طراحی وب سایت وفروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت وفروشگاه اینترنتی

آموزش و دریافت سفارش پروژه طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل
طراحی وب سایت وفروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت وفروشگاه اینترنتی

آموزش و دریافت سفارش پروژه طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل

پاسخگویی به نیاز های طراحی وب جهانی

اتان مارکوت توضیح می دهد که چگونه طراحی وب می تواند به نیازهای مشتریان پاسخ دهد؟

اتان مارکوت مقاله ای را تحت عنوان Web Design Responsive  نوشت که در این مقاله روش های جدیدی را در صنعت طراحی سایت ، معرفی کرد که بسیار ساده، ظریف و مؤثر بود و در صنعت طراحی به سرعت به عنوان راهکار استاندارد برای طراحی سایت پذیرفته شد و تا امروز نیز باقی مانده است.

آموزش های واقعا مفید برای طراحی وب

اتان مارکوت به معنای واقعی کلمه یک کتاب اصیل و واقعا مفید به نام  Web Design Responsive  ( یا WDR ) در مورد پاسخگویی به طراحی وب و همچنین یک مقاله اصلی در همین رابطه و با همین نام نوشته است. آموزش های بسیار مفیدی در این مقاله و کتاب وجود دارد.

هنوز آن را نفهمیدم

او می گوید: ” چند سال است که من فکر می کنم برخی افراد به من به عنوان پاسخگوی طراحی نگاه می کنند، اگرچه من به برخی از چالش هایی که در کار آن ها وجود داشته است، پاسخ داده ام اما من خودم را به هیچ وجه به عنوان صاحب طراحی پاسخگو نمی بینم. من فقط سعی می کنم چگونگی طراحی را بفهمم “.

البته اتان هنوز هم مایل است دیدگاه های خود را به اشتراک بگذارد. او می گوید: ” بعضی از مردم از من خواسته اند تا پیشنهادهایم را برای کتاب هایشان بدهم. من خوشحالم از این که می توانم به آن ها کمک می کنم اما قطعا احساس نمی کنم که بتوانم طراح پاسخگو باشم. ”

او می گوید: ” در صنعت طراحی هیچ گاه یک راه برای پاسخگویی به مشکلات وجود ندارد. بلکه فقط مؤثرترین راه برای حل مشکلات و محدودیت ها وجود دارد ” .

 

پاسخگویی به نیاز های طراحی وب جهانی

اتان می گوید که این معمولا شیوه طراحی پاسخگو است. او می گوید: ” من با مشتریانی که کار می کنم وقتی درباره ی استراتژی با آن ها صحبت می کنم، می بینم که واقعا مسئله ای هست که به آنها کمک می کند تا به وسیع ترین مخاطب دسترسی پیدا کنند که در واقع همان مؤثرترین راه است ” .

او می گوید ” این به این معنا نیست که من نمی خواهم آنها را کمک کنم که راه حل های جالبی را برای آنها پیدا کنم بلکه این به این معنی است که مسأله تنها اولین گام برای رفع مشکلات است . ”

چالش های جدید

اما جهان وب سریعا در حال تغییر است. طراحی امروزی، ممکن است تنها طراحی مربوط به گوشی های هوشمند، رایانه های لوحی و رایانه های رومیزی را جواب بدهد اما آیا طراحی وب، نیاز های جدید ناشی از سونامی دستگاه های جدید را پاسخ خواهد داد؟

اتان بعد از اتمام کتاب  Web Design Responsive ، کتابی را در مورد الگوهای طراحی پاسخگو نوشت.

اتان می گوید  “ابتدا فکر کردن به طراحی وب به عنوان یک محیط طراحی انعطاف پذیر، به این معنی است که شما یک طراحی را انجام می  دهید بعدا می بینید که طول و عرض و ابعاد طراحی تغییر کرده است! این برای شما بسیار شگفت آور خواهد بود و شما را ملزم می کند که به دنبال یک راه حل برای این طراحی متغیر باشید تا بتوانید پاسخگوی نیاز های طراحی باشید” .

پاسخگویی به نیاز های طراحی وب جهانی

او می گوید ” اگر شما به سایت YouTube بروید، می توانید فیلم های بسیار زیادی را از افرادی که از طریق طرح های پاسخگو در دستگاه های Android Wear مرور می کنند، پیدا کنید. ممکن است این ایده آل باشد یا نباشد، ممکن است محبوب باشد یا نباشد، اما با داشتن این طراحی انعطاف پذیر، حداقل چیزی را برای مخاطب فراهم کرده است . ”

پایدار ماندن

در طول مکالمه ما، مارکوت به طور مداوم همه چیز را به مشتری ربط می دهد و واضح است که این موضوع، به عنوان یکی از الگوها و اصول مهم، برای وی اهمیت دارد.

او می گوید: ” من سفر های زیادی کرده ام، و با مخاطبان زیادی درباره کارم گفت و گو کرده ام. این موجب شده است پس از هر بار گفت و گو به کارم مراجعه کنم و دوباره تمرین کنم. همین تمرین برای پاسخ به نیاز های مشتریان باعث شده است که کارهای شگفت آوری را تولید کنم و با مشتریان بیشتری کار کنم” .

تعادل چیزی است که او همیشه سعی در کشف کردن آن دارد و او این کار را با استفاده از ارتباظ با مخاطبان انجام می  دهد تا همیشه پایدار بماند.

سایت های خبری

با مارکوت اتان درباره سایت های خبری جعلی همانند  OpenNews بحث شد که او درباره این سایت ها گفت : ” منبع به طراحان و توسعه دهندگان کمک می کند که در اتاق های خبر در سراسر دنیا، اخبار واقعی را ارائه دهند تا این که داستان های دروغی بگویند. به عنوان مثال، برخی سایت های خبری با جمع آوری داده های دو ساله و تجسم های تعاملی از سازمان های خبری مختلف، اطلاعات خوبی را در رابطه به خشونت اسلحه در ایالات متحده جمع آوری کرده اند .”

در رابطه با سایت  ProPublica هم می گوید: ” آن ها واقعا بر برخی مسائل مضر مانند فساد و داستان مصرف کنندگان مواد متمرکز هستند بنابراین خوشحال بودم که فرصتی برای کمک به آنها در برخی راه های کوچک داشته باشم؛ آن ها در اتاق خبرشان بسیار سریع هستند، لذا فقط می توانستم بنشینم و تماشا کنم .”

مارکوت با وجود داشتن تفکر در سطح استراتژیک، بسیار مشتاق است که با کد کار کند. او می گوید: ” من به طور کلی خودم را درگیر برخی از جنبه های طراحی می کنم تا چیز های دیگر.”

” حتی اگر من خودم هم مستقیما در اجرای طرح مشارکت نداشته باشم، سعی می کنم که گروه را وادار کنم تا از برخی از اصول خوب پیروی کنند. هدف ما رسیدن به قابلیت بسیار پیچیده ای است که ساخت یک طراحی سریع، زیبا و پاسخگو نام دارد. ”

این مقاله ای که مارکوت نوشته بود، در همان اوایل، در حدود ۳۰۰ شبکه ، به عنوان بهترین مجله برای طراحان وب و توسعه دهندگان منتشر شده است.

برگرفته از creativebloq

طراحی سایت استارت آپ حرفه ای

برای استارت آپ ها که کارآفرین های مدرن هستند، این یک نیاز ضروری است که با فناوری در ارتباط کامل باشند. استارت آپ ها جزء آن دسته از مشاغل هستند که برای جذب مشتری و معرفی خود، نیاز به طراحی وب سایت دارند که هر چه طراحی این وب سایت، خلاقانه تر باشد، مطمئنا تأثیر بیشتری در جذب مشتری خواهد داشت. همه این ها ایجاب می کند که یک سوال در ذهن استارت آپ ها به وجود آید که چگونه یک سایت استارت آپ حرفه ای، طراحی کنند؟

در این مقاله اطلاعاتی را در همین رابطه در اختیار شما قرار خواهیم داد.

مشخصات یک سایت استارت آپ حرفه ای

چند مورد از مشخصات یک وب سایت استارت آپ حرفه ای به قرار زیر است :

  • در سایت های استارت آپ حرفه ای، خدمات کسب و کار به طور کامل معرفی شده اند.
  • سایت های استارت آپ، از گرافیک قوی برای جلب مشتریان خود بهره می برند.
  • امکان بارگذاری ویدئو و عکس با کیفیت، در این سایت ها وجود دارد.

استارت آپ 

چند نکته در طراحی یک سایت استارت آپ حرفه ای

برای این که شما یک سایت استارت آپ حرفه ای را طراحی کنید که به نحو احسن بتوانید خدمات خود را برای مشتریان معرفی کرده و مشتری بیشتری جذب کنید، نکاتی را در طراحی باید رعایت کنید که عبارتند از :

1 - ساده سازی : یک قانون در طراحی سایت استارت آپ هست به نام " هر چه کمتر، بهتر" . به این معنی که در طراحی سایت استارت آپ، باید المان های غیر ضروری را حذف کرد و یک محیط کاربری بسیار ساده را برای مشتری طراحی کرد.

2 - سلسله مراتب بصری : در سایت های استارت آپ، تیتر های اصلی باید به گونه ای باشد که کاملا از تیتر های فرعی متمایز و قابل تشخیص باشند. از طریق بزرگ تر کردن و تفاوت رنگ دادن آن ها این کار میسر خواهد شد. در انتخاب رنگ ها دقت کنید که از رنگ هایی استفاده نمایید که تیتر ها را برجسته کند و برای کاربران قابل تشخیص باشد.

در استفاده از رنگ ها، زیاده روی نکنید و تعداد رنگ های استفاده شده در سایت را به حداقل ممکن برسانید. به برندهایی مانند کوکاکولا، استارباکز، فیسبوک و توییتر دقت کنید تمامی این برندها به راحتی و با یک رنگ اصلی قابل تشخیص هستند.

3 - روند کار : روند کار برای کاربران در سایت های استارت آپ، باید ساده باشد. کلیک ها را کم کنید و کادر ها و گزینه هایی که کاربران برای ثبت نام باید تکمیل کنند را نیز کاهش دهید.

4 - کنتراست : متن های اصلی باید از پس زمینه ها یا سایر موارد، تیره تر باشد. طراحی باید به گونه ای باشد که فضای داخل سایت، زیاد شلوغ به نظر نرسد و حتی فاصله ی بین خطوط هم، باید بین 1.5 تا 1.75 تنظیم شود.

5 - تصاویر : برای جلب بیشتر مخاطبان، استفاده از عکس، بسیار ارزشمند تر از متن است. البته در انتخاب نوع تصاویر، باید مخاطبان سایت را به خوبی بشناسید و متناسب با سلیقه ی آن ها، تصاویری را در سایت قرار دهید. برای این کار باید گروه سنی، جنس، شغل و ... مخاطبان سایت را به خوبی بشناسید.

6 - در مطالبی که در سایت گذاشته می شود، برخی معتقدند که از کلمات عامیانه برای جلب بیشتر مشتریان استفاده کنند. در صورتی که، استفاده از اصطلاحات عامیانه در متن های اصلی، در اکثر اوقات موجب می شود کاربران در فهم پیام دچار اشتباه شوند. پس در متون اصلی از مطالب سایت، هرگز از اصطلاحات عامیانه استفاده نکنید.

7 - برای تشویق کاربران جهت کلیک کردن روی یک باتن، پیشنهاد یک هدیه ویژه را بدهید. البته قبل از آن باید برای نوشتن باتن، از حروف بزرگ و تیره استفاده کنید.

8 - به کاربران نهایی ( مخاطبان هدف ) فکر کنید. برای این  کار شما باید کاربران هدف و نهایی خود را  کاملا بشناسید و برای این شناخت زمان بگذارید. شما سایتی که طراحی می کنید، برای مشتریان نهایی است نه برای خودتان. چرا که این مشتریان و مخاطبان هدف شما هستند که قرار است با سایت شما در ارتباط باشند و کار کنند. پس باید در طراحی سایت استارت آپ حرفه ای، تمام ذهن خود را روی مخاطبان هدف متمرکز کنید. برای موفق شدن در آینده، این نکته بسیار ضروری است.

9 - در طراحی سایت استارت آپ حرفه ای باید به این نکته دقت داشته باشید که مشتریان شما بیشتر به دنبال مزایا هستند تا ویژگی ها. همان طور که از جمله ی بی نظیر  Simon  Sinek TED " چطور رهبران بزرگ انجام عملی را به مردم القا می کنند " این مطلب کاملا برداشت می شود، شما باید کاری کنید که مردم بدانند چرا یک کاری انجام می دهید نه این که چه کاری را انجام می دهید. به عبارت دیگر شما باید در طراحی سایت استارت آپ حرفه ای خود، این گونه به مردم نشان دهید که خدمات شما مزایای فراوانی را برای مشتریان به دنبال خواهد داشت نه این که از ویژگی های کار خود و نحوه کار خود بگویید. آن ها هرگز به ویژگی ها اهمیت نمی دهند و به دنبال مزایا هستند.

10 - در آخرین نکته یک جمله مشهور از زبان Maya Angelou را بیان می کنیم :

" من آموخته ام که مردم آنچه شما می گویید را فراموش می کنند، آنها آنچه شما انجام می دهید را نیز فراموش می کنند اما آنها هرگز احساسی که داشته اند را فراموش نمی کنند " .

برای این یک سایت استارت آپ حرفه ای داشته باشید، باید در طراحی سایت به مشتریان احساس ببخشید. احساس رضایت و خشنودی است که موجب می شود مشتری جلب و جذب شود. که این احساس زمانی منتقل خواهد شد که شناخت دقیق از مخاطبان داشته باشید و همان چیزی را که آن ها می خواهند، بیان کنید و ارائه بدهید.

 سایت استارت آپ 

موارد ضروری در طراحی سایت استارت آپ

 

در این قسمت به طور مختصر آن چه که یک سایت استارت آپ حرفه ای باید داشته باشد را بیان می کنیم :

1 - همان طور که اشاره شد، باید استفاده از سایت استارت آپ و بهره مندی از خدمات، ساده و آسان باشد.

2 - در سایت های استارت آپ حرفه ای، امکان نظر سنجی از کاربران باید وجود داشته باشد و نظرات آن ها بررسی شود.

3 - پیشتیبانی لازم و کامل از خدمات به مشتریان ارائه داده شود.

نتیجه گیری

استارت آپ ها هم مثل تمام مشاغل، اگر بخواهند که موفق شوند، باید پشتکار داشته باشند و با علوم مختلف طراحی سایت حرفه ای استارت آپ، آشنا باشند. که این نیاز دارد به این که شما به علم و فناوری روز دنیا در رابطه با طراحی سایت های استارت آپ، شناخت داشته باشید و به روز باشید.