طراحی وب سایت وفروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت وفروشگاه اینترنتی

آموزش و دریافت سفارش پروژه طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل
طراحی وب سایت وفروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت وفروشگاه اینترنتی

آموزش و دریافت سفارش پروژه طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل

معرفی بهترین کتاب های سئو وب سایت

اگر چه وبلاگ ها و وب سایت های متعددی برای آموزش سئو وجود دارند، اما بهترین روش برای یادگیری عمیق سئو وب سایت ها، یافتن یک کتاب کارشناسی شده است که می تواند پیچیدگی های استراتژی و تاکتیک های سئو سایت را به خوبی شرح دهد. کتاب ها در حال حاظر در فرمت های مختلف کاغذی، PDF و صوتی در دسترس مردم قرار گرفته اند. اخیرا تحقیقات دانشمندان نشان داده است که بیشتر مردم از گوشی های هوشمند برای خواندن کتاب های الکترونیکی استفاده می کنند. در ادامه به بررسی بهترین کتاب های دنیا در زمینه سئو و بهینه سازی وب سایت ها پرداخته ایم:


کتاب SEO for Dummies ویرایش ششم

کتاب سئونویسنده: پیتر کنت

امتیاز در سایت آمازون: 5.0

اگر در مورد یادگیری یک موضوع جدی هستید، به احتمال زیاد به یک کتاب مناسب در فهرست خود نیاز دارید. کتاب های درسی، به جای یک مقاله انتزاعی یا استراتژیک، به یک رویکرد تاکتیکی نسبت به موضوع می پردازند و خواندن آن ها نیز کمی دشوار تر است. 
SEO for Dummies یک کتاب جامع است که توصیه های دقیق و سطح بندی شده ای را درباره تمام موضوعات مرتبط با سئو وب سایت ها ارائه می دهد. همچنین در این کتاب به دیدگاه های برنامه نویسی مرتبط باسئو سایت نیز پرداخته شده است. درست است که این کتاب کمی قدیمی است اما منبع بسیار خوبی برای یادگیری سئو مقدماتی می باشد.

کتاب Definitive Guide to Selling on Amazon

سئونویسنده: تریسی والاس

امتیاز در سایت آمازون: 5.0

این کتاب کمی جدید تر  است و در مورد فروش آمازون در اوایل سال 2017 منتشر شد. آن ها گزارش می دهند که تقریبا بیش از نیمی از فروش آمازون از طریق بازرگانان سوم شخص آنها است. از اوایل سال 2017، آمازون 43 درصد از کل فروش آنلاین ایالات متحده را به خود اختصاص داد و پیش بینی می شود که تا سال 2021، این آمار 51 درصد خواهد شد. موفقیت در بازار نیاز به درک درست از مفاهیم زیر دارد:

  1. دانش بازار، 2. مسابقه و قیمت، 3. حجم فروش، 4. هزینه، 5. کنترل

نکته امیدوار کننده این است که فضای کار در بازار برای بازرگانان همیشه باز است و کسانی که یک استراتژی سئو قوی دارند می توانند بهبود قابل ملاحظه ای در نتایج ورودی های خود از موتور های جستجو به کسب نمایند.
در فصل 10 این کتاب، نحوه سئو سایت آمازون و قرار دادن محصولات در صفحات برتر موتور های جستجو شرح داده می شود.

کتاب SEO for Growth

رشد سئونویسندگان: جان جانتچ و فیل انجلینگتون

امتیاز در سایت آمازون: 4.8

همانطور که عنوان نشان می دهد، این کتاب علاوه بر سئو برای سه ذینفع اصلی وب سایت سودمند خواهد بود: بازاریابان، طراحان و مدیران.

در این کتاب همچنین در مورد توسعه استراتژی بازاریابی از طریق رتبه بندی بهتر گوگل برای وب سایت شما، توضیحاتی ارائه شده است. نویسندگان توضیح می دهند که چگونه وب سایت ها از بروشورهای دیجیتال به سیستم عامل های بازاریابی تکامل یافته تبدیل شده اند. این کتاب برای صاحبان کسب و کار بسیار عالی است، به طوری که به آن ها نشان می دهد که چگونه تیم خود را برای پیشرفت وب سایت مدیریت نماید. به گفته نویسندگان، از این کتاب می آموزید که:

  • چگونه محتوا وب سایت خود را بسازید و یا آن را مجددا طراحی کنید
  • چگونه از کانال های مختلف رسانه های اجتماعی برای ایجاد تعامل با محتوای خود استفاده نمایید
  • چگونه لینک های با کیفیت بسازید
  • تحقیقلت روی کلمات کلیدی برای بهینه سازی وب سایت شما
  • به صرفه ترین روش های استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل
  • روش های طراحی وب سایتی که به رشد شرکت شما در سال های آینده کمک زیادی خواهد کرد

کتاب SEO Like I’m 5

آموزش سئونویسنده: متی کاپالا

امتیاز در سایت آمازون: 4.5

متی کاپالا بیش از یک دهه در بازاریابی دیجیتال فعالیت انجام داده است. او تجربه کار با مارک های بزرگ مانند اپل، اسمیرنوف و Prudential را دارد. او در NYU تدریس می کند در حالی که به همه بازار یاب ها کمک می کنند تا بدانند چگونه می توانند از اینترنت برای رشد کسب و کار خود استفاده کنند. 

این کتاب برای مبتدیان نوشته شده است و بیشتر تمرکز آن بر ارائه اطلاعات با کیفیت بالا و عملی برای کسانی است که تازه به جهان سئو می آیند و ممکن است با آخرین شرایط بازاریابی روز دنیا آشنا نباشند. او این کتاب را در 5 قسمت سازماندهی می کند: محتوا، کد، اعتبار، ارتباطات و پول نقد که یک ساختار خوب را ایجاد می کنند. این کتاب برای مبتدیان و افرادی که کمتر از یک سال تجربه کار سئو دارند مناسب است.

کتاب SEO 2018

سئو 2018نویسنده: آدام کلارک

امتیاز در سایت آمازون: 4.5

آدام کلارک در دهه گذشته با مشاوره با مارک های مختلف و ساخت وب سایت هایی که به طور مرتب به شماره یک نتایج گوگل سفر می کنند،شناخته می شود. این کتاب برای هر دو دسته کاربران جدید و بازاریاب های با تجربه است که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد آخرین به روز رسانی الگوریتم گوگل هستند. کلارک استراتژی های واضح را برای بهینه سازی محتوا بدون مجازات های گوگل ارائه می دهد. او از تکنیک های قابل اندازه گیری برای کسب و کارهای مختلف استفاده می کند و موضوعات پیشرفته سئو را بدون استفاده از اصطلاحات تجاری توضیح می دهد. موضوعات مهم عبارتند از: تجزیه و تحلیل وب، تحقیقات در زمینه کلمات کلیدی و ساخت لینک.

کتاب SEO Fitness Workbook ویرایش سال 2018

سئو مک دونالدنویسنده: مک دونالد

امتیاز در سایت آمازون: 4.8

مک دونالد اولین بار در سال 1994 با رسانه های آنلاین درگیر شد و به عنوان رهبر یک صنعت شناخته می شود. او همچنین در منطقه خلیج سان فرانسیسکو تدریس می کند. 

این کتاب فراتر از تدریس نظریه ها و ایده ها است و مجموعه ای از ابزار ها را برای اطمینان از درونی ساختن اطلاعات در اختیار مردم می گذارد. این کتاب برای متخصصین بازاریابی، طراحان، صاحبان کسب و کارهای کوچک و هر کس دیگری که مایل به یادگیری و درک آخرین راهبرد های سئو است، در نظر گرفته شده است. در این کتاب نه تنها در مورد کلمات کلیدی، لینک ها و روش های سئو چیز های جدیدی یاد می گیرید بلکه نکات مهمی را برای استفاده از این دانش برای کسب و کار خود دریافت می کنید.

ترجمه از سایت brightedge

نکات طراحی سایت مناسب

برای این که طراحی سایت عامه پسند داشته باشیم باید توجه داشته باشیم که در ابتدا یک سایت کاربری راحت با ظاهری مناسب داشته باشد تا هرفردی که وارد آن یشود از سایت ما لذت ببرد.اما در این مقاله علاوه بر این اصلا به ظاهر ساده ولی مهم می خواهیم در رابطه با نکات دیگری که در داشتن یک سایت خوب ما را کمک می کند صحبت کنیم.

1. داشتن سرعت بالا در نمایش صفحات وب سایت

سرعت بالا نمایش صفحات وب سایت یکی از مهم ترین نکات یک وب سایت خوب و مناسب است.وقتی اطلاعات صفحات وب سایت بالا می رود تصاویر و اطلاعات بیشتری برای دانلود وجود دارد و داشتن سرعت خوب وب سایت به یک کاربر احساس خوبی می دهد پس به این نکته خیلی توجه کنید که داشتن سرعت بالا صفحات وب سایت بسیار مهم و تاثیر گذار است.

2. اطلاعات صفحات وب سایت بادی متعادل باشد نه خیلی زیاد نه خیلی کم

نوشتن مطالب در وب سایت ها باید در حدی باشد که حوصله کاربر را سر نبرد چرا که کاربران سایت ها اکثرا افراد کم حوصله ای هستند و خواندن مطالب طولانی را دوست ندارند. بنابراین باید حتی الامکان سعی کنیم در عین حال که مطالب کوتاه هستند میزان اطلاعات رسانی بالا داشته باشند و مخاطبان خود را مشتاق مطالعه و گذر در سایت خود نمائیم.

3. استفاده از لینک های صحیح در صفحات وب سایت

استفاده صحیح از کلید ها و منوهای اصلی در کاربری سایت بسیار تاثیر گذار است. با استفاده صحیح از منوها حتی اگر مطالب و صفحات زیادی در سایت باشد وب سایت ما برای کاربر قابل استفاده میشود و تاثیر بسزایی دارد.

4. استفاده تصاویر با سایز کوچک و حجم کم

تصاویر مناسب نقش تاثیر گذاری در سرعت سایت دارند .استفاده از تصاویر شاید در زیبایی سایت تاثیر گذار باشند اما در عینحال می تواند استفاده بیش از حد تصاویر تاثیر معکوس بذارد .با استفاده از cssشما می توانید کاری کنید که تصاویر در حافظه کش ذخیره شوند و با هر بار باز کردن صفحه جدی دوباره صفحات دانلود نشوند و در نتیجه سرعت بالاتری داشته باشیم.

5. استفاده از رنگ های مناسب در طراحی سایت

استفاده مناسب از رنگ در صفحات وب سایت بسیار مهم است .وقتی سایتی را می خواهیم طراحی کنیم باید بدانیم رنگ سازمانی آن سایت با توجه به کار مورد نظر ،شهر یا کشور و سلیقه آن منطقه چه چیزی است و با این ها آشنا شویم . تا بتوانیم از رنگ بندی مناسب در سایت خود استفاده کنیم.

6. بروزرسانی مطالب و اطلاعات در سایت

از آنجایی که وب سایت ها جهانی بوده بنابراین باید سعی کنیم اطلاعاتی را که در سایت خود قرار می دهیم بروز باشند.برای نمایش دادن این که سایت شما بروز است حتما باید در سایت خود قسمتی داشته باشید که اخبار و اطلاعات روز دنیا را در آن به نمایش بگذارید.

7. مطالب درج شده در وب سایت از نظر املائی و دستور نگارش بررسی شوند

بودن غلط املایی در سایت شما به کاربر حس خوبی نمی دهد و هیچ وقت یک کارب ر برای داشتن غلط املایی با شما تماس نمیگیرد و به شما تذکر نمی دهد.بنابراین در گذاشتن مطالب در سایت خود دقت کنید و این مطلب را جدی بگیرید.

8. بررسی درست عمل کردن لینک های وب سایت

یکی از بزرگ ترین مخرب ها در سایت ما لینک های اشتباهی است که می دهیم و این امر سایت ما را به خطر می اندازد چرا که وقتی یک صاحب سایت به وب سایت خود اهمیت نمی دهد یک کاربر به آن اهمیت بدهد.در نتیجه همیشه به این نکته توجه داشته باشید.همینط.ر روش هایی برای بررسی لینک های خراب وجود دارد که ما را در این امر راهنمایی می کند.

9. استفاده از لینک های درست در سایت

برای لینک دادن عنوان های سایت خود دقت کنید و عبارات و کلمه های درست و واضح را لینک دهید.لینک های اشتباه باعث گمراهی کاربر در وب سایت شما می شود و این برای سایت ما بسایر امتیاز منفی می باشد چرا که در آخر کاربر از سایت ما خارج مشود.

10. درج اطلاعات تماس در تمام صفحات وب سایت

در صورتی که سایت ما بهترین و مناسب ترین سایت باشد اما کاربر نتواند به راحتی اطلاعات تماس ما را بدست بیاورد این یک نمته منفی برای ما می باشد پس برای این که رضایت مشتری در تمام جزئیات سایت خود جلب کنیم بهتراست که اطلاعات تماس ما در تمام صفحات درج شده باشد.

گذاشتن مطالب درست در سایت به جلب مشتری و رضایت او نست به وب سایت شما بسایر کمک می کند همینطور درج اطلاعات تماس شما و شبکه های اجتماعی خود در سایت به مشتری حس اعتماد می دهد .در آخر این که همینطور پاسخ به ایمیل های کاربران در کوتاه ترین زمان برای افزایش اطمینا کاربرات تاثیر بسزایی دارد.

8 نکته کلیدی طراحی سایت حرفه ای

طراحی سایت برای به دست آوردن بازدید کنندگان بیشتر شاید مهم از آن چیزی باشد که شما فکر می کنید. طراحی فقط به معنی کاری نیست که طراحان انجام می دهند. طراحی می تواند معنای بازاریابی، نمایش محصولات شما و این که چگونه آن ها کار می کنند باشد. در ادامه به بررسی 8 نکته کلیدی طراحی سایت حرفه ای پرداخته ایم.

سلسله مراتب بصری

سلسله مراتب بصری یکی از مهم ترین اصول پشت طراحی وب سایت خوب است. این نظم است که باعث می شود چشم انسان آنچه را که می بیند، درک می کند. لطفا دایره های زیر را به ترتیب اهمیت مرتب کنید:

طراحی سایت

 بدون دانستن هیچ اطلاعاتی درباره این دایره ها شما قادر خواهید بود تا آن ها را مرتب کنید و این به معنای سلسله مراتب بصری است.

قطعا برخی قسمت های وب سایت شما از قسمت های دیگر آن اهمیت بیشتری دارند و شما می خواهید آن ها بیشتر مورد توجه قرار گیرند. 

با هدف کسب و کار شروع کنید

شما باید بر اساس اهداف تجاری خود عناصر را در وب سایت خود رتبه بندی کنید. اگر هدف خاصی نداشته باشید، نمی توانید اولویت بندی خوبی انجام دهید. در این جا یک مثال قرار داده ایم که مربوط به یک فروشگاه اینترنتی مربوط به آشپزی است. بزرگ ترین چیزی که می بینیم یک قطعه گوشت است که ما را ترغیب به خواستن آن می کند و بعد از آن عنوان مشخص شده است و سپس دکمه سفارش محصول. در جایگاه چهارم نیز جملاتی برای توضیح عنوان بیان شده است، در جایگاه پنجم یک بنر تبلیغاتی قرار گرفته شده ات و در اخر نیز ناوبری سایت قرار داده شده است. این یک سلسله مراتب بصری خوب برای یک وبسایت است.

اصول طراحی سایت 

نسبت های عدد طلایی 

نسبت طلایی یا عدد فی (ϕ)، شماره جادویی 1.618 می باشد که برخی اعتقاد دارند که معیاری برای سنجش نسبت زیبایی است. بسیاری از هنرمندان و معماران در کارهای خود از نسبت طلایی استفاده می کنند. در طراحی وب سایت توییتر نیز به نظر می رسد این نسبت رعایت شده است که به نظر نمی آید اتفاقی باشد.

طراحی سایت جدید 

قانون هیک

قانون هیک می گوید که هر انتخاب اضافی زمان لازم برای تصمیم گیری را افزایش می دهد. شما این را بار ها در رستوران ها تجربه کرده اید، منو هایی با گزینه های زیاد که زمان تصمیم گیری را برای شما افزایش می دهند. گزینه های بیشتری که کاربر هنگام استفاده از وب سایت با آن ها مواجه می شود، سخت تر از آن هستند که استفاده شوند (یا در همه موارد استفاده نمی شوند). بنابراین برای ارائه یک تجربه لذت بخش تر، ما باید انتخاب ها را از بین ببریم. برای طراحی وب بهتر، فرآیند حذف گزینه های منحرف کننده باید در طول فرآیند طراحی به صورت پیوسته باشد.

در زمانی که انتخاب های زیادی در وب سایت شما وجود دارند، باید از فیلتر ها برای تصمیم گیری بهتر کاربران استفاده کنید. (مانند تصویر زیر)

وب سایت 

قانون Fitt

قانون Fitt تصریح می کند که زمان لازم برای حرکت به یک منطقه هدف (به عنوان مثال، با کلیک بر روی یک دکمه)، تابع فاصله از هدف و اندازه هدف است. به عبارت دیگر، هر چه یک شیء بزرگتر و نزدیکتر به ما باشد، راحت تر می توانیم از آن استفاده کنیم. 

همانطوری که می بینید فروشگاه اینترنتی Spotify دکمه شروع را راحت از بقیه دکمه ها قرار داده است:

فروشگاه 

البته این بدان معنا نیست که بزرگتر همیشه بهتر است. یک دکمه که نیمی از صفحه نمایش را جذب می کند قطعا خوب نیست و ما به مطالعه ریاضی نیاز نداریم تا این را بدانیم. با این وجود، قانون Fitts یک لگاریتم باینری است. این به این معنی است که نتایج پیش بینی شده از قابلیت استفاده از یک جسم در امتداد یک منحنی اجرا می شود، نه یک خط مستقیم.

قانون Thirds

ایده خوبی است که از تصاویر در طراحی خود استفاده کنید. برخی مواقع تصاویر می توانند بهتر از متن ها مفهوم مورد نظر شما را به کاربر منتقل نمایند. بهترین تصاویر از قانون Thirds به دست می آید: تصویر باید به صورت 9 عدد مساوی توسط دو خط افقی به همان اندازه فاصله و دو خط عمودی به طور مساوی تقسیم شده و عناصر تشکیل دهنده مهم نیز در این خط ها یا تقاطعات آنها قرار می گیرند.

طراحی 

همان طور که می بینید تصویر در سمت راست جالب تر به نظر می رسد و این قانون Thirds است. استفاده از تصاویر زیبا و بزرگ، به طراحی کمک می کند، این قانون باعث می شود که آن ها جالب تر شوند و بنابراین وب سایت شما جذاب تر می شود. 

قوانین طراحی Gestalt

روانشناسی Gestalt یک نظریه ذهنی و مغز است. اصل آن این است که قبل از درک واحد های فردی، چشم انسان، اشیا را در تمامیت خود می بیند.

در این تصویر منظور چیست؟

سایت 

توجه کنید که چگونه می توانید سگ را بدون تمرکز بر هر نقطه سیاه که از سگ وجود دارد، ببینید؟

نکته کلیدی در اینجا این است که مردم قبل از این که قطعات را ببینند، کل را می بینند. مردم همیشه قبل از این که هدر، منو، پاورقی و غیره را تشخیص دهند، ابتدا تمام وب سایت شما را می بینند. کرت کافکا، یکی از بنیانگذاران "گرستیپت"، گفت: کل از نظر قطعات مستقل است. با استفاده از قوانین Gestalt می توانیم پیش بینی کنیم چگونه مردم چیزی را درک می کنند.

فضای سفید و طراحی تمیز

فضای سفید بخشی از یک صفحه است که "خالی" است. این فضا اغلب بین گرافیک، حاشیه، چاله، فضای بین ستون ها، فضای بین خطوط نوع یا تصاویر موجود است. این یک عنصر مهم طراحی است که این امکان را فرآهم می کند که اشیاء در آن وجود داشته باشند. یک صفحه بدون فضای سفید که پر از متن یا گرافیک است، معمولا خواندن آن سخت و آزار دهنده است. به همین دلیل وب سایت های ساده از لحاظ علمی بهتر هستند.

طراحی تمیز به معنی طراحی است که بهترین استفاده از این فضا ها در آن صورت گرفته است. برای ساخت یک طرح تمیز، شما باید بدانید که چگونه به صورت عاقلانه از این فضا ها استفاده کنید.(مانند تصویر زیر)

طراحی 

استفاده خوب از فضای سفید باعث می شود تا تمرکز بر روی پیام اصلی و تصاویر بیشتر شود.

تیغ اوکام

تیغ اوکام اصلی منسوب به ویلیام اوکام، منطق‌دان و فیلسوف انگلیسی است که ترجمه مستقیم آن در پارسی به شکل زیر می باشد:

موجودیتها یا وجود ها(نهادها) نباید بدون ضرورت افزایش یابد.

ترجمهٔ آزاد آن در فارسی می‌شود:

در توضیح و توصیف، بخش‌های ناضروری را حذف کن. 

در طراحی وب سایت ساده بودن اجزا اهمیت زیادی دارد. اما ما فقط افتخار می کنیم که محصولات ما چه کاری انجام نمی دهند. طراحی پیچیده اغلب سبب سردرگمی بازدید کنندگان می شود: ویژگی های بیش از حد بسیاری، دکمه های بیش از حد بسیاری، سردرگمی بیش از حد.

نمونه سایت نتیجه گیری

تاثیرات طراحی سایت و هنر شبیه هم نیستند. شما طراحی را برای کاربران انجام می دهید و همچنین باید یک هدف تجاری نیز در ذهن خود داشته باشید. با استفاده از این اصول طراحی وب سایت می توانید نتایج زیبایی شناختی و مالی را به دست آورید.

بررسی مراحل مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی

داشتن یک فروشگاه اینترنتی برای ارائه محصولات در دنیای امروز لازم و ضروری به نظر می‌رسد. طراحی و درواقع ساخت و ایجاد یک فروشگاه اینترنتی مراحل بسیاری را شامل می‌شود که هر یک از این مراحل به‌صورت موازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. به بیان ساده‌تر مراحل ایجاد و طراحی یک فروشگاه اینترنتی به‌صورت حلقه‌های زنجیر به یکدیگر متصل‌اند و ضعف و یا نبود یک حلقه می‌تواند بر روی کیفیت یک فروشگاه اینترنتی تأثیر بسیاری داشته باشد . کلیه مراحل ساخت یک فروشگاه اینترنتی باید به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده ، هدفمند و گام‌به‌گام پیش رود تا درنهایت به نتیجه‌ای مطلوب برسد. شاید خواندن مطالب زیر با توجه به ترتیب آن‌ها بتواند در تعیین برنامه و هدف شما در ساخت یک فروشگاه اینترنتی تأثیرگذار باشد.

هشت مرحله مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی
 

مرحله اول : اهداف و استراتژی فروشگاه اینترنتی

ابتدایی‌ترین گام در طراحی فروشگاه اینترنتی بررسی و تعیین اهداف ، سیاست و استراتژی فروشگاه اینترنتی شما در نحوه معرفی و ارائه خدمات ، نوع و نیاز مخاطبان ، امتیازات رقابتی ،نحوه ارتباط با مخاطبان و …است. بررسی و مطالعه دقیق در این مرحله می‌تواند در بازدهی و بهره‌وری فروشگاه اینترنتی و تبلیغات شما بسیار تعیین‌کننده و سودمند باشد . برای تعیین اهداف و استراتژی فروشگاه اینترنتی‌تان موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

- هدف شما از داشتن فروشگاه اینترنتی
- نوع مخاطبان

- نوع خدمات

- تحلیل خواسته‌های مخاطبان

- فضای رقابتی و ویژگی‌های رقابتی

 

مرحله دوم : محتوا

بدون شک محتوا و مطالب درون فروشگاه اینترنتی شما مهم‌ترین قسمت فروشگاه اینترنتی شمارا تشکیل می‌دهند.با توجه به اهداف ، نوع مخاطبان و …اطلاعات موجود در فروشگاه اینترنتی شما باید به‌روشنی گویای نوع فعالیت و خدمات شما باشد.ارائه اطلاعات علمی ، ساده ، گویا و همراه با استفاده از نگارش مناسب در ارتباط با نوع فعالیت و محصولات و یا خدمات شما می‌تواند تمامی نیازهای مخاطبان را برطرف نماید و آن‌ها را در استفاده از خدمات و یا محصولات شما ترتیب و متقاعد کند.

 

مرحله سوم : طبقه‌بندی اطلاعات ، چینش محتویات ، نوع نگارش و دسترسی فروشگاه اینترنتی

پس از مرحله انتخاب و تعیین اهداف ، استراتژی و سیاست فروشگاه اینترنتی و محتوای فروشگاه اینترنتی نحوه در دسترس قرار دادن و ارائه اطلاعات در اولویت سوم قرار دارد.تصور کنید که شما ارائه‌دهنده خدمات خاصی هستید و یا شاید مخاطبان شما آشنایی کامل با خدمات و یا محصولات شما ندارند؟ در این حالت وظیفه شما ارائه توضیحات لازم و کافی و همچنین برطرف کردن ابهامات و سؤالات احتمالی و متداول است. دو حالت برای ایجاد ابهام و عدم پاسخ به مخاطب وجود دارد.

- وجود نداشتن و یا مبهم بودن اطلاعات.

- در دسترس نبودن و عدم هدایت صحیح مخاطب برای کسب اطلاعات.

این نکته بسیار مهم است که بدانید اگر مخاطب ابهام و یا سؤال بدون جوابی در مورد خدمات و یا محصولات شما داشته باشد ، به دنبال منابع دیگری برای پاسخ دادن به سؤالات خود و رفع ابهام می‌گردد و این یعنی از دست دادن مخاطب.

 

مرحله چهارم : گرافیک فروشگاه اینترنتی

یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نکات در یک فروشگاه اینترنتی گرافیک فروشگاه اینترنتی است.با توجه به فضای رقابتی و شلوغ دنیای وب جلب‌توجه مخاطب در مرحله ابتدائی قرار دارد. تصور کنید که قصد دیدن یک فروشگاه اینترنتی رادارید که ازنظر زمان بارگذاری و یا بالا آمدن بسیار کند و ازنظر نمای ظاهری نکته‌ای برای جلب‌توجه شما ندارد هرچند که شاید مطالب بسیار مفید و یا خدمات بسیار خوبی ارائه دهد.در اکثر موارد شما این فروشگاه اینترنتی را خواهید بست و به سراغ فروشگاه اینترنتی دیگری خواهید رفت. با توجه به مطالعات و تجربیات ما درزمینهٔ طراحی و توسعه وب ، بر این اعتقادیم که رعایت اصل ” خلاقیت همراه با سادگی ” می‌تواند فضایی بسیار زیبا و کارآمد در فروشگاه اینترنتی شما ایجاد کند.در این راه انتخاب رنگ‌ها و طرح‌های مناسب با فضای کاری شما بسیار تعیین‌کننده است. ذکر این نکته بسیار مهم است که گرافیک وب شاخه‌ای جدا از گرافیک چاپ است و طراحی در وب اصول و استانداردهای مختص به خود دارد.

 

مرحله پنجم : رعایت استانداردها در طراحی

استانداردها کمک می‌کنند تا مطمئن شویم که تمام افراد به اطلاعاتی که ما تأمین می‌کنیم دسترسی دارند و همواره توسعه وب را سریع‌تر و لذت‌بخش‌ترمی کند. استانداردها کمک می‌کنند که فروشگاه اینترنتی شما در تمامی مرورگرها به‌صورت یکسان نمایش داده شوند ، توسعه آن‌ها راحت‌تر انجام گیرد ، توسط موتورهای جستجو دقیق‌تر و سریع‌تر رتبه‌بندی و تحلیل شوند و….

 

مرحله ششم : مدیریت فروشگاه اینترنتی

امروزه فروشگاه‌های اینترنتی دینامیک و پویا سهم عمده‌ای از دنیای وب را تشکیل می‌دهند. این فروشگاه های اینترنتی‌ با استفاده از زبانه‌ای برنامه‌نویسی و بانک‌های اطلاعاتی به وجود می‌آیند و حرکت می‌کنند. با توجه به گستردگی زبانه‌ای برنامه‌نویسی تحت وب ، عناصر : علم روز ، تجربه و خلاقیت در استفاده از زبان‌ها و بانک‌های اطلاعات نقش تعیین‌کننده‌ای در بازدهی و بهره‌وری فروشگاه اینترنتی شما دارد .در فروشگاه‌های اینترنتی دینامیک بخشی با عنوان مدیریت فروشگاه اینترنتی ، برای مدیریت ( به‌روزرسانی ، ویرایش و …) اجزاء و مطالب فروشگاه اینترنتی در اختیار شما قرار می‌گیرد. سادگی در نحوه استفاده ، امکانات و امنیت از نکات مهم در مدیریت فروشگاه اینترنتی هستند. این بخش توسط مخاطبان عادی فروشگاه اینترنتی شما غیرقابل رؤیت است و درعین‌حال قسمت اصلی تشکیل‌دهنده فروشگاه اینترنتی‌های دینامیک است.

هشت مرحله مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی

می‌توان فروشگاه اینترنتی‌ها را با توجه به نحوه در دسترس قرار دادن اطلاعات ، مدیریت و یا ویرایش اطلاعات به دو گروه استاتیک و دینامیک تقسیم‌بندی نمود. در تصور عامیانه ” دینامیک ” به فروشگاه اینترنتی‌هایی گفته می‌شود که دارای تصاویر و یا اجزاء متحرک هستند و فروشگاه اینترنتی‌های “استاتیک” دارای فضایی غیر متحرک !؟ برخلاف تصور عامیانه ، تفاوت فروشگاه‌های اینترنتی دینامیک و استاتیک در توانایی و یا عدم توانایی در مدیریت ، ویرایش و بروز رسانی محتویات فروشگاه اینترنتی خلاصه می‌شود. به این معنی که در فروشگاه‌های اینترنتی استاتیک مطالب و محتویات غیرقابل‌ویرایش و تغییر هستند و در فروشگاه‌های اینترنتی دینامیک قابلیت مدیریت مطالب ، محتویات و اجزاء ، به‌صورت آنلاین وجود دارد.

 

مرحله هفتم : بهینه‌سازی فروشگاه اینترنتی برای موتورهای جستجو

برای کسب رتبه بهتر و کسب مخاطبان بیشتر به‌صورت هدفمند ( کسب مخاطبانی که واقعاً به دنبال خدمات ما هستند ) ازموتورهای جستجو ، بهینه‌سازی فروشگاه اینترنتی برای موتورهای جستجو امری لازم و ضروری است ، بهینه‌سازی فروشگاه اینترنتی یک شاخه جدا از طراحی فروشگاه اینترنتی نیست و طراحان وب باید راهه‌ای بهینه‌سازی فروشگاه اینترنتی‌ها را برای موتورهای جستجو به‌خوبی بدانند و در طول طراحی و کد نویسی یک فروشگاه اینترنتی رعایت کنند. به‌وسیله بهینه‌سازی سایت موتورهای جستجو ،راحت‌تر ، سریع‌تر و دقیق‌تر فروشگاه اینترنتی ما را بررسی می‌کنند .برای بهینه‌سازی که امروزه شاخه‌ای از فعالیت‌های تحت وب است و به‌صورت دانشگاهی در دانشگاه‌های معتبر دنیا آموزش داده می‌شود روش‌های متفاوتی وجود دارد.گاهی عدم آگاهی و یا استفاده نامناسب از این فن‌ها باعث نتایج معکوس می‌شود.به این معنا که موتورهای جستجو فروشگاه اینترنتی شمارا تحریم می‌کنند. بنابراین انتخاب روش صحیح و استاندارد بسیار مهم است.

هشت مرحله مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی

این نکته بسیار مهم است که بخش عمده‌ای از بازدیدکنندگان شما به دلیل مطالب مفید ، طراحی مناسب ، و خدمات خوب شما ، به فروشگاه اینترنتی شما می‌آیند و تمامی موارد در مورد یک فروشگاه اینترنتی به‌صورت زنجیره‌ای به یکدیگر پیوسته‌اند و شاید ضعف یکی از حلقه‌های این زنجیر باعث عدم بهره‌وری فروشگاه اینترنتی شما باشد. اینکه فن‌های بهینه‌سازی به چه روش و ترتیبی اعمال شود ، در جایگیری و رتبه‌بندی شما در موتورهای جستجو بسیار تعیین‌کننده است. پروسه منطقی و استاندارد زیر می‌تواند بسیار مفید باشد:

- استانداردسازی کدهای HTML ، CSS و .. در فروشگاه اینترنتی شما

- ایجاد ساختار مناسب در فروشگاه اینترنتی برای سهولت دسترسی موتورهای جستجو به فروشگاه اینترنتی شما

- بررسی رقبای شما

- بررسی کلمات کلیدی مرتبط با محتوای فروشگاه اینترنتی شما

- بهینه‌سازی متون فروشگاه اینترنتی شما

- ایجاد لینک‌های مناسب و مرتبط با فروشگاه اینترنتی شما برای افزایش رتبه صفحه‌ها و رتبه در موتورهای جستجو

- تبلیغات هدفمند
 

مرحله هشتم : تبلیغات

حال تصور کنید که فروشگاه اینترنتی بسیار زیبا همراه با مطالب بسیار مفید و کاربرپسندی دارید . کاربران چگونه می‌توانند فروشگاه اینترنتی شمارا پیدا کنند و به آن دسترسی پیدا کنند؟ یکی از مهم‌ترین مسائل در کسب موفقیت و بازدهی یک فروشگاه اینترنتی تبلیغات مناسب و هدفمند آن فروشگاه اینترنتی است.این نکته را دوباره بیان می‌کنیم که تبلیغات باید به‌صورت هدفمند صورت گیرد و استفاده از فن‌های غیراستاندارد برای تبلیغات می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

ضرورت سئو وب سایت

جستجوگر ها برای این که نشان دهند سئو چقدر اهمیت دارد، کافی هستند. از جمله دلایلی که سئو وب سایت ها ضروری است:

سئو هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است

یک سرمایه گذاری با بازده بالا: شما می توانید از طریق جستجوگر ها همواره کلمات کلیدی خاصی را که دارای نرخ تبدیل عالی هستند، بیابید. شما می توانید با بالا بردن رتبه وب سایت خود و قرار دادن آن در صفحه اول، جایی که بیشترین کلیک ها وجود دارند، بازده عظیمی از سرمایه گذاری مدرن را در اینترنت ایجاد کنید.

سئو یک بخش مهمی از بازاریابی شما است

همان گونه که می دانید، جستجوگر ها نقش بسیار ویژه ای در بازاریابی کسب و کار شما دارند. البته سئو به تنهایی نمی تواند به شما در دستیابی به بالاترین پتانسیل بازاریابی کمک کند. رسانه های اجتماعی، نام تجاری و دیگر استراتژی های بازاریابی به سئو و تکمیل آن کمک می کنند. به عنوان یک حرفه ای، بازاریاب ها و متخصصان سئو نباید در مورد تخصص های یک دیگر گمراه باشند، بلکه باید به مشتریان کمک کنند، ترکیب و برنامه ریزی کنند، و سپس آن ها را راهنمایی کنند تا به طور موثر و مقرون به صرفه، استراتژی ها و تاکتیک هایی که با اهداف کلی کسب و کارشان هماهنگ شده اند، پیاده نمایند.

تاثیرات سئو در چرخه تحقیق / خرید

سئو سایت بدون افزایش هزینه های بازاریابی، فروش شما را افزایش می دهد، در نتیجه سود شما را به طور معنی داری در طول زمان افزایش می دهد. سئو می تواند تمام اهداف کسب و کار شما را به صورت بهتری از خیلی دیگر از فرم های قابل مقایسه بازاریابی آنلاین و با قیمت کمتری در اختیار شما بگذارد. سئو نقش مهمی در چرخه تحقیق / خرید دارد. از طریق کلمات کلیدی و عبارات کلیدی مشتریان بالقوه را به وب سایت شما جذب می کند.

seo 

قیمت گذاری سئو متغیر است

قیمت گذاری خدمات سئو کار راحتی نخواهد بود. هیچ استاندارد جهانی برای قیمت گذاری خدمات سئو ارائه نشده است. تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، ایجاد لینک ها و سایر فعالیت های منحصر به فرد سئو، سفارشی و متفاوت برای شرایط خاص طراحی شده است و حتی در میان ارائه دهندگان خدمات سئو کیفیت های متفاوتی وجود دارد. پیشنهاد می شود سئو وب سایت خود را به متخصصان سئو بسپارید ("به آنها اعتماد کنید، همه چیز خوب خواهد بود").

سئو بیش از حد پرهزینه است!

سئو پر هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری می باشد. حتی اگر یک شرکت به شما قیمت بسیار بالایی را ارائه داد، باید به دقت نگاه کنید که چرا قیمت آنها بسیار گران است. چه چیزی باعث شده که آن ها با اعتماد به نفس بالاتری به شما پیشنهاد گران تری بدهند؟ اگر شرکت ارائه دهنده خدمات سئو به شما در دستیابی به اهداف مالی و اهداف رشد شما قیمت بالایی پیشنهاد بدهند، باید بررسی کنید که با توجه به سودی که در بازاریابی محصولات و خدمات شما خواهد داشت، آیا واقعا گران است؟

سئو 

تاثیر سئو در تبلیغات شما


اگر شما به طور استراتژیک تگ های عنوان وب سایت و متا توضیحات خود را طراحی نکنید، این کار برای کسب و کار شما هم مناسب نخواهد بود. سئو باعث برجستگی کسب و کار شما در نتایج جستجو می شود که نوعی تبلیغ و برند سازی برای محصولات و خدمات شما است و به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را در مسیر درست هدایت کنید.