد اما کار ساده ای هم نیست. خوشبختانه این سایت ها می توانند بیش از اندازه به شما کمک کنند تا رابط کاربری تلفن همراه خود را برنامه ریزی کنید و با اطمینان در مرحله طراحی قرار بگیرید.

ترجمه از سایت csswinner

راهنمای طراحی اپلیکیشن موبایل سال 2018

امروزه طراحی اپلیکیشن موبایل یکی از راه های محبوب ارائه محتوا و خدمات به مشتریان است. اما با توجه به آمار Fortune، بیش از 75 درصد از کاربران یک برنامه را باز کرده و هرگز به آن باز نمی گردند. امروز، کاربران تلفن همراه انتظارات زیادی از اپلیکیشن های موبایل دارند (زمان بارگذاری سریع، سهولت استفاده و لذت بردن از آن).

پس دقیقا چه چیزی می تواند به عنوان "تجربه خوب" در نظر گرفته شود؟ بیایید اصول مهم در طراحی اپلیکیشن موبایل را بررسی کنیم.

تجربه کاربری اپلیکیشن موبایل

کاربران نباید هنگام تعامل با اپلیکیشن موبایل دچار سردرگمی شوند. در غیر این صورت از نظر کاربر اگر اپلیکیشن استفاده نشود بهتر است.

بهینه سازی تعامل کاربران با اپلیکیشن

درک این که چگونه کاربران با یک اپلیکیشن ارتباط برقرار می کنند برای بهینه سازی ضروری است. به عنوان یک طراح و توسعه دهنده، ما باید اهداف کاربران را در کل برنامه درک کنیم. در ادامه چند روش محبوب برای تعامل بهتر کاربر با سایت را معرفی کرده ایم: 

  • اگر یک کار در اپلیکیشن شامل بسیاری از مراحل و اقدامات مورد نیاز از طرف کاربر است، بهتر است این کار را به تعداد زیر کارهای مختلف تقسیم کنید. یک مثال خوب، جریان پرداخت در برنامه های تجارت الکترونیک است. شما می توانید فرآیند پرداخت را در تعدادی از مراحل جدا کنید که هر یک از آنها نیاز به یک عمل جدید دارند.بهینه سازی اپلیکیشن 
  • از اطلاعاتی که در حال حاضر در مورد کاربران خود دارید استفاده کنید. شما احتمالا در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد کاربران خود دارید. فقط باید از آن به درستی استفاده کنید. Uber را در مثال زیر در نظر بگیرید. برنامه از کاربر در مورد مکان او سوال نمی کند، بلکه به طور خودکار مکان را بر اساس اطلاعات جغرافیایی وی تشخیص می دهد.اطلاعات کاربران اپلیکیشن 
  • برای انجام اقدامات بعدی توسط کاربران از جلوه های طبیعی استفاده کنید. به وضوح به آن ها نشان دهید که در گام بعدی چه روی خواهد داد. مانند مثال زیر:اپلیکیشن حرفه ای 
  • اولویت بندی های درستی را در وب سایت انجام دهید. با پیروی از این قاعده ساده، رابط کاربری را ساده تر می کنید و آسان تر از آن استفاده می کنید. استفاده از وزن بصری عناصر برای اولویت بندی عناصر مهم (مانند استفاده از رنگ متضاد برای دکمه های فرخوان).

رابط کاربری مناسب برای دسترسی راحت کاربران به اطلاعات اپلیکیشن

منظور از طراحی رابط کاربری(ui) مناسب، ارائه اطلاعات به کاربران به بهترین شکل و جلوگیری از وجود اطلاعات نامناسب در اپلیکیشن است. با استفاده از رابط کاربری مناسب، کاربران اطلاعات زیادی دسترسی خواهند داشت. یک نمونه عالی در زیر قرار داده شده است.

نمونه اپلیکیشن موبایل 

ناوبری مناسب در طراحی اپلیکیشن موبایل

تمام محتوا های جالب و مفید در دنیا مهم نیستند اگر مردم به آن ها دسترسی نداشته باشند. 

در اینجا چند قانون برای ناوبری وجود دارد:

  • ناوبری اپلیکیشن را پنهان نکنید و زیرا اکثر کاربران به سختی آن را پیدا خواهند کرد.
  • ناوبری ثابت. توسعه دهندگان برنامه های موبایل اغلب منوها را در صفحات شخصی پنهان می کنند. این کار را انجام ندهید زیرا ممکن است کاربران آن ها را نادیده بگیرند.
  • ارتباط کاربران با بخش های مختلف اپلیکیشن. "من کجا هستم؟". این یکی از اساسی ترین سوالات کاربران است که باید برای دستیابی به موفقیت پاسخ مناسبی را دریافت کنند.

منو ناوبری اپلیکیشن 

نکته: بهتر است از الگوهای ناوبری استاندارد مانند Bar tab (برای iOS) و کشوی Navigation (برای Android) استفاده کنید. اکثر کاربران با هر دو الگوهای ناوبری آشنا هستند. اگر دنبال یک راه حل ساده هستید نیاز به هوشمندی و خلاقیت آنچنانی نخواهد بود.

طراحی عناصر اپلیکیشن موبایل باید مانند رفتار آن ها باشد

یک رابط کاربری تلفن همراه باید به وضوح با عناصر ثابت و پویا ارتباط برقرار کند. بر خلاف دسکتاپ که کاربران می توانند از اثرات hover استفاده کنند تا متوجه شوند چه چیزی تعاملی است یا نه، کاربران اپلیکیشن ها می توانند تعامل را تنها با ضربه زدن بر یک عنصر بررسی کنند.

ضربه زدن روی عناصر اپلیکیشن راحت باشد

ضربه زدن روی عناصر برنامه 

در طراحی اپلیکیشن موبایل سعی کنید عناصر را به گونه ای طراحی کنید تا کاربران به راحتی بتوانند به آن ها ضربه بزنند. همچنین اطمینان حاصل کنید که عناصر بیش از حد نزدیک به یکدیگر قرار نگرفته اند. زیرا رعایت نکردن این مورد می تواند سبب انجام اقدامات ناخواسته توسط کاربران شود.

ناحیه اطراف انگشت شست در صفحه موبایل

اطراف انگشت شست در صفحه موبایل 

در حالی انگشت شست ما می تواند همه بخش های صفحه موبایل را پیمایش کند، اما در یک سوم از این قلمرو قدرت بیشتری دارد. این قلمرو ناحیه ی اطراف انگشت شست طبیعی است. مناطق دیگر نیاز به کشیدن انگشت یا حتی تغییر در نوع گرفتن گوشی برای رسیدن به آنها است. بر اساس قرار دادن دست (چپ، راست یا ترکیبی)، می توانیم این موضوع را بهتر درک کنیم.

نمایش وضعیت سیستموضعیت اپلیکیشن

 هنگامی که یک برنامه مشغول انجام کاری است، باید به نوعی به کاربر بفهمانید که برنامه متوقف نشده است. علائم بصری پیشرفت به کاربران امکان کنترل بهتر برنامه را می دهد.

انتقال از بخش ناوبری اپلیکیشنطراحی اپلیکیشن موبایل 

انیمیشن بهترین ابزار برای توصیف حالت های انتقال است. این به کاربران کمک می کند که تغییرات صفحه را درک کنند. انیمیشن می تواند به طور موثر توجه کاربر را جلب کند و درک انتقال های پیچیده را برای کاربران آسان تر کند.

بهترین روش کاهش رتبه الکسا وب سایت در سال 2018

چگونه میتوانم رتبه الکسا وب سایت خود را افزایش دهم؟ آیا هیچ ترفندی یا راهنمایی برای این کار وجود دارد؟ برای بسیاری از صاحبان وب سایت ها و وبلاگ نویسان جدید، ناراحت کننده است که ترافیک کسب کنید اما رتبه الکسا پایین تر داشته باشید. داشتن اطلاعات کامل از مفاهیم سئو و نحو نوشتن محتوا مناسب یکی از نکات کلیدی افزایش ترافیک وب سایت است. 

قبل از این که درباره تکنیک های افزایش الکسا وب سایت صحبت کنیم ابتدا اصول اولیه رو مرور می کنیم.

الکسا و رتبه الکسا وب سایت چیست؟

الکسا (که توسط آمازون و موسس آن یعنی جف بیسوس ایجاد شده است) یک شرکت است که داده های ترافیکی مربوط به وب سایت ها را حفظ می کند و اطلاعات رتبه بندی وب سایت ها نیز به رتبه الکسا معروف است.

رتبه جهانی الکسا نشان می دهد که سایت شما در سراسر جهان چه میزان محبوب است و همچنین رتبه محلی الکسا محبوبیت سایت شما در کشوری را نشان می دهد که دامنه سایتتان در آن ثبت شده است.

رتبه الکسا خود را چگونه پیدا کنید؟

شما می توانید با مراجعه به آدرس اینترنتی http://www.alexa.com/siteinfo از رتبه الکسا وب سایت خود آگاهی پیدا کنید. همچنین شما می توانید با نصب برنامه افزونه Alexa Traffic در گوگل کروم از اطلاعات الکسا هر صفحه ای که باز می کنید مطلع گردید.

آیا رتبه الکسا وب سایت مهم است؟

رتبه الکسا یک ابزار بسیار مهم برای بازاریابان است، زیرا پتانسیل تبلیغاتی یک سایت را نشان می دهد. هر چقدر عدد آن پایین تر باشد به این معنا است که سایت شما ترافیک بیشتری را کسب کرده است.

به طور کلی دامنه های با عدد پایین در الکسا ارزشمند تر از دامنه های با رتبه الکسا بالاتر هستند.

داشتن رتبه کم الکسا می تواند CPC را افزایش دهد که شما از طریق تبلیغات خود دریافت می کنید یا حتی به شما کمک می کند که تبلیغ کنندگان بیشتری را به سمت سایت خود بکشانید.

بنابراین، کاهش رتبه الکسا سایت شما می تواند برای کسب و کار شما سودمند باشد.

چه عواملی بر رتبه بندی الکسا وب سایت شما موثر هستند؟

هر روز، الکسا میانگین بازدید کنندگان روزانه و صفحات را در طی 3 ماه گذشته ارزیابی می کند. سایت با بالاترین ترکیب بازدید کنندگان و میزان بازدید صفحات در طول 3 ماه گذشته در رتبه اول قرار می گیرد. ما در آزمایش هایی که انجام دادیم متوجه شدیم که چندین عامل دیگر نیز در رتبه بندی سایت ها موثر هستند:

  • ترافیک دریافتی از افرادی که از نوار ابزار الکسا استفاده می کنند
  • تعداد بازدید های صفحه
  • زمان صرف شده در سایت برای هر بازدید کننده
  • میزان بازدهی و CTR. (یاد بگیرید چگونه CTR خود را افزایش دهید)
  • کیفیت و تنوع دیدگاه ها
  • تعداد لینک های داده شده به سایت
  • اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
  • سرعت بارگذاری سایت
  • UX و UI سایت 

الکسا وب سایت 

آیا رتبه بندی الکسا بر سئو یا ترافیک سایت تاثیر می گذارد؟

بین سئو و رتبه الکسا رابطه مستقیمی وجود ندارد. با این حال، یک رتبه پایین الکسا ممکن است مربوط به سایتی باشد که در رتبه های برتر موتور های جستجو قرار دارد و از این طریق ترافیک خود را دریافت کرده است. 

سایت هایی که رتبه الکسا کمتر از ده هزار دارند، احتمالا از یک قسمت خوب بازدیدکنندگان از نتایج موتورهای جستجو لذت خواهند برد.

دریافت لینک ها از سایت های معتبر و قدرتمند، قدرت دامنه سایت شما را افزایش می دهد و به شما برای رتبه بندی بهتر سایت شما کمک خواهد کرد. این به شما کمک خواهد کرد که ترافیک بیشتری کسب کنید که به نوبه خود رتبه الکسا را نیز بهبود خواهد بخشید.

وب سایت برای اینکه به رتبه زیر صد هزار الکسا برسد به چه میزان بازدید نیاز دارد؟

گوگل آنالاتیک و الکسا آمار و ارقام مختلفی را ارائه داده اند. اما یک آمار حدودی را در زیر قرار داده ام:
100،000 = 100-150 نفر در روز با نصب نوار ابزار الکسا
50،000 = 250-300 بازدید کننده در روز
20،000 = 400-500 نفر در روز با نصب نوار ابزار الکسا
10،000 = 700-800 بازدید کننده در روز
کمتر از 5000 = حدود 1400-1600 بازدید کننده در روز

روش قانونی واقعی برای بهبود رتبه الکسا (به صورت رایگان)

تلاش کنید محتوا فوق العاده ای بنویسید و یک سئو کار حرفه ای را استخدام کنید تا بتوانید رتبه خوبی در گوگل داشته باشید. اگر می خواهید خودتان سئو را انجام دهید باید به برخی نکات توجه داشته باشید که اینجا بازگو می کنیم.
اگر می خواهید مدیران وب سایت ها را جذب کنید، شما باید محتویاتی بنویسید که سئو، بازاریابی دیجیتال و غیره در ارتباط هستند.
مهم تر از همه، محتوا آن را در همه جا (فیس بوک، توییتر، ردیت و غیره) به اشتراک بگذارید.
دریافت لینک ها و ارسال پست بعنوان کاربر مهمان برای افزایش قدرت دامنه وب سایت
به طور دائم مقالات قدیمی (که ممکن است حجم ترافیک آن ها کاهش یافته باشد) را آپدیت کنید و همچنین آخرین تغییرات سئو را نیز روی آن ها اعمال نمایید.

ترفند های جدید برای کاهش رتبه الکسا

در این جا مراحل ساده ای را برای کاهش رتبه الکسا قرار داده ایم:

  • نصب Alexa Toolbar را بر روی مرورگرهای متعدد (Chrome، Safari، Firefox، و غیره)
  • vpn مورد علاقه خود را نصب کنید و به آن متصل شوید
  • برای هر مرورگر به PageReboot بروید، زمان بارگذاری مجدد هر صفحه سایت را 60 ثانیه (یا بیشتر) تنظیم کنید.
  • به مدت 15 تا 20 دقیقه صبر کنید
  • به vpn خود بازگشته و کشور و منطقه خود را تغییر دهید.
  • (در صورتی که بودجه کافی را دارید) یکی از پلن های الکسا را بخرید و صفحه خود را ارتقاء دهید.

اگر وب سایت شما رتبه الکسا کمتر از 100,000 داشته باشد، رتبه الکسا آن هر روز بایستی آپدیت شود. در غیر این صورت به روز رسانی رتبه شما ممکن است یک هفته یا بیشتر نیز زمان ببرد.

وب سایت هایی که بیشترین رتبه الکسا را دارند

طبق اعلام الکسا سایت هایی که بیشترین بازدید را داشته اند در زیر آمده اند:

  • گوگل (Google)
  • یوتیوب (Youtube)
  • فیس بوک (Facebook)
  • بایو (Baidu)
  • ویکی پدیا (Wikipedia)
  • یاهو (Yahoo)
  • ردیت (Reddit)
  • Google India
  • QQ
  • آمازون (Amazon)

مزایای داشتن الکسا پایین تر

درس صورتی که شما به صورت قانونی رتبه الکسا وب سایت خود را افزایش دهید، این مورد مزیت های زیادی را برای سایت شما خواهد داشت از جمله:

  • کسب و کار شما رونق بیشتری می گیرد. بسیاری از وبلاگ نویسان به سمت سایت شما آمده و اعتماد مردم نیز بیشتر می شود.
  • سایت شما بیشتر به عنوان مرجع شناخته شده و لینک های زیادی را دریافت خواهید کرد.
  • شما می توانید سایر معیارهای جالب در صفحه الکسا سایت خود را ببینید. مواردی مانند آمار جمعیت بر اساس جنسیت، تحصیلات و محل سکونت و غیره.

نتیجه گیری درباره رتبه الکسا سایت

پیشنهاد من این است که از روش های قانونی و درست برای کاهش رتبه الکسا سایت خود استفاده کنید و از اصول سئو و بهینه سازی وب سایت نیز پیروی نمایید. صادقانه به شما توصیه می کنم که برای این کار از روش های کلاه سیاه و نادرست استفاده نکنید. به نظر من یکی از بهترین راه ها تولید محتوا با کیفیت و مناسب است. نظر شما چیست؟

برگرفته از سایت alejandrorioja.com