بسیار خب، به نظر می رسد که شما در حال انتخاب یک شرکت طراحی وب سایت حرفه ای هستید. اما این جا سوالاتی مطرح می شود که بایستی به آن ها توجه کنید. چه چیزی باعث می شود یک شرکت طراحی سایت بهتر از دیگری باشد؟ چه کسی بهترین است؟ اگر شما به یک وب سایت فروشگاهی نیاز دارید، از کجا می توانید بفهمید که شرکت مد نظرتان در کارشان حرفه ای هستند. ممکن است شما صاحب یک کسب و کاری باشید که نمی تواند وقت خود را صرف بررسی تخصصی دنیای اینترنت نماید. این مقاله برای افرادی گردآوری شده است تا سطح دانش کمی از دنیای اینترنت دارند و با مطالعه ای این مطلب بتوانند به اطلاعات کافی درباره انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت دست پیدا کنند.
نکاتی که هنگام انتخاب شرکت طراحی سایت باید مورد توجه قرار گیرند عبارتند از:
انتخاب یک شرکت طراحی سایت مانند انتخاب یک سازنده یا بنا برای خانه شما می باشد. شما خانه ای می خواهید که قابل اطمینان باشد و متناسب با اهدافتان طراحی شده باشد. اولین قدم یافتن شرکتی است که تجربه کاری آن ها ثابت شده است و حداقل چند سالی در صنعت فعالیت داشته باشند. یکی دیگر از عوامل کلیدی در هنگام جستجوی یک شرکت طراحی وب، این است که مطمئن شوید شرکت دارای یک تیم توسعه است، نه تنها یک نفر. شما هنگام ایجاد یک وب سایت، به یک طراح گرافیک، یک برنامه نویس و مدیر بهینه سازی موتور های جستجو نیاز خواهید داشت. داشتن چندین نفر با مجموعه مهارت های مختلف به شما این ضمانت را خواهد داد که وب سایت مورد نظرتان به بهترین نحو طراحی خواهد شد. درست مانند ساخت یک خانه، وظایف و تخصص های مختلفی برای تکمیل آن وجود دارد(برق کار، بنا، نجار و غیره).
نمونه کارهای شرکت طراحی وب سایت بهترین روش برای اثبات این است که آیا شرکت مد نظر شما توانایی پیاده سازی پروژه شما را خواهد داشت یا خیر! اگر شما به دنبال یک سایت فروشگاهی هستید، باید بررسی کنید که شرکت مورد نظر شما آیا تا به حال وب سایت های فروشگاهی طراحی کرده است و چقدر در این زمینه حرفه ای عمل کرده است؟ آیا سبک کار آن ها با پروژه درخواستی شما شباهتی دارد؟
اطمینان حاصل کنید که شرکت انتخابی شما دارای موقعیتی است که در صورت لزوم می توانید با آنها ملاقات کنید. دانستن این که شرکت طراحی سایت مدنظر شما کجاست، می تواند از هر گونه تقلب و حقه جلوگیری نماید. مثلا شخصی می تواند در داخل خانه خود را صاحب یک شرکت طراحی سایت معرفی نماید.
این که یک شرکت با مشتریان خود چگونه رفتار می کند، نشان دهنده نحوه کار آن ها و توسعه محصولاتشان است. سعی کنید شرکتی را انتخاب کنید که تماس های شما را به موقع پاسخ داده و به سرعت وب سایتتان را به روز رسانی می نماید. اما به خاطر داشته باشید که برخی درخواست های شما ممکن است زمان زیادی نیاز داشته باشد و ممکن است در این مدت متخصصان شرکت در حال تجزیه و تحلیل جزئیات آن باشند. سعی کنید همیشه با مشتریان شرکت صحبت کنید و از تجربه کاری که با آن ها داشته اند بپرسید. این به شما کمک می کند تا مطمئن شوید، شرکتی که انتخاب کرده اید، بهترین گزینه برای وب سایت شما خواهد بود.
اما چیزی که می خواهید بیشتر از همه بدانید این است که چقدر باید برای طراحی یک وب سایت پرداخت کنید. البته توصیه ما این است، به جای این که تمرکز خود را بر روی قیمت وب سایت بگذارید به این فکر کنید که چگونه این سایت به کسب و کار شما کمک خواهد کرد. به عنوان مثال اگر شما ده میلیون تومان هزینه صرف وب سایتی بکنید که باعث افزایش مشتریان کسب و کار شما می شود، بهتر از آن است که یک میلیون تومان صرف خرید وب سایتی بکنید که هیچ کمکی برای رشد کسب و کار شما نخواهد کرد.
بهتر است قبل از سفارش پروژه طراحی سایت بررسی کنید که وب سایت هایی که آن ها ساخته اند از نظر موتور های جستجو چه رتبه هایی را کسب کرده اند و به همین جهت می توانید از آن ها درباره وب سایت هایی که طراحی کرده اند و در رتبه های برتر مورتور های جستجو جای دارند، پرسش کنید.
در این مقاله می خواهیم درمورد تعدادی از قوانین و تعاریفی که میتونند طراحی وب سایت شما رو مدرن تر کنند, صحبت کنیم. این مقاله شامل 10 تعریف و قانونی که هر طراح وب باید در کارش استفاده کنه, هست.
media@
@media screen and (max-width: 960px) {
}
تگ media@ فقط به شما اجازه نمیده که بطور مشخص استایل دهی رو برای صفحه ی وب انجام بدید, امروزه کوئری های media همراه ساخت صفحات واکنش گرا یا طراحی وبسایت بر اساس شرایط دستگاه مورد استفاده, هستند. با استفاده از کوئری media به همراه پراپرتی هایی مثل min-width شما میتونید عناصر صفحه ی وب رو به شکل بهتری و با توجه به شرایط موجود به نمایش کاربر در بیارید.
background-size
body {
background: url(image.jpg) no-repeat;
background-size: 100%;
}
یک پراپرتی فوق العاده از CSS3 هست که با پشتیبانی مرورگرهای معروف, گسترش پیدا کرده. اوایل استفاده از بک گراند ها با سایز مورد نظر و در مکان دلخواه بسیار سخت و شایدم غیرممکن بود اما امروزه با استفاده از یک خط کد میشه سایز بک گراند رو عوض کرد و به شکل دلخواه درآورد. با بهره بردن از این نکته میتونید بک گراند های تمام قد با افکت های تصویری بسازید.
font-face@
@font-face {
font-family: Blackout;
src: url("assests/blackout.ttf") format("truetype");
}
یکی از پراپرتی های CSS3 که درسال های اخیر باعث اتفاقات جذابی در بخش طراحی وب شده, font-face@ هست. این گزینه به شما امکان میده هر فونتی که مد نظرتون هست رو به راحتی با فرمت های مختلف و تنظیمات دلخواه در هر بخش از کد CSS استفاده کنید. از font-face@ استفاده کنید و از بین چندین هزار فونت رایگان, دلخواه تان را در صفحه ی وب قرار دهید. برای اینکار میتونید از سرویس هایی مثل Google Webfonts یا Typekit هم استفاده کنید.
;margin: 0 auto
#container {
margin: 0 auto;
}
تعریف margin: 0 auto یکی از نکات اولیه ای هست که شما باید برای سر و کله زدن با CSS بدانید. این شگفت انگیزه که هیچ تعریف خاصی برای وسط چین کردن یک عنصر به تعاریف css اضافه نشده. اما برای اینکار میتونید کد margin : 0 auto رو به عنصر مورد نظرتون اضافه کنید و اون رو در بلاک موجود وسط چین کنید.
overflow:hidden
.container {
overflow: hidden;
}
راه های زیادی برای پاک کردن float ها وجود داره, اما یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای پاک کردن float ها, استفاده از overflow: hidden در container عنصری که float شده هست. این کد بار اضافی به استایل شما اضافه نمیکنه و در 90 درصد مواقع بدرستی کار می کنه.
clearfix.
.clearfix:after {
content: ".";
display: block;
clear: both;
visibility: hidden;
line-height: 0;
height: 0;
}
برای مواقعی که overflow: hidden کار نمیکنه, بهترین جایگزین استفاده از تکنیک clearfix هست. به یاد داشته باشید حتما نباید از نام کلاس clearfix استفاده کنید, فقط کافیه کد بالا رو در یکی از عناصر html مورد نظر اعمال کنید.
;()color:rgba
.btn {
color: rgba(0,0,0,0.5);
}
تصاویر PNG معمولا برای ساخت افکت های transparency در طراحی وب استفاده می شوند, اما یکی از قابلیت های مهم CSS یعنی حالت رنگ RGBa باعث شده قابلیت transparency به راحتی وارد CSS بشه. استفاده از RGBa به جای مقدار hex به شما اجازه میده یک رنگ رو با استفاده از کانال های قرمز, سبز و آبی انتخاب کنید و به راحتی میزان تاری یا opacity رنگ رو مشخص کنید, مثلا از 0.5 برای 50% opacity استفاده میشه.
[input["type="text
input[type="text"] {
width: 200px;
}
استفاده از سلکتورهایی مثل این یا حتی پیشرفته تر از این باعث می شوند میزان مهارت CSS شما از متوسط به حرفه ای رشد کنه. سلکتورهای attribute ها برای استایل دهی عناصر بدون نیاز به کلاس های اضافی, مفید هستند.
(transform:rotate;(30deg
.title {
transform: rotate(30deg);
}
اگرچه پراپرتی transform در پروژه های معمول استفاده خاصی ندارند. اما قابلیت دستکاری کردن عناصر html بدون کد جاوا اسکریپت بسیار جذاب هست. استفاده ی ترکیبی از این قابلیت میتونه برای وبسایت شما افکت های جدیدی رو خلق کنه.
{a{outline:none
a {outline: none;}
در طراحی سایت هیچ چیزی نمیتونه به اندازه ی طرح نقطه گذاری دور یک لینک وقتی روش کلیک می کنید, قدیمی باشه. کد بالا این نقطه گذاری رو حذف میکنه. فراموش نکنید در قسمت focus: لینک هم این کد رو قرار بدید.
بر اساس آمارهایی که اخیرا به دست آمده است، درآمد تبلیغات در سال 2015 از 60 تا 30 میلیارد دلار برای گوگل و 8 میلیارد دلار برای فیس بوک بوده است و به همین جهت گوگل و فیس بوک بزرگترین سهم بازار آگهی های دیجیتال را در اختیار دارند. این به این معنا است که بهینه سازی موتورهای جستجو، رشد فروشگاه های اینترنتی در سال 2017 و فراتر از آن را تعیین خواهد نمود.
گزارش هایی که از Selz جمع آوری شده است نشان دهنده این است که 44 درصد از فروشندگان محصولات آنلاین کار خود را با موتور های جستجو آغاز می کنند. بنابراین، نادیده گرفتن سئو فروشگاه اینترنتی باعث مرگ تدریجی کسب و کار های آنلاین خواهد شد. فراموش نکنید، بهینه سازی فروشگاه اینترنتی برای موتورهای جستجو مانند Bing یا Google کمی پیچیده اما قابل دستیابی می باشد.
معمولا، سئو وب سایت های فروشگاهی کار بررسی سایت شما را برای خزنده های گوگل آسان تر کرده و از این طریق می توانید کلمات کلیدی مد نظر خود را در صفحات اول موتور های جستجو به نمایش در بیاورید. اما عواملی وجود دارند که توجه به آن ها می تواند فروش محصولات آنلاین شما را چند برابر کند که در ادامه به آن ها می پردازیم:
یک اشتباه بزرگ در میان فروشگاه های اینترنتی، استفاده از عناوین تکراری است. برای جلب توجه بیشتر موتور های جستجو برچسب های هر صفحه باید منحصرد به فرد ایجاد گردد.
استفاده از ریدایرکت 301 برای تغییر مسیر صفحاتی که منقضی شده است به صفحه ای دیگر بسیار مفید می باشد. این مورد برای سئو فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است زیرا شما می توانید از این طریق صفحاتی که محتوای قدیمی داشته اند و اکنون آدرس اینترنتی از آن ها وجود ندارد را به دیگر صفحات رجوع دهید و موتور های جستجو برای بررسی سایت به صفحه جایگزین مراجعه نمایند. با تغییر مسیر 301، تمام ویژگی های صفحه هدایت شده، از قبیل پیج رنک، قدرت دامنه، مقدار ترافیک، موز رنک و غیره، به صفحه جایگزین شده منتقل می شود. در حقیقت این مورد کمک می کند تا صفحه قدیمی را از فهرست موتورهای جستجو حذف کنید و آن را با یک جای جدید جایگزین کنید.
صفحات دسته بندی محصولات به مراتب اهمیت بیشتری از پست ها و صفحات دیگر دارند. این صفحات باید طوری سئو شوند که به عنوان برترین نتایج موتور های جستجو ظاهر گردند. به عنوان مثال یک فروشگاه اینترنتی که در زمینه فروش ساعت های لوکس فعالیت دارد، نباید هر صفحه از محصولات خود را برای کلمه کلیدی "ساعت های لوکس" بهینه سازی کند، بلکه همه این صفحات برای کلمه کلیدی "ساعت های لوکس" رقابت خواهند کرد. در واقع، شما باید صفحات و پست های خاص خود را برای مارک ها و مدل های مختلف خود بهینه سازی کنید و همه آن ها را به صفحات دسته بندی "ساعت های لوکس" لینک دهید. به این ترتیب، صفحه دسته بندی برای "ساعت های لوکس" رتبه بندی می شود در حالی که صفحات محصول می توانند شرایط خاصی را رتبه بندی کنند.این باعث می شود که صفحات دسته بندی از رقابت صفحات محصول برای یک کلمه کلیدی جلوگیری کنند.
طراحی فروشگاه اینترنتی به صورت ریسپانسیو از جمله عواملی است که امروزه موتور های جستجو اهمیت زیادی برای آن ها قائل هستند. از زمانی که گوگل شروع به نمایش نسخه های موبایل وب سایت ها نمود اطلاعات مربوط به سایت تلفن همراه شما (محتویات، سرعت صفحه، داده های ساختاری، متا تگ ها، و غیره) مانند نسخه دسکتاپ برای تعیین رتبه بندی موتورهای جستجوی گوگل استفاده می شود.
برای اطمینان از اینکه وب سایت شما از نظر گوگل ریسپانسیو و دوستانه است، باید ویژگی های زیر را داشته باشد:
استفاده از Schema باعث افزایش دید محصولات فروشگاه اینترنتی شما خواهد شد و جزئیات بیشتری را برای مشتریان فرآهم می آورد تا از طریق نتایج موتور های جستجو کلیک کرده و در نهایت درآمد بیشتری را در اختیار شما قرار دهد. Schema، موتورهای جستجو را قادر می سازد تا اطلاعات محصولات را درک کنند و اطلاعات مربوط به محصول را در نتایج نمایش دهند و CTR های صفحه محصول را افزایش دهد.
پرمالینک URL ثابت یک صفحه از سایت است و در هر پست یا صفحه دیگری از وبسایت استفاده می گردد. موتور های جستجو به طور مداوم در حال پیمایش پرمالینک ها برای بررسی محتوا وب سایت فروشگاهی شما هستند و استفاده از پرمالینک ها برای از این جهت امر ضروری تلقی می شود. به عنوان مثال در یک فروشگاه اینترنتی بزرگ پرمالینک های باید به صورت زیر ایجاد شوند:
صفحه دسته بندی محصول: https://www.webstore.com/category
صفحه زیر دسته های محصول: https://www.webstore.com/category/sub-category
صفحه محصول: https://www.webstore.com/category-sub-category/product-name
یک ساختار ناوبری بد می تواند به تجربه کاربری سایت فروشگاهی شما آسیب برساند، منجر به افزایش نرخ پرش بازدیدکنندگان بشود و در نهایت رتبه بندی پایین تر سایت شما را در پی داشته باشد.
هنگام ساخت و یا تغییر ساختار سایت خود، سؤال های زیر را بپرسید:
شما با امید زیادی برای خرید یک وسیله نقلیه جدید وارد نمایندگی خودرو می شوید و همه چیز از اتومبیل های فورد گرفته تا خودرو های لوکس مانند جگوار و فراری در آن وجود دارند. اما کدام یک برای شما انتخاب بهتری است؟ همان طور که در حال راه رفتن هستید از فروشنده می خواهید که یک توضیح مختصر و سریع از خودرو های جدید به شما ارائه دهد. کار فروشنده برای ارائه اطلاعات به شما سخت است زیرا اطلاعات زیادی در مورد شما، نیازهای شما و خواسته های شما ندارد و بنابراین نمی تواند چیزی که شما می خواهید را پیدا کند.
برای درک بهتر منظور من بیایید برخی از معیارهای اساسی برای خرید یک خودرو جدید را در نظر بگیریم. ما این را به شکل سوالاتی قرار داده ایم تا آنها را بخوانید و وانمود کنید که خریدار هستید.
ممکن است این سوال را از خودتان بپرسید که دلیل این همه سوالات مختلف چیست؟ اما حقیقت این است که هر چقدر نماینده فروش اطلاعات بیشتری از شما داشته باشد می تواند گزینه های مناسب تری را برای خرید به شما معرفی کند. بگذارید سوال درباره آب و هوا را بررسی کنیم. چیزی که در بعضی از نقاط کشور اهمیت زیادی دارد. اگر شما در استان یزد هستید به دلیل گرمای شدید، ممکن است به خودرویی با رنگ های روشن نیاز داشته باشید.
من این مثال را ارائه دادم به دلیل این که هر روز افرادی که وب سایت را خریداری می کنند، مشابه همین سوالات را از من می پرسند. هر روز با درخواست هایی از مردم مواجه می شویم که می خواهند برآورد سریعی از وب سایت آن ها را انجام دهم و اگر نیاز به طراحی مجدد وب سایت هست به آن را بررسی کنم. در بسیاری از موارد آن ها در ارائه جزئیات ناقص عمل کرده اند زیرا هنوز نمی دانند که دقیقا چه چیزی را باید ارائه دهند. پس بهتر است قبل از خرید وب سایت سوالات مد نظر خود را مطرح کنید و معیار های وب سایت مورد نظر خود را بررسی کنید.
حالا اجازه دهید برخی از اشتباهات معمولی که توسط مشتریان در فرآیند خرید خودرو انجام می شوند را بررسی کنیم. به دلیل این که اغلب مردم هر چند سال یک بار خودرو خود را تعویض می کنند، امکان اشتباه در این مورد زیاد است.
اما اغلب اشتباهات رایجی که ممکن است مردم آن را مرتکب شوند در لیست زیر قرار داده ایم:
خرید یک وب سایت بدون داشتن مستندات دقیق از نیاز های شما، درست مانند خرید یک خودرو از یک نمایندگی نامعتبر می باشد. اگر از یک نمایندگی خودرو بخواهم به من نگاه کند و برآوردی از قیمت یک وسیله نقلیه جدید را به من بدهد، غیرممکن خواهد بود. در واقع خرید وب سایت متفاوت نیست بلکه هزینه ها و معیارها فقط می توانند متفاوت باشند.
درست مثل یک نمایندگی خودرو، یک شرکت طراحی سایت نیز قبل از اینکه بتواند پیشنهادات و قیمت را به مشتری ارائه دهد، باید بداند که چه چیزی برای خریدار اهمیت دارد و نیازها، اهداف و تنظیمات مورد نظر آنها را مشخص کند.
یک توسعه دهنده وب باید بداند که برای یک خریدار وب سایت، چه چیز هایی اهمیت دارند. این شامل الزامات کاربردی آنها، اهداف پروژه و ترجیحات زیبایی شناسی آنها می باشد. هیچ شرکتی واقعا نمی تواند بدون اینکه در مورد نیازهای پروژه اطلاعاتی دریافت کند، قیمتی به مشتری ارائه دهد.
تعدادی از آن ها را در زیر قرار داده ایم:
بهترین فرآیند خرید وب سایت این است که مستندات کامل پروژه را قبل از انتخاب تم یا وب سایت سفارشی خود ارائه دهید.
صداقت به عنوان یک عامل اصلی در تصمیم گیری است. اعتبار مهم است، بنابراین هر کسی که قصد خرید یک وب سایت را دارد، باید از نظرات مشتریان شرکت فروشنده و رضایت آنان آگاهی داشته باشد.
توسعه دهنده باید هنگام انتخاب مشتری از خود سوالات زیر را بپرسد:
شفافیت در روند خرید و فروش برای خریداران و فروشنده بسیار مهم است. هر چه دو طرف بیشتر درباره یکدیگر بدانند، پیش بردن کار برای آن ها آسان تر است. شرکت های طراحی سایت هرچه بیشتر در مورد شما و پروژه طراحی وب سایتتان بدانند، بهتر می توانند شما را راهنمایی کنند و قیمت دقیق تری را به شما ارائه بدهند.
اغلب طراحان وب هنگام طراحی سایت به مسائل فنی مانند فریم ها، کد و مدیریت محتوا تمرکز دارند، اما طراحی وب سایتی موفق فقط به چگونگی قرار گرفتن آیکون های شبکه های اجتماعی و تصاویر خیره کننده شما در وب سایت نیست. امروزه وب سایت های موفق از یک استراتژی جامع و هماهنگ برخوردار هستند و رمز موفقیت شما نیز همین مورد است.
طراحی وب سایت های موفق فراتر از مسائل زیبایی شناسی است. آن ها بازدید کنندگان را جذب می کنند و به افراد کمک می کنند تا محصول، شرکت و نام تجاری را از طریق شاخص های مختلف، شامل تصاویر، متن و تعاملات، درک کنند، به این معنی که هر عنصر از سایت شما باید به سمت یک هدف مشخص کار کند. اما چگونه این ترکیب هماهنگ از عناصر سایت ایجاد می شود؟ از طریق یک فرآیند طراحی وب سایتی جامع که هر دو عامل فرم و عملکرد را به حساب می آورد.
ما این روند طراحی وب سایت را در 7 مرحله زیر قرار داده ایم:
حال که با هر مرحله آشنایی پیدا کردید اجازه دهید درباره هر مورد عمیق تر صحبت کنیم:
در مرحله اولیه، طراح باید هدف سایت را با مشورت نمودن با مشتری یا سایر سهامداران، شناسایی کند. سوالاتی ممکن است در این مرحله ایجاد شوند عبارتند از:
این مهم ترین بخش فرآیند طراحی وب سایت است. اگر این سئوالات پاسخی نداشته باشند، کل پروژه می تواند در جهت اشتباه تنظیم شود. شاید بهتر باشد بعضی اهدافی را که برای شما به وضوح مشخص شده اند را به صورت خلاصه بنویسید. این مورد می تواند کمک کند تا پروژه شما در مسیر درستی قرار گیرد.
یکی از شایع ترین و دشوارترین مسائل در پروژه های طراحی وب، محدوده زمانی پروژه است. در اغلب موارد مشتریان یک هدف در ذهن خود دارند و این هدف در طول فرآیند طراحی به مرور گسترش می یابد و یا تغییر می کند. ممکن است مواردی مانند طراحی اپلیکیشن تحت وب، ایمیل ها و تهیه پوش ناتیفیکیشن ها نیز به پروژه اضافه شود. این مسائل در اغلب موارد برای طراحان مشکل ساز نیست و فقط منجر به کار بیشتر می شود، اما اگر افزایش انتظارات با افزایش بودجه یا جدول زمانی همخوانی نداشته باشد، پروژه به سرعت می تواند از واقعیت دور شود.
یک نمودار گانت، که یک جدول زمانی واقع بینانه برای پروژه را مشخص می کند. این نمودار می تواند به تعیین مرزها و مهلت های قابل دست یابی در پروژه کمک کند. این یک مرجع ارزشمند برای طراحان و مشتریان است و کمک می کند تا همه به اهداف مد نظر خود دست یابند.
نقشه سایت پایه و اساس هر وب سایت را ایجاد می کند و کمک می کند تا طراحان به خوبی معماری اطلاعات وب سایت و ارتباط بین صفحات مختلف و عناصر محتوا را مشخص کنند. ساخت یک سایت بدون نقشه سایت مانند ساخت یک خانه بدون یک طرح است و این در اکثر مواقع خوب نخواهد بود.
گام بعدی ساخت Wireframes است. Wireframes ابزاری برای ذخیره سازی طراحی بصری سایت و عناصر محتوا را فرآهم می کند و می تواند به شناسایی چالش ها و شکاف های بالقوه از طریق نقشه سایت کمک نماید. برخی از طراحان از ابزارهایی مانند Balsamiq یا Webflow استفاده می کنند تا قاب های خود را ایجاد کنند. من شخصا دوست دارم که به اصول اولیه برگردم و از کاغذ و قلم قابل اعتماد خودم استفاده کنم.
هنگامی که چارچوب وب سایت شما به خوبی مشخص شد، می توانید از مهمترین جنبه های سایت شروع کنید: محتوای نوشته شده.
محتوایی که به خوبی نوشته شده، آموزنده و غنی از کلمات کلیدی است به راحتی توسط موتورهای جستجو شناسایی می شود، که همه این کار ها باعث می شود تا سایت راحت تر توسط موتور های جستجو پیدا شود. به طور معمول، مشتری شما بخش عمده ای از محتوا را تولید می کند، اما بسیار مهم است که شما آن ها را راهنمایی کنید که چه کلمات کلیدی و عباراتی را باید در متن و محتوا خود داشته باشند.
اکنون زمان ایجاد طراحی بصری سایت سایت است. این بخش از فرآیند طراحی سایت اغلب توسط عناصر تجاری موجود، انتخاب رنگ و لوگو، همراه با عنوان مشخص شده توسط مشتری شکل گرفته است. این مرحله ای است که یک طراح وب سایت می تواند به خوبی در آن درخشش داشته باشد.
تصاویر در حال حاضر نقش مهمی در طراحی وب دارند. نه تنها تصاویر با کیفیت بالا یک نگاه حرفه ای از وب سایت ایجاد می کنند، بلکه می توانند پیام هایی را به مخاطبان ارائه دهند و به ایجاد اعتماد کمک می کنند. امروزه استفاده از محتوا بصری برای افزایش کلیک، مشارکت و درآمد استفاده می شود، زیرا ارائه پیام در غالب تصاویر به ندرت باعث خسته شدن و نارضایتی کاربران سایت شما می شود.
هنگامی که سایت دارای تمام تصاویر و محتویات است، شما می توانید آن را تست کنید. به طور کامل هر صفحه را تست کنید تا اطمینان حاصل کنید که تمام لینک ها کار می کنند و وب سایت به طور مناسب بر روی تمام دستگاه ها و مرورگرها بارگذاری می شود. اشتباهات ممکن است در نتیجه اشتباهات کوچک برنامه نویسی باشد، بهتر است که این مشکلات را همین الان حل کنیم تا این که یک سایت خراب را برای عموم ارائه دهیم. SEO Spider یکی از ابزار هایی هست که شما می توانید برای تست سایت خود از آن استفاده نمایید. در آخر نگاهی به متا صفحات و توضیحات نیز داشته باشید. حتی کلمات موجود در عنوان متا نیز می تواند در عملکرد صفحات در موتور های جستجو تاثیر بگذارد.
اکنون به شیرین ترین بخش فرآیند طراحی سایت می رسیم. هنگامی که همه چیز کاملا مورد آزمایش قرار گرفته است و سایت شما آماده راه اندازی است. انتظار نداشته باشید که همه چیز کاملا درست کار کند. هنوز ممکن است برخی از عناصر وجود داشته باشند که نیاز به تعمیر دارند. طراحی وب یک فرآیند تدریجی و مداوم است که نیاز به تعمیر و نگهداری دائمی دارد. نکته کلیدی که باید در مرحله راه اندازی سایت به خاطر داشته باشید این است که کار شما تمام نشده است. زیبایی دنیای وب این است که هیچ وقت تمام نخواهد شد. سایت خود را به طور مداوم تست کنید، محتوا جدید تولید کنید و محتوا های قدیمی آن را آپدیت کنید.
منبع: سایت نوپرداز