طراحی وب سایت وفروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت وفروشگاه اینترنتی

آموزش و دریافت سفارش پروژه طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل
طراحی وب سایت وفروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت وفروشگاه اینترنتی

آموزش و دریافت سفارش پروژه طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل

معرفی محیط فن آوری و مزایای آن

محیط فن آوری عبارت است از نیروهایی که فن آوری های جدید محصولات جدید و فرصتهای بازار را ایجاد می کنند.
شاید محیط فن آوری، مهیج ترین نیرویی باشد که سرنوشت ما را شکل می دهد. فن آوری خالق شگفتی هایی چون آنتی بیوتیک، عمل کردن با روبات، الکترونیک مینیانوری، کامپیوترهای کیفی و اینترنت است. چیزهای وحشتناکی مثل سلاح های هسته ای و شیمیایی و دیگر اسلحه های مخرب نیز توسط فن آوری ایجاد شده اند. وسایلی چون خودرو، تلویزیون، و کارتهای اعتباری نیز به واسطه فن آوری تولید شده اند نگرش ما نسبت به فن آوری بستگی به این دارد که بیشتر از شگفتی های آن سود برده ایم با از اشتباهات آن دچار مشکل شده ایم.

مثلا نظر شما در مورد فرستنده کوچکی که در همه محصولاتی که خریداری می کنید قرار دارد و امکان ردگیری آنها از نقطه تولید تا بازیافت را ممکن می کند، چیست؟ از یک طرف مزایای خاصی دارد و از طرف دیگر تا حدودی ترسناک است در هر صورت، در حال حاضر این کار انجام می شود.
تصور کنید در هر محصول، فرستنده کوچکی با اطلاعات کامل در مورد آن جاسازی شود. همینطور که در راهروهای سوپرمارکت حرکت می کنید، سنسورهای قفسه انتخاب شما را تشخیص داده و پیامی به سبد خرید می فرستند تا آگهی مربوط به فروش فوق العاده را نمایش دهد. همینطور که سبد را پر می کنید، اسکنرها تشخیص می دهند که احتمالا در حال خرید برای مهمانی نهار هستید: صفحه نمایش بیشنهاد می کند که برای تکمیل شدن خرید، نوشیدنی خاصی خریداری کنید. در هنگام خروج، اسکنرهای خروجی به صورت خودکار خودتان را جمع زده و هزینه آنرا از کارت اعتباریتان کسر می کند.

تکنولوژی حرفه ای 

در خانه هم، اکثرها چیزهایی که از آشپزخانه خارج و به آن وارد می شوند را به صورت خودکار ردگیری کرده و به طور خودکار فهرست خریدتان را به روز می کند. برای برنامه ریزی نهار یکشنبه، بوقلمون چاق و چله ای که خریداری کرده اید را در فر هوشمند می گذارید تا با اجاق با پیروی از دستورالعمل پختن که در جیب قرار دارد، آنرا به بهترین شکل بپزد. آیا این فن آوری مهمی است؟
به نظر بعید می رسد؟ نه لزوما این فن آوری پیشرفته با توسعه فرستنده های کوچک و مقرون به صرفه امواج رادیویی - یا چیپ های هوشمند که در هر چیزی که خریداری می کنید قابل نصب هستند، در حال ورود به صحنه بازاریابی امروز می باشند. این چیپ ها علاوه بر مصرف کنندگان، برای تولید کنندگان و توزیع کنندگان هم مزایای جالبی دارند و امکان ردگیری الکترونیکی محصولات را در سراسر دنیا، در هر زمان و به صورت خودکار فرآهم می کنند. می توان محصول را از کارخانه تا انبار، فروشگاه و مرکز بازیافت ردگیری کرد. فن آوری آی دی همین حالا هم مورد استفاده قرار می گیرد. هر وقت که مصرف کننده کارت اسپید پس اکسون موبیل را برای خرید بنزین در دستگاه پمپ بنزین قرار می دهد، از چیپ های آر اف آی دی استفاده می کند.

دیگر تولید کنندگان و خرده فروشان بزرگ نیز آتش آر اف آی دی را شعله ورتر می کنند. پروکتر أند گمبل نیز برنامه ریزی کرده تا قبل از سال ۲۰۰۸ محصولاتش را به این چیپ ها مجهز کند. الزام ابر-خرده فروشانی همچون وال مارت، تارگت، و آلبرت سونز نیز باعث شده است که تأمین کنندگان هم محصولات خاصی را به آر اف آی دی مجهز کند.

nopardazco.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.